کد خبر: 962379
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲
کشتی امروز رئیس جدیدش را می‌شناسد، آن‌هم پس از ۹ ماه بلاتکلیفی که با استعفای رسول خادم آغاز شد تا امروز با برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی تکلیف آن مشخص شود. همین است که ظهر امروز همه نگاه اهالی کشتی به سالن قاسم فارسی آکادمی ملی المپیک، مجموعه انقلاب تهران است. محل برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی که قرار است از جانشین رسول خادم رونمایی شود و برای چهار سال پشت میز مدیریت کشتی بنشیند.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: یک سال و نیم پس از آخرین انتخابات فدراسیون کشتی، اهالی این رشته چند ماهی است آماده برگزاری یک انتخابات دیگر شده‌اند. ۲۸‌آبان ۹۶ بود که آخرین مجمع انتخاباتی کشتی برگزار شد و رسول خادم با کسب ۴۰ رأی از ۴۰ رأی مأخوذه و صددرصد آرا برای چهار سال دیگر به عنوان رئیس فدراسیون کشتی انتخاب شد. دوره دوم حضور خادم در کشتی، اما به پایان نرسید و او یک سال بعد در آبان ۹۷ پس از اختلاف با وزارت ورزش از ریاست فدراسیون کشتی استعفا داد و رفت. استعفایی که برخلاف استعفای اولیه‌اش در اسفند ۹۶ که منجر به بازگشتش در فروردین ۹۷ شد، این بار جدی بود تا خادم راه میانجیگری و بازگشت دوباره را ببندد.
با وجود رفتن خادم، اما حرکت لاک‌پشتی وزارت ورزش برای مهیا کردن شرایط برگزاری مجمع انتخاباتی سبب شد انتظار‌ها برای برگزاری انتخابات کشتی طولانی شود. مسئله‌ای که نگرانی‌های زیادی را در بین اهالی کشتی به وجود آورد تا از مربیان و قهرمانان گرفته تا پیشکسوتان نسبت به تأخیر در تعیین تکلیف کشتی، آن‌هم در فاصله یک سال مانده به المپیک توکیو گلایه کنند. البته طولانی شدن روند اعلام احراز صلاحیت‌ها توسط نهاد‌های نظارتی یکی از مسائلی بود که سبب شد انتخابات کشتی به تعویق بیفتد. با این حال با فشار اتحادیه جهانی کشتی که خواهان مشخص شدن رئیس جدید کشتی بود، وزارت ورزش ۲۶ تیر را به عنوان روز برگزاری مجمع انتخاباتی اعلام کرد.

جنجال احراز صلاحیت‌ها
با وجود مشخص شدن تاریخ انتخابات، احراز صلاحیت‌ها شاید در هیچ انتخابات ورزشی تا امروز مانند انتخابات کشتی حاشیه نداشته است. در حالی وزارت ورزش، تاریخ برگزاری مجمع انتخاباتی را مشخص کرد که شایعاتی درباره عدم احراز صلاحیت سه نامزد شاخص کشتی یعنی امیررضا خادم، علیرضا دبیر و عباس جدیدی، حاشیه‌های انتخابات را کلید زد تا جنجال‌هایی که پیش از این حول محور تأخیر در برگزاری مجمع بود، این‌بار به موضوع صلاحیت‌ها کشیده شود. پروسه احراز صلاحیت‌ها مدت زیادی به طول انجامید و در نهایت در نوبت اول تنها شش نفر از سوی مراجع ذی‌صلاح تأیید شدند که نام حمید بنی‌تمیم، جاسم امیری، سیداصغر آزوره، علی‌اکبر جیره‌سرایی، عبدالمهدی نصیرزاده و محمدرضا صالحی در این لیست دیده می‌شد تا شایعه عدم احراز صلاحیت سه قهرمان کشتی تأیید شود.
با وجود محرز نشدن صلاحیت نامزد‌های شاخص، فدراسیون کشتی اعلام کرد که تا شب انتخابات منتظر احراز صلاحیت‌ها می‌ماند تا در صورتی که صلاحیت خادم، جدیدی و دبیر محرز شد، آن‌ها مجوز حضور در انتخابات کشتی را بگیرند. با این حال شامگاه دوشنبه بود که با اعلام فدراسیون کشتی، علیرضا دبیر توانست مجوز حضور در انتخابات را بگیرد، اما خادم و جدیدی همچنان پشت در مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی باقی مانده‌اند.
البته در حالی برخی رسانه‌ها مدعی هستند صلاحیت دبیر احراز شده که گفته می‌شود نهاد‌های نظارتی درباره دبیر اظهارنظری نداشته‌اند و عدم احراز صلاحیت او به قوت خودش باقی است. شنیده می‌شود مسعود سلطانی‌فر پس از رایزنی مسئولان ورزش با جهانگیری در حاشیه جلسه هیئت دولت، دستور داده که نام دبیر به لیست نامزد‌های انتخابات روز چهارشنبه اضافه شود. حالا با اضافه شدن دبیر انتخابات فدراسیون کشتی سمت‌وسوی جدیدی گرفته است و به نظر می‌رسد معادلات این انتخابات به سختی رقم خواهد خورد.

مثلث پرشانس انتخابات کشتی
با تمام این تفاسیر سرانجام امروز شمارش معکوس اهالی کشتی برای برگزاری مجمع انتخاباتی به پایان می‌رسد و با رأی اعضای مجمع، رئیس جدید کشتی مشخص می‌شود. با اضافه شدن دبیر گفته می‌شود او در کنار بنی‌تمیم و نصیرزاده شانس بیشتری نسبت به بقیه نامزد‌ها برای رسیدن به ریاست فدراسیون کشتی دارد. گفته می‌شود دبیر حمایت برخی از قهرمانان کشتی را دارد و با توجه به استفاده از عوامل رسانه‌ای در ماه‌های اخیر تلاش زیادی را برای گرفتن رأی مثبت اعضای مجمع انجام داده است. با این حال به نظر می‌رسد کشتی در صورت انتخاب دبیر با توجه به احراز نشدن صلاحیتش توسط نهاد‌های نظارتی با چالش‌های زیادی مواجه شود، به خصوص که صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک پیش از این هشدار داده بود که در صورت انتخاب رئیسی که تأیید نهاد‌های نظارتی را نداشته باشد، فدراسیون مربوط با چالش‌های سختی روبه‌رو می‌شود.
بنی‌تمیم هم در زمان حضور خادم، نایب‌رئیس فدراسیون کشتی بود، از نامزد‌های نزدیک به رسول خادم، رئیس سابق فدراسیون کشتی است. او از دیگر نامزد‌های شانس‌دار انتخابات امروز است. علاوه بر این گفته می‌شود نصیرزاده نامزد کرمانی انتخابات کشتی که در حال حاضر مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور است نیز از دیگر نامزد‌هایی است که با توجه به حمایت از سوی برخی نهادها، از شانس زیادی برای ریاست فدراسیون کشتی برخوردار است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار