کد خبر: 960086
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
بلاتکلیفی و سرگیجه در جمع سرخ‌ها
۱۰ روز پیش بود که جدایی برانکو از پرسپولیس قطعی شد، اما با وجود گذشت روزها، نیمکت پرسپولیس همچنان بلاتکلیف یک نام است. نامی که گویا برخی از داخل باشگاه نمی‌خواهند به این زودی‌ها مشخص شود، حال آنکه مدیران باشگاه بعد بازگشت از ترکیه تأکید داشتند که نام سرمربی این تیم در اسرع وقت اعلام خواهد شد!
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: قرار بر انتخاب سرمربی داخلی بود. به قدری مطمئن که عرب از بازگشت مجدد گل‌محمدی به پرسپولیس می‌گفت، اما با منتفی شدن بحث مربی داخلی و چرخش باشگاه به سمت گزینه خارجی، یک‌بار دیگر ثابت شد که خیلی نمی‌توان روی حرف‌های مدیرعامل باشگاه که در جدیدترین مصاحبه‌اش از معرفی سرمربی در اولین روز هفته (امروز) خبر داده بود، حساب کرد. بعد از توافق بر سر انتخاب سرمربی خارجی، ماسیمو کاررا دستیار اسبق کونته در یوونتوس، تیم ملی ایتالیا و همچنین سرمربی اسپارتاک مسکو که در مقطعی نیز یکی از گزینه‌های استقلال بود که انتقالش به دلیل قیمت بالا منتفی شد. الکساندر نوری، مربی جوان و خوش‌فکری که کار خود را در آلمان به همراه وردربرمن شروع کرد و به واسطه برد‌های خوبی که به دست آورد بر سر زبان‌ها افتاد و مورد توجه هواداران فوتبال ایران قرار گرفت. البته در کنار این افراد، نام گابریل کالدرون نیز مطرح شده، سرمربی آرژانتینی که حرف و حدیث‌های زیادی در خصوص موانع مختلف برای حضور او در ایران و نشستنش روی نیمکت پرسپولیس مطرح می‌شود، آن‌هم درحالی‌که هفته گذشته مدیران باشگاه پرسپولیس برای مذاکره با تاکیس لمونیس راهی ترکیه شدند. حالا، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که شانس کالدرون به مراتب بیشتر از لمونیس است، هرچند که مبلغ درخواستی کالدرون (یک میلیون دلار) دو برابر آن چیزی است که لمونیس از سرخپوشان خواسته است!
اولین باز زمان رویانیان بود که او به پرسپولیس پیشنهاد شد، آن زمان کارنامه موفقی هم داشت. مدافع میانی سابق تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن، اتلتیکو ایندپندینته، سیون، رئال‌بتیس، ریسینگ کلاب و لانوس اولین بار سال ۲۰۰۳ بود که با نشستن روی نیمکت تیم ملی فوتبال عربستان، مربیگری در آسیا را تجربه کرد. تجربه‌ای موفقیت‌آمیز که بعد از ۱۲ سال، جواز حضور عربستان در جام جهانی را صادر کرد، آن‌هم با صدرنشینی در این رقابت‌ها و بدون شکست در دیدار‌های انتخابی.
این مربی ۶۵ ساله تجربه نشستن روی نیمکت الهلال و الاتحاد را هم دارد و به دو عنوان قهرمانی در لیگ عربستان و یک عنوان قهرمانی در رقابت‌های حذفی این کشور نیز دست یافته است. کالدرون همچنین هشت سال قبل‌تر از برانکو موفق به حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا شده و نایب قهرمانی در این رقابت‌ها را هم در کارنامه دارد. با وجود این آخرین موفقیت او به ۹ سال قبل برمی‌گردد. کالدرون طی هشت، نه سال اخیر به موفقیتی دست نیافته و تیم‌هایی، چون بن یاس و الوصل امارات و همچنین قطر را با ناکامی ترک کرده و حالا بحث نشستنش روی نیمکت پرسپولیس مطرح شده است. این مربی بعد از کسب عنوان نایب‌قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا از سمت خود کناره‌گیری کرد تا جام جهانی ۲۰۱۰ را در کنار مارادونا تجربه کند، اما با آرژانتین به موفقیت بزرگی دست نیافت و رؤیاهایش خیلی زود با شکست ۴ بر صفر مقابل آلمان‌ها به پایان رسید.
سود بردن و اعتماد به بازیکنان جوان و عدم توجه به اسم‌ها، دانش و تمرکز بالا در زمین برای ایجاد تغییرات و همچنین سازمان دفاعی مناسب و مالکیت توپ از نقاط قوت و عدم توانایی در مواجهه با چالش‌ها و حواشی، از دست دادن بازی‌های بزرگ، عدم توجه و توانایی در انتخاب دستیاران مناسب و درگیری با باریکنان بزرگ هم از نقاط ضعف این مربی آرژانتینی است که به‌رغم حرف و حدیث‌های مختلف گفته می‌شود که به توافق نهایی با مدیران پرسپولیس دست یافته و قرار است با توجه به ایمیل‌هایی که ردوبدل شده، اواسط هفته جاری به تهران بیاید و خیلی زود به جای برانکو هدایت نیمکت سرخپوشان را به دست بگیرد. البته به شرط آنکه داستان این پیرمرد آرژانتینی که تأکید دارد پیرمرد خطابش نکنند طبق حاشیه‌های مطرح شده قبل از رسیدن به سرانجام به نقطه پایان نرسد!
تلاش بی‌ثمر برای مشخص شدن تکلیف نیمکت پرسپولیس در حالی ادامه دارد که سرخپوشان این روز‌ها زیر نظر کریم باقری مشغول انجام تمرینات بدنسازی هستند تا بیش از این به واسطه تعلل مدیران باشگاه عقب نیفتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار