کد خبر: 960538
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: نخستین رویکرد در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب شناخت کامل و دقیق بیانیه است که گرچه در این بیانیه مصداق فرهنگی کمتر به کار رفته است، اما روح بیانیه فرهنگی است و تحقق بسیاری از موارد بیانیه گام دوم انقلاب از جمله تمدن نوین اسلامی منوط به حوزه فرهنگی است.

عیسی علیزاده با اشاره به برگزاری جلساتی با مجموعه‌های دانشگاهی برای تعیین نقش معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: در همین راستا دستورکار گردهمایی معاونین فرهنگی و روسای مراکز جهاد دانشگاهی کشور تبیین این بیانیه خواهد بود.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه در این گردهمایی ابعاد مختلف فرهنگی بیانیه گام دوم انقلاب با همفکری اعضا تشریح می شود، افزود: نقش همه مجموعه‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی از جمله خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا، مرکز افکارسنجی، مرکز امام و انقلاب، مرکز گردشگری و ... در تحقق بیانیه گام مشخص می شود.
وی با تاکید بر اینکه به طور کلی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب سه رویکرد باید مورد نظر باشد، اظهار کرد: اولین رویکرد شناخت کامل و دقیق بیانیه است که گرچه در این بیانیه مصداق فرهنگی کمتر به کار رفته است اما روح بیانیه فرهنگی است و تحقق بسیاری از موارد بیانیه گام دوم انقلاب از جمله تمدن نوین اسلامی منوط به حوزه فرهنگی است.
علیزاده تبیین و تقسیم وظایف و تعمیق بیانیه گام دوم انقلاب را از دیگر رویکردها برشمرد و تصریح کرد: نباید برای تبیین بیانیه کارهای روتین مانند تبلیغ شعار سال صورت بگیرد زیرا رهبر انقلاب در ابتدای این بیانیه فرموده‌اند که من در دیگر نوشته‌هایم تاکید بر کار کردن ندارم اما روی این بیانیه کار کنید.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی لازمه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را شناخت گام اول انقلاب خواند و ادامه داد: رهبر انقلاب در همین بیانیه بر بررسی چهل سال گذشته و گام اول انقلاب نیز تاکید کرده‌اند.
وی با بیان اینکه در گردهمایی روسا و معاونین فرهنگی مراکز جهاد دانشگاهی کشور پیشنهاد‌ها در باب راه های تحقق بیانیه گام دوم انقلاب جمع آوری می شود، خاطرنشان کرد: این پیشنهاد‌ها پس از تصویب اعضا به راهبردهای عملی برای تحقق این بیانیه تبدیل و ابلاغ خواهد شد.
علیزاده از حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور و معاون فرهنگی وزیر علوم در این گردهمایی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه مجموعه‌های فرهنگی با کمبود امکانات مواجه هستند لذا باید با هم‌اندیشی از موازی کاری در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب جلوگیری کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر