کد خبر: 962350
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۴
کارلوس تاوارس اعتراف کرد
مدیرعامل گروه خودروسازی پژو- سیتروئن از کاهش ۸/ ۱۲ درصدی فروش این شرکت در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی خبر داد و گفت که این افت فروش عمدتاً ناشی از خروج از بازار ایران و افت فروش در چین بوده‌است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس پرس، «کارلوس تاوارس» گفته است که با وجود رشد ۳/ ۰ درصدی فروش محصولات گروه پژو- سیتروئن در اروپا، کاهش فروش ۹/ ۱ میلیون دستگاه از محصولات این گروه طی شش ماه گذشته بیش از همه متأثر از کاهش قابل توجه تقاضای مؤثر در بازار چین و همچنین خروج از بازار ایران بوده‌است. بر این اساس، توقف فروش رسمی محصولات پژو- سیتروئن در بازار ایران به دلیل اعمال تحریم‌های امریکا علیه صنعت خودروسازی این کشور به همراه افت ۳/ ۲۹ درصدی فروش در بازار امریکای لاتین و سقوط ۱/ ۶۲ درصدی خرید محصولات این گروه در بازار چین از جمله عوامل اصلی محدود شدن بازار جهانی پژو- سیتروئن بوده‌است.
گروه پژو- سیتروئن (PSA) متشکل از خودروسازی‌های پژو، سیتروئن، اوپل، دی‌اس و واکس‌هال است. افت تقاضا در بازار چین در حالی است که سازمان آمار ملی چین روز دوشنبه اعلام کرد که رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به ۲/ ۶ درصد کاهش یافته که پایین‌ترین رقم طی ۲۷ سال گذشته به شمار می‌رود.
کارشناسان اقتصادی فشار افزایش تعرفه واردات کالا‌های چینی به امریکا را علت اصلی کاهش رشد تولید ناخالص داخلی چین اعلام کرده‌اند. در همین حال، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا با انتشار توئیتی نسبت به این خبر واکنش نشان داد و نوشت، هزاران شرکت در حال ترک چین هستند و به همین دلیل است که چین خواستار توافق با ایالات متحده شده و از شکستن توافق اولیه با امریکا پشیمان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار