کد خبر: 960382
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵
حمایت کنند، سهمیه می‌گیریم
اطمینان را می‌شد در تک‌تک کلمات اعضای کادر فنی و کمیته فنی تیم ملی شنا دید. اطمینان از اینکه این‌بار دیگر تیم ملی ایران قرار نیست با وایلدکارت راهی المپیک شود و چهار شناگر دارد که بدون شک می‌توانند سهمیه حضور در این رقابت‌ها را کسب کند. البته به شرط آنکه حمایت شوند و مثل همیشه نادیده گرفته نشوند.
شميم رضوان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: صبح روز گذشته کادر فنی تیم ملی شنا در نشستی خبری در مجموعه ورزشی شیرودی مقابل خبرنگاران نشست و توضیحاتی در خصوص کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ ارائه داد. نشستی که مثل همیشه فرصت خوبی برای گله از کم‌وکاستی‌ها و عدم توجه به شنا بود که با وجود داشتن ۳۰۰ استخر در کشور، تنها یک استخر با استاندارد‌های بین‌المللی دارد که البته همان یک استخر نیز برای تیم ملی رایگان نیست!
محسن سمیع‌زاده مدیر تیم‌های ملی با اشاره به نیاز‌ها برای کسب سهمیه المپیک گفت: «برای رسیدن به المپیک، فاکتور‌های بسیاری نیاز است. برای مثال در کشور‌های بلوک غرب و امریکا سالانه چندین هزار مسابقه برگزار می‌شود و امکانات سخت‌افزاری بسیاری در اختیار دارند، اما در کشور‌های بلوک شرق، سیستم گلخانه‌ای وجود دارد که در آن به پرورش نخبگان می‌پردازند. کشور ما نیز با داشتن محدودیت‌ها نمی‌تواند از هیچ‌یک از این الگو‌ها بهره‌برداری کند. برای نمونه هیچ استخر رایگانی برای توسعه شنای قهرمانی و همگانی وجود ندارد. استخر ۹دی سالانه یک میلیارد هزینه دریافت می‌کند. ما به شدت با ضعف سخت‌افزار مواجه هستیم. ورزشکاران ما باید سالانه در ۱۲ مسابقه شرکت کنند که به دلیل محدودیت‌ها، تنها در دو مسابقه حضور دارند.» وی در خصوص تلاش کشور‌های دیگر برای حضور در رویداد مهمی، چون المپیک تأکید کرد: «از زمانی که رقابت‌های انتخابی المپیک آغاز شده است، بالغ بر هزار مسابقه برگزار می‌شود و هزاران نفر برای کسب سهمیه تلاش می‌کنند. تلاش ما ابتدا بر این است که رکورد‌ها را به یک زمان استاندارد برسانیم و سپس در مسابقات حضور یابیم. تا فروردین‌ماه سال جاری هیچ اعزامی نداشتیم، اما طبق برنامه‌هایی که به فدراسیون داده‌ایم، چهار شناگر داریم که شانس کسب سهمیه دارند و اگر به مسابقات مختلف اعزام شوند، می‌توانند به سهمیه المپیک دست یابند و با توجه به تلاش، توانایی و پتانسیلی که از بچه‌ها می‌بینم، تأکید می‌کنم که هیچ شناگری حق فکر کردن به وایلدکارت را ندارد. این شرم‌آور است که باز هم این‌گونه به المپیک برویم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار