کد خبر: 960797
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
بیشتر سیاستمداران غرب درباره دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا و برخورد وی با مسائل بین‌المللی اتفاق‌نظر دارند که وی در همه بحران‌های سؤال‌برانگیز که از زمان ورودش به کاخ سفید با آن روبه‌رو شده، درصدد حل هیچ یک از این بحران‌ها نبوده تا بتواند همواره در صفحه ماهواره‌ها و در صدر صفحه‌های مجلات و روزنامه‌های جهان خودنمایی کند.
منيب السائح *
سرویس بین الملل جوان آنلاین: بیشتر سیاستمداران غرب درباره دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا و برخورد وی با مسائل بین‌المللی اتفاق‌نظر دارند که وی در همه بحران‌های سؤال‌برانگیز که از زمان ورودش به کاخ سفید با آن روبه‌رو شده، درصدد حل هیچ یک از این بحران‌ها نبوده تا بتواند همواره در صفحه ماهواره‌ها و در صدر صفحه‌های مجلات و روزنامه‌های جهان خودنمایی کند.

افرادی که با زوایای شخصیت و زندگی ترامپ آشنا هستند، تأکید دارند که وی اصرار بیمارگونه‌ای دارد تا همواره مورد توجه دیگران باشد و در صدر اخبار قرار بگیرد. در واقع حمایت وی از مسابقات ملکه زیبایی و شرکت در کشتی کج مهر تأییدی بر این موضوع است به گونه‌ای که به بزرگ‌ترین شومن تلویزیونی امریکا تبدیل شد تا اینکه وی در انتخابات امریکا کاندیدا شد. بسیاری از نزیکان وی گفته‌اند وی فقط برای شناخته شدن دست به این اقدامات می‌زد و هرگز در اندیشه برنده شدن در انتخاباتی نبود که هنوز نیز جنجال‌برانگیز است. خودنمایی ترامپ در برخورد با دو مسئله بین‌المللی بسیار مهم یعنی توافق هسته‌ای ایران و سلاح هسته‌ای کره‌شمالی نیز به مرز خطرناکی رسید، اما برخورد وی با آن‌ها درست مانند مسابقات ملکه زیبایی یا کشتی کج بود. وی در این دو مسئله نیز درصدد حل آن نبود بلکه برعکس برای بحرانی کردن این دو مسئله و منحرف کردن دوربین‌ها از این دو مسئله و جلب آن به سمت خودش تلاش می‌کرد تا همواره مسئله روز بوده و در مرکز همه حوادث باشد. در همه دنیا بدون استثنا، فقط رژیم صهیونیستی، عربستان، امارات و بحرین، خروج ترامپ از توافق هسته‌ای را تأیید کردند زیرا همه دنیا امروز اتفاق‌نظردارند که ترامپ بدون هیچ دلیلی از این توافق خارج شد. وقتی می‌گوییم وی بدون هیچ دلیلی از توافق هسته‌ای خارج شد به خوبی می‌دانیم چه می‌گوییم زیرا خروج وی از این توافق، افزون بر حسادت وحشتناک وی به باراک اوباما رئیس‌جمهور پیشین امریکا و از مهندسان این توافق، افکار عمومی را از توافق، بر وی معطوف کرد. از این رو می‌توان به خوبی دلیل اصرار عجیب و غریب وی بر مذاکره با ایران بدون زمینه‌سازی برای این مذاکره که همان بازگشت به توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه بر ایران بود را فهمید، زیرا وی به سادگی می‌خواهد خبر اول جهان باشد بدون اینکه به حل بحرانی که بدون هیچ توجیهی جز بی‌ثباتی روحی و روانی آن را ایجاد کرده، بیندیشد. همین مسئله درباره برخورد وی با سلاح هسته‌ای کره‌شمالی نیز صدق می‌کند، زیرا می‌خواهد فقط برای مذاکره و عکس گرفتن با کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی مذاکره کند و با وی عکس بگیرد، زیرا وی به خوبی می‌داند تنها ایستادن در کنار کیم جونگ اون خبر اول رسانه‌های بین‌المللی خواهد بود بدون اینکه حل این مسئله در فکر وی جایگاهی مانند قرار گرفتن در برابر دوربین داشته باشد. ترامپ خود اعتراف کرد از مدت‌ها پیش خود را برای دیدار با رهبر کره‌شمالی در منطقه عاری از سلاح هسته‌ای میان دو کره آماده کرده بود تا فقط با وی دست بدهد، درحالی که هنوز حتی با لغو بخش کوچکی از تحریم‌های تحمیلی امریکا بر کره‌شمالی مخالف است.

نه ایران و نه کره‌شمالی و نه چین و نه حتی اروپا و نه هیچ کشوری در جهان، هیچ یک مواضع و اظهارات و تهدیدات و وعده‌ها و توئیت‌های ترامپ را جدی نگرفته‌اند زیرا همه آن‌ها با یک هدف صورت می‌گیرد تا ترامپ عکس اول و خبر اول در روزنامه‌ها و مطبوعات جهان باقی بماند و سپس بحران‌ها و مشکلاتی قرار می‌گیرد که بیشتر آن‌ها نیز پیش از وی وجود داشت و در مرحله دوم اهمیت قرار می‌گیرد.

*شبکه العالم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار