کد خبر: 961565
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶
به ادعای یکی از متهمان پرونده بانک سرمایه، مبلغ ١٠میلیارد و ٧٠٠میلیون تومان به حساب رئیس دفتر یکی از رؤسای ادوار مجلس که از محل رشوه بوده، پرداخت شده است.
نیره ساری
سرویس جامعه جوان آنلاین: در ادامه رسیدگی به پرونده بانک سرمایه، پای شخصیت‌ها به میان آمد! هنوز دادگاه به اتمام نرسیده بود که خبری با عنوان «رد پای یک روحانی در پرونده بانک سرمایه» در فضای مجازی دست به دست شد. طبق ادعای یکی از متهمان این پرونده، مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ تومان به حساب رئیس‌دفتر یکی از رؤسای ادوار مجلس ریخته شده است.
هجدهمین جلسه رسیدگی به پرونده مدیران بانک سرمایه، صبح (چهارشنبه) با ادامه رسیدگی به پرونده یاسر ضیایی، قائم‌مقام وقت بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران اقتصادی برگزار شد. جلسه‌ای که حکایت از پرداخت رشوه به رئیس دفتر یکی از رؤسای ادوار مجلس داشت. در ابتدای جلسه نماینده سازمان بازرسی با اشاره به اظهارات نماینده دادستان که جلسه گذشته گفته بود برای ضیایی درخواست تخفیف کرده‌ایم، تصریح کرد: ضیایی هیچ‌گاه اقدام به خودفروشی نکرد. تا زمانی که اسناد احصا نشد، ضیایی هیچ‌گاه قبول نکرد که تخلف کرده است. او می‌دانست ما در تحقیقات به دنبال چه مواردی هستیم در نتیجه مدیریت می‌کرد و هرجا هم که به ما کمک کرد ما به بن‌بست رسیدیم.

قاضی: مستند حرف بزنید
قاضی مسعودی مقام گفت: البته آقای ضیایی و سایر متهمان باید بدانند تمام این وجوه باید به نفع دولت برگردانده شود و شما نباید بگویید پول‌ها را به اشخاص بازگردانده‌اید. آقای ضیایی و سایر متهمان فکر نکنند اطلاعات دادگاه پایین است. رئیس دادگاه خطاب به ضیایی گفت: ما به اندازه کافی اطلاعات داریم، حتی از کسانی که اسم‌شان را نبرده‌اید؛ پس صادق باشید و مستند حرف بزنید و تنها در صورتی می‌توانیم به متهمان کمک کنیم که صداقت داشته باشند. شما با سن کم در هیئت‌مدیره بانک سرمایه و پتروشیمی‌ها حضور داشتید و با سازمان یافتگی هم وارد شدید. از کسانی که این چینش را انجام دادند، اطلاع داریم. هرکس هم که باشد از رئیس (وقت) مجلس تا برادر دیگران را اسم بیاورید، اگر اسم نمی‌آورید ما می‌گوییم، اطلاعات خود را ارائه دهید. شما دیروز ۱۰ درصد فساد‌ها را گفتید و ۹۰ درصد را پنهان کردید. ما تمام مطالب پیرامونی را براساس مستندات به طور کامل به دست آورده‌ایم.

رشوه میلیاردی به حساب رئیس دفتر ادوار مجلس
در ادامه جلسه رسول قهرمانی نماینده دادستان افزود: ضیایی در جلسه گذشته مواردی را توضیح داد که ما وظیفه داشتیم درخواست تخفیف بدهیم، اما ما شخصی را به نام جابر بیرقی شناسایی کردیم. آقای ضیایی این شخص کیست؟ شما در قیر نقش داشتید. در شرکت تحریرگران اطلس هم شما و آقای ترکمان حضور داشتید. آن شخص که آقای خانی از او به عنوان ناظر یاد کرد، همان فردی است که ضیایی پرداختی‌های گسترده‌ای به او داشته است و من به زودی در دادگاه ویژه روحانیت علیه او اعلام جرم می‌کنم. این فرد منشأ این پرداخت‌ها را یا می‌دانسته یا نمی‌دانسته است. این دریافتی‌ها از منشأ رشوه است. سریعاً باید پول‌ها را برگرداند. متهم ضیایی اعلام کرده مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به آقای درویش. ن رئیس دفتر یکی از رؤسای ادوار مجلس از محل رشوه بوده است، بنابراین باید هر چه سریع‌تر این پول برگردانده شود.
در اینجا بود که رئیس دادگاه از متهم ضیایی پرسید: این ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ از کجا تأمین شد و به چه کسی دادید؟! ضیایی پاسخ داد: به امثال هدایتی پرداخت شده و چک در وجه آقای درویش نوری رئیس دفتر یکی از رؤسای مجلس بوده است.
یکی دیگر از نکات جالب توجه در دادگاه دیروز به دفاعیات پرویز احمدی مربوط می‌شد. متهمی که ادعا داشت، نجومی‌بگیر نیست و حقوق ۶۰ میلیونی پیشنهادی را رد کرده و تنها ۱۵ میلیون دریافتی داشته است. این در حالی است که نماینده سازمان بازرسی در رد این ادعا گفت: آقای احمدی سه ماه سرپرست و عضو هیئت‌مدیره بانک سرمایه بوده که هم حقوق و هم پاداش می‌گرفته که جمع آن ۱۰۳میلیون تومان در سه ماه بوده است.
ادامه برگزاری این دادگاه به هفته آتی موکول شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
0
0
خوب دیدید در واکنش به سخن قاضی مسعودی خندید وهمان لحظه باخنده لیوان آب را سرکشید یعنی خوردم نوش جان این لیوان آب هم روش.....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار