کد خبر: 957138
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
گفت وگوی "جوان آنلاین" با کارشناس والیبال
تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ مقابل ایتالیا به یک پیروزی ارزشمند رسید. این دیدار که در سالن جیانگمن چین برگزار شد در نهایت علی رغم باخت شاگردان کولاکوویچ در ست اول، اما این مسابقه با نتیجه ۳ بر یک به سود ایران خاتمه پیدا کرد. برای تیم ایتالیا زایتسف و خوان تورنا از غایبان بزرگ این لیگ به شمار می‌روند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین - وحید صابری : محمد وکیلی کارشناس والیبال در گفت وگو با "جوان انلاین" درباره برد تیم ملی والیبال کشورمان برابر ایتالیا گفت: برد قابل قبولی را کسب کردیم با توجه به اینکه ما هیچ بازی تدارکاتی نداشتیم بچه‌ها خیلی خوب توانستند بعد از بات ست اول، به بازی برگردند و در نهایت ۳ امتیاز حساس بازی را کسب کنند.
وکیلی: پتانسیل حضور در جمع شش تیم پایانی را داریموی افزود: ما در ست اول اشتباهات زیادی داشتیم بخصوص روی دریافت‌ها که همین باعث شد تا امتیازات زیادی نصیب حریف شود. به هر حال همیشه بازی اول بخصوص ست اول شرایط خودش را دارد و همانطور که گفتم عدم بازی تدارکاتی باعث شد تا هماهنگی خوبی در انتهای زمین نداشته باشیم. زدن سرویس به تور هم یکی دیگر از اشتباهاتی است در این بازی بسیار مشهود بود. در ست دوم علی رغم این که ۱۵ بر ۹ از حریف عقب بودیم، اما یک بازگشت رویایی داشتیم و توانستیم خوب به بازی برگردیم و در نهایت ست را از آن خود کنیم. ست سوم و چهارم از همان ابتدا بچه‌ها مسلط به بازی بودند هر چند بازهم اشتباهات فردی داشتند، اما جازه ندادند بازی به ست پنچم کشیده شود و یک برد ارزشمند کسب کردند.
وکیلی با اشاره به اینکه من پتانسیل زیادی دارد اظهار داشت: من با توجه به اینکه دورادور از اوضاع و احوال تیم با خبر هستم می‌دانم که این تیم چقدر شانس حضور در شش تیم پایانی را دارد. حضور جوان‌ها درکنار با تجربه‌ها قطعا می‌تواند برای آینده این تیم مفید باشد و هر چه از بازی‌ها می‌گذرد قدرت اصلی را نشان می‌دهد البته بی شک بازی در ۵ هفته در لیگ ملت‌ها می‌تواند بر عملکرد برخی بازیکنان تاثیر گذار باشد، اما همین بازی‌ها باعث خواهد شد تا جوانان ما در بهترین میادین تجربه اندوزی داشته باشند.
سرمربی تیم جوانان در ادامه خاطر نشان کرد:نمی‌خواهم ارزش پیروزی ایران مقابل ایتالیا را کم کنم، اما غیبت ستاره‌های حریف روی نتیجه تاثیرگذار بود. طبیعی است وقتی تیمی چند بازیکن خود را نداشته باشد تیم کارایی همیشگی خود را ندارد ایتالیا بازیکنان مانند زایتسف، خوانتورنا، وتوری، لانزا و... را در اختیار نداشت و نمی‌توان از قدرت این بازیکنان به راحتی گذشت. به هر حال آن‌ها بازیکنان تاثیرگذرای هستند و بدون شک غیبت آن‌ها روی نتیجه بازی تاثیر داشت، چراکه این چهره‌ها تجربه بالایی دارند و می‌توانند در لحظه روند بازی را تغییر دهند، اما یادمان باشد که لیگ ایتالیا یکی از بهترین لیگ‌های والیبال دنیاست و آنقدر بازیکن خوب و حرفه‌ای دارند که به راحتی می‌توانند تیم قدرتمندی را شکل دهند. در بازی امروز دیدیم که بازیکنان جوان ایتالیا چقدر با انگیزه ظاهر شدند.
وکیلی: پتانسیل حضور در جمع شش تیم پایانی را داریموی در خاتمه افزود: ما ما المپیک ۲۰۲۰ را پیش رو داریم و خیلی از بازیکنان ما مثل موسوی و معروف و غفور می‌دانند که این آخرین حضور آن‌ها در المپیک است باری همین همه در تلاش هستند که اولا در این دوره از جام ملت‌ها در جمع شش تیم پایانی قرار بگیریم و در ادامه در المپیک ۲۰۲۰ ژاپن بهترین نتیجه ممکن را کسب کنیم. به نظر من در چند سال اخیر خوشبختانه ما در روند بازیکن سازی پیشرفت خوبی داشته‌ایم و می‌توانیم در دو سه سال آینده یک تیم قدرتمند و جوان را راهی مسابقات کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار