کد خبر: 961246
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳
به دنبال راهزنی دریایی مزدوران ملکه در تنگه جبل‌الطارق و تصرف و بازداشت غیرقانونی نفتکش ایرانی در این منطقه تعداد احضار‌های سفیر انگلیس به وزارت خارجه ایران به بار سوم رسید.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، «راب مک ایر» سفیر انگلیس در تهران ظهر روز دوشنبه برای سومین بار ظرف چند روز اخیر و در پی توقیف نفتکش حامل نفت ایران توسط نیروی دریایی انگلیس در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حضور یافت.
خبرنگار فارس مطلع شد که حضور راب مک ایر در راستای حضور روتین و معمول دیپلمات‌های خارجی مقیم تهران در وزارت خارجه بوده و در این دیدار درباره نفتکش توقیفی و مسائل جاری گفتگو شده است.
در همین خصوص سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه یک شنبه (۱۶ تیرماه) در نشستی خبری درباره نفتکش توقیف شده گفت: در تماس مستمر با دولت انگلستان هستیم، سفیر انگلیس روز پنج شنبه به وزارت خارجه احضار شد و روز شنبه هم برای بار دوم به وزارت خارجه آمد و سفیر اسپانیا را نیز دعوت کردیم و مشورت‌هایی را با دولت اسپانیا صورت می‌دهیم، مسیر حقوقی در حال طی شدن است و از طریق دادگاه، وکلای مبرز استخدام شدند که مسیر حقوقی را طی کنند.
کارل بیلت، نخست‌وزیر و وزیر خارجه سابق سوئد در واکنش به توقیف نفتکش حامل نفت ایران در تنگه جبل‌الطارق توسط انگلیس نوشت: منطق توقیف نفتکشی که عازم سوریه بود مرا قانع نمی‌کند. آن‌ها به تحریم‌های اتحادیه اروپا ارجاع می‌دهند، اما ایران عضو اتحادیه اروپا نیست و اروپا اصولاً نمی‌تواند تحریم‌های خود را به دیگران تحمیل کند. این دقیقاً همان کاری است که امریکا می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار