کد خبر: 957383
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳
سازمان حفظ نباتات کشور با خرید تضمینی ملخ با قیمت هر کیلوگرم ۸ هزار تومان مخالف کرد و آن را عملی غیرمنطقی و نادرست دانست.
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: سازمان حفظ نباتات کشور با خرید تضمینی ملخ با قیمت هر کیلوگرم ۸ هزار تومان مخالف کرد و آن را عملی غیرمنطقی و نادرست دانست.
بنابر این گزارش، عزیزالله کناری، فرماندار بندرعباس روز گذشته اعلام کرده بود که به منظور تبدیل این تهدید به فرصت و برای ارتقای معیشت روستاییان طبق دستور استاندار هرمزگان و هماهنگی انجام شده با جهادکشاورزی استان، هر روستایی می‌تواند به ازای جمع‌آوری و تحویل هر کیلوگرم ملخ زنده به دهیار روستای خود مبلغ ۸۰ هزار ریال دریافت کند. وی در نشست مدیریت بحران بندرعباس که با دستور کار مبارزه با ملخ صحرایی تشکیل شد، اظهار داشت: دهیاران نیز در پایان هر روز و پس از جمع‌آوری و تحویل ملخ‌های روستاییان به بخشداران به ازای هر کیلو ۹۰ هزار ریال دریافت کنند. وی ادامه داد: بخشداران مسئول مبارزه با ملخ در بخش مربوطه هستند و دهیاران باید در خصوص خرید تضمینی ملخ صحرایی اطلاع‌رسانی گسترده انجام دهند. کناری ادامه داد: دهیاران از طریق نیرو‌های مردمی نسبت به رصد محیط و اطلاع آنی به بخشداران اقدام کرده و جهادکشاورزی بندرعباس با نظر بخشداران دهیاران را آموزش دهد. وی ابراز داشت: همچنین شورا‌های بخش به‌عنوان نیرو‌های تشویق‌کننده مردم در زمینه مبارزه با ملخ در خط مقدم قرار گیرند. برخی از کارشناسان کشاورزی این اقدام فرماندار بندرعباس را برای استفاده از نیرو‌های مردمی جهت مبارزه با ملخ‌ها مناسب دانستند، در حالی که سازمان حفظ نباتات با این پیشنهاد مخالفت کرد. رضا میر، سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور در گفت‌وگو با تسنیم در واکنش به اعلام خرید تضمینی ملخ در جنوب کشور اظهار کرد: این امر نظر شخصی یا سازمانی فرماندار بندرعباس است و سازمان حفظ نباتات با این موضوع موافق نیست و به هیچ وجه آن را تأیید نمی‌کند. وی افزود: در صورتی که ایشان یا این سازمان می‌خواهند خرید ملخ انجام دهند خودشان می‌دانند، اما ما مسئولیت مبارزه با آفات را به صورت شیمیایی برعهده داریم و این اقدام را منطقی و مناسب نمی‌دانیم.

احتمال فروش ملخ‌های آلوده به سم به دولت
سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور ادامه داد: امکان دارد مردم ملخ‌های آلوده به سم را در اختیار فرمانداری قرار دهند و آن را بفروشند که این امر ممکن است مشکلات بعدی ایجاد کند. وی تصریح کرد: سازمان حفظ نباتات کشور اعتراض خود را به جهادکشاورزی و حفظ نباتات استان اعلام کرد و آن‌ها نیز اینطور جواب دادند که این امر تنها نظر شخصی یا سازمانی فرماندار بندرعباس است و از نظر ما نیز مورد تأیید نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار