کد خبر: 959815
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳
هم‌اکنون ۴ هزار معدن غیرفعال در کشور وجود دارد که برای امسال فعال‌سازی ۱۵۰ مورد از این معادن در دستور کار سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی قرار گرفته است.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری دوجانبه بین خانه معدن و مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی در کرج اظهار داشت: طبق توافقی که با جهاد دانشگاهی داشتیم، قرار شد در ساختار شرکت‌هایی که نیازمند دانش هستند از توان دانشگاه‌ها استفاده کنیم. به گفته وی، مشارکت با بخش خصوصی در قالب تشکل‌ها، منفعت دوسویه برای این بخش و دولت در پی خواهد داشت.
خداداد غریب‌پور ادامه داد: طی سال جاری اقدامات برجسته‌ای را مدنظر داریم که یکی از آن‌ها اکتشاف ذخایر معدنی است و در این زمینه درخواست اکتشاف ۳۰۰ هزار کیلومترمربع ارائه شده که در حال تکمیل و اخذ مجوز است. وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر ۴ هزار معدن غیرفعال در کشور داریم، گفت: برای امسال ۱۵۰ مورد از این معادن را پیش‌بینی کرده‌ایم که فعال شوند که البته انتظار ما بیشتر از این رقم است. رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی با تأکید بر لزوم حمایت بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری از معادن کوچک اظهار داشت: به دنبال این نیستیم که خودمان به عنوان سرمایه‌گذار در معادن کوچک وارد شویم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار