کد خبر: 957188
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
سهم ایران تنها 670 هزار دلار
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: تجارت گیاهان دارویی در دنیا هزار میلیارد دلار است ولی متاسفانه سهم ایران با وجود داشتن تنوع گیاهان دارویی از این حوزه تنها ۶۷۰ هزار دلار است.

شهاب الدین بیمقدار در خصوص اهمیت شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: ایران از لحاظ تنوع گیاهان دارویی، اقلیم و آب و هوا رتبه دوم دنیا را دارد و تجارت گیاهان دارویی در دنیا هزار میلیارد دلار است ولی متاسفانه سهم ما از این حوزه ۶۷۰ هزار دلار است.

وی افزود: تنها با شعار دادن نمی توان مقابل تحریم‌های آمریکا ایستاد باید با تدبیر و پیش‌بینی صحیح از شرایط تحریم عبور کنیم، باید صادرات نفت در  بودجه سال ۹۸ را صفر می بستیم زیرا ظرفیت های موجود در کشور ما زیاد است.

بیمقدار ادامه داد: در شرایط فعلی باید به شرکت های دانش بنیان توجه بیشتری کرد نیروهای متخصصی در این شرکت ها فعالیت دارند که از علم و دانش خوبی بهره مند هستند ولی متاسفانه سرمایه کافی برای اجرای پروژه‌های خود ندارند، لذا دولت باید با ارائه تسهیلات بلاعوض از این شرکت ها حمایت کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس عنوان کرد: اگر شرکتهای دانش بنیان را در نیابیم کشورهای دیگر شرایط جذب آنها را فراهم می‌کنند، اگر حمایتشان نکنیم سرمایه‌های علمی کشور را فراری می دهیم.

بیمقدار در پایان گفت: متاسفانه بروکراسی اداری و بدرفتاری برخی از کارکنان دولتی با مراجعه کنندگان باعث دلسردی مراجعه‌کننده به ویژه افرادی که به دنبال کارهایی از قبیل گرفتن مجوز برای شروع کار هستند می شود که دولت باید نیروی جوان با حوصله سر کار آورده و بروکراسی اداری را کمتر کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر