کد خبر: 960481
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
کارشناس برجسته تحولات غرب آسیا معتقد است دستور نخست‌وزیر عراق درباره حشدالشعبی اقدامی برای اعطای هویت مستقل به این جریان است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: سعدالله زارعی، در خصوص دستور نخست وزیر عراق برای سازماندهی حشد الشعبی گفت: این اقدام مبارکی است و به حشدالشعبی یک هویت مستقلی می‌دهد که در عین نقش‌آفرینی در حوزه‌های امنیتی و نظامی می‌تواند در حوزه‌های دیگر به ایفای نقش بپردازد، این در حالی است که ادغام حشدالشعبی در ساختار ارتش محدودیت‌هایی در مسیر فعالیت‌های حشد الشعبی ایجاد می‌کرد. با دستور جدیدی که نخست وزیر عراق صادر کرد، ما شاهد تشکیل یک بسیج واقعی در این کشور خواهیم بود.

این کارشناس برجسته تحولات عراق و غرب آسیا با اشاره به استقبال گروه‌های عراقی از دستور عادل عبدالمهدی و ابراز تردید برخی جریان‌ها درباره اجرای کامل این دستور گفت: بنده نمی‌دانم که مقتدی صدر چه برداشتی از دستور نخست وزیر عراق کرده است. شاید سیاستمدارانه موضع دوپهلو گرفته است تا فردا بتواند به‌نوعی در یک جبهه‌ای قرار بگیرد.

وی در پایان تصریح کرد: فکر می‌کنم این طبیعی باشد که مقتدی صدر یک موضع مبهمی اتخاذ کند چرا که سرانجام این موضوع خیلی برایش روشن نیست.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار