کد خبر: 960085
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴
شور و هیجان در مسابقات انتخابی کشتی
رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد صبح جمعه در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی با حضور خیل عظیم علاقه‌مندان به کشتی برگزار شد.
فريدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: کمتر کسی توقع داشت که این مسابقات با چنین استقبالی از سوی علاقه‌مندان به کشتی روبه‌رو شود، اما وقتی برگزار‌کنندگان رقابت‌ها با سالن لبریز از جمعیت مواجه شدند، آن وقت همه به اهمیت مسابقات تیم ملی پی بردند. رقابت‌های انتخابی در اوزان ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ برگزار شد. حضور چهره‌های نامدار کشتی آزاد از جمله حسن یزدانی، رضا یزدانی، کمیل قاسمی و پرویز هادی از جمله نکات قابل توجه این رقابت‌ها بود که صحنه‌های جالبی را برای علاقه‌مندان به کشتی رقم زد. از جمله شکست کمیل قاسمی در ۱۲۵ کیلوگرم و خداحافظی او از کشتی روی شانه‌های رقیب همیشگی‌اش پرویز هادی، بازگشت دوباره رضا یزدانی و پیروزی حسن یزدانی برابر کامران قاسمپور و بالا بردن دست رقیب از سوی قهرمان جهان ثابت کرد که علاوه بر قهرمانی، مرام پهلوانی هم دارد.
غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در پایان این مسابقات با اظهار رضایت از کشتی‌ها و نتایج کسب شده، گفت: «از عملکرد بچه‌ها نسبتاً رضایت داریم، اما همانطور هم که قبلاً اعلام کرده بودیم این مسابقات به منزله این نیست که حتماً نفرات برتر به مسابقات جهانی اعزام شوند. به زودی جلسه‌ای را با حضور تمام اعضای کمیته فنی تشکیل خواهیم داد و بعد از بررسی تمام جوانب درباره اوزان مختلف تصمیم‌گیری خواهیم کرد. ما دو تورنمنت یاشاردوغو و زیلکوفسکی و شرایط اردویی را برای تعیین ترکیب نهایی تیم ملی مدنظر قرار خواهیم داد.»
محمدی به حضور پرشور تماشاگران و پر شدن سالن آزادی هم اشاره و عنوان کرد: «موضوع مهم این بود که حضور تماشاگران در سالن شور و حال خاصی به مسابقات داده بود و بعد از مدت‌ها مردم با کشتی آشتی کردند و نشان دادند که این رشته هنوز جایگاه و خاستگاه خودش را در بین مردم و اهالی ورزش دارد.»
خداحافظی کمیل قاسمی حاشیه جالب توجه مسابقات بود. قهرمان سنگین‌وزن کشورمان اعلام کرده که از کشتی جدا نمی‌شود و هیچ‌گاه نتوانسته پاسخگوی احساسات مردم باشد. شاید بهترین اظهارنظر در این خصوص را رقیب اصلی او، یعنی پرویز هادی عنوان کرده باشد. هادی بعد از اینکه قاسمی را روی دوش خود دور تشک گرداند، گفت: «کمیل از افتخارات ورزش و کشتی ایران به‌خصوص سنگین‌وزن‌هاست. او را خیلی دوست دارم و همیشه برایم قابل احترام است. ۱۵ سال در اردو‌های تیم ملی با هم زندگی کردیم و امروز از خداحافظی‌اش خیلی ناراحت شدم. وظیفه‌ام بود که او را روی دوشم بگیرم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار