کد خبر: 962046
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷
در ۱۴ ماهی که فشار تحریم‌ها تشدید شده است، بدهی خارجی کشورمان کاهش یافته است. به نحوی که در سال ۹۶، رقمی حدود ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بدهی خارجی داشتیم و امروز رقم بدهی خارجی کشورمان به ۵/۹ میلیارد رسیده است و این بدان معنا است که حدود ۲۵ درصد از بدهی خارجی‌مان کاهش یافته است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری، دکتر روحانی که برای افتتاح چند طرح اقتصادی، صنعتی و پروژه آبی به خراسان شمالی سفر کرده بود، روز گذشته در اجتماع پرشور مردم شهرستان شیروان با بیان اینکه ۱۴ ماه است که سخت‌ترین تحریم را به ایران تحمیل کردند، گفت: این تحریم‌ها چنانچه علیه هر ملت دیگری بود، بی‌تردید آن ملت را از پا در می‌آورد، اما ملت غیور و مقاوم ایران اسلامی طی این ۱۴ ماه با قدرت در برابر آن ایستادگی کرده است. وی خاطر‌نشان کرد: امریکایی‌ها در طول این ۱۴ ماه در هر مسیری که وارد شدند، اعم از سیاسی، اقتصادی و حقوقی با شکست مواجه شدند. در سازمان ملل و در اجتماعات گوناگون بین‌المللی و در هفته اخیر در اجلاس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، جز امریکا و چند کشور، همه کشور‌های جهان از ملت ایران حمایت کردند و این نشان داد که هیچ کشوری در جهان به ادعای امریکایی‌ها توجهی ندارد و این به معنای پیروزی و موفقیت ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است.
دکتر روحانی خطاب به ملت ایران گفت: اگر کسی امروز ادعا کند که در اراده ملت ایران در سایه این فشار‌ها تزلزل ایجاد شده، قطعاً این سخنی ناروا، ناصحیح و دروغ است و اگر امروز کسی مدعی شود که در ایران اسلامی، نظام، ملت و دولت ناکارآمد است و نتوانسته به مشکلات مردم توجه کند، بی‌تردید این سخن نیز ناصحیح و ناروا است.

به سمت بیگانگان دست دراز نکردیم
روحانی خاطر نشان کرد: در ۱۴ ماهی که فشار تحریم‌ها تشدید شده است، بدهی خارجی کشورمان کاهش یافته است. به نحوی که در سال ۹۶، رقمی حدود ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بدهی خارجی داشتیم و امروز رقم بدهی خارجی کشورمان به ۵/ ۹ میلیارد رسیده است و این بدان معنا است که حدود ۲۵ درصد از بدهی خارجی‌مان کاهش یافته است و این موفقیت و پیروزی ملت ایران است و نشان می‌دهد که به رغم سختی‌ها، به سمت بیگانگان و صندوق‌های بین‌المللی دست دراز نکردیم و روی پای خود ایستادیم و در عین حال توانستیم بخشی از بدهی‌های سال‌های گذشته خود را پرداخت کنیم.
رئیس جمهور با طرح این سؤال که آیا در طول یک سال گذشته با وجود تمام فشارها، رقم اشتغال در کشورمان افزایش داشته است، اظهار داشت: از سال گذشته تا امروز بیکاری براساس آمار کاهش یافته است، به نحوی که آمار بیکاری در سال گذشته ۱/ ۱۲ درصد بود و امروز ۸/ ۱۰ درصد است و در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته ۳۲۱ هزار اشتغال ایجاد شده است و این در سایه تلاش همه مردم، اعم از صنعتگران، کارآفرینان، کارگران، کشاورزان و جوانان است که توانستیم اشتغال را افزایش داده، زمین‌های کشاورزی را آباد کنیم و در گندم خودکفا شویم.

مدعیان نتوانسته‌اند پیشرفت ایران را متوقف کنند
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به برنامه‌های دولت برای توسعه و آبادانی روزافزون استان خراسان شمالی، اظهار داشت: امروز ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه در استان افتتاح خواهد شد و به رغم همه سختی‌هایی که داشته و داریم، یک طرح بزرگ اقتصادی و صنعتی در جاجرم، در زمینه تولید شمش آلومینیوم افتتاح خواهد شد که برای این طرح ۱۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است و با این سرمایه‌گذاری یکی از مراکز بزرگ تولید پودر و شمش آلومینیوم در استان خراسان شمالی به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی فقط ۷ هزار مگاوات برق در کشور تأمین می‌شد و در آغاز دولت یازدهم این رقم ۶۹ هزار مگاوات بود و امروز به ۸۱ هزار مگاوات افزایش یافته است، یعنی در طول شش سال گذشته ۱۲ هزار مگاوات برق به ظرفیت برق کشور اضافه شده است.
دکتر روحانی تصریح کرد: آن‌هایی که ادعا می‌کنند، که ملت ایران را از مسیر پیشرفت بازداشته‌اند و عده‌ای که در کاخ سفید مدعی هستند که اقتصاد ایران را به شکست کشانده‌اند بدانند که این حرفشان ناصحیح و ناروا است.
رئیس جمهور اضافه کرد: در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ۱۹ سد در کشور وجود داشت و در آغاز دولت یازدهم ۱۴۴ سد و امروز ۱۷۹ سد ملی در کشور فعال است، یعنی در طول شش سال گذشته ۳۵ سد تکمیل و افتتاح شده است و این بدان معناست که ملت ایران در مسیر پیشرفت و احیاء کشور تلاش‌های خود را روزافزون کرده است.

طرح‌های توسعه‌ای دولت برای خراسان شمالی
دکتر روحانی با بیان اینکه دولت در جریان این سفر تصمیم گرفته که ۸۱۱ میلیارد تومان، طرح و پروژه را در سطح استان آغاز کند، گفت: در سفر قبلی هیئت دولت در سال ۹۴ وعده‌هایی داده شد که بخشی از آن اجرایی شده و تعدادی از پروژه‌ها نیمه کاره است، اما رقم اعتبار وعده داده شده که ۶۲۵ میلیارد تومان بود افزایش داشته و ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده است و در این سفر تلاش خواهیم کرد که پروژه‌های نیمه کاره تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای مردم استان خراسان شمالی دو پروژه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و دولت تصمیم گرفته که این دو پروژه را در دو سال آینده تکمیل کند، اظهار داشت: یکی از این پروژه‌ها بزرگراه بجنورد به گرگان است و در این سفر ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این جاده اختصاص خواهد یافت و افتتاح این پروژه برای مردم این استان و زائران امام رضا (ع) حائز اهمیت است.
دکتر روحانی راه‌آهن را دومین طرح و پروژه دارای اهمیت برای مردم استان دانست و گفت: اولین بخش این پروژه اتصال راه‌آهن جوین به اسفراین است که برای آن نیز ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص خواهیم داد؛ در مجموع در جریان این سفر ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه راه و راه‌آهن استان اعتبار پرداخت خواهد شد.
رئیس جمهور افزود: برای تکمیل استادیوم‌ها و در حوزه ورزش استان نیز ۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص خواهد یافت. دکتر روحانی خاطر نشان کرد: مجموع اعتباراتی که در این سفر اعم از اعتبارات دولتی و صندوق توسعه ملی و نیز اعتبار‌های نهاد‌های غیردولتی که برای استان خراسان شمالی اختصاص خواهد یافت، حدود ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود و این نشان می‌دهد که دولت به فکر مردم استان است و امیدوارم با تلاش همگانی شاهد استانی سرافرازتر و آبادتر باشیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
0
0
آقای روحانی اقتصاد ملی ایران را فلج کردی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار