کد خبر: 951672
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
در خواب نهاد‌های نظارتی صورت گرفت
در حالیکه قیمت خودرو در یک سال اخیر با افزایش قابل توجهی همراه بوده و قیمت‌ها در بازار به سقف خود رسیده است؛ شرکت مدیران‌خودرو برخی محصولات خود را بعضا تا حدود ۳۰ میلیون تومان گران‌تر از بازار می‌فروشد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: در یک‌سال اخیر قیمت خودرو به دلایل متعدد از جمله افزایش نرخ ارز، هجوم به سمت این بازار برای حفظ ارزش پول، کاهش تولید و به‌ویژه بدعهدی خودروسازان در تحویل خودروها؛ افزایش چشمگیری داشته است.

در این میان، اما گران‌فروشی برخی شرکت‌های خودروسازی نسبت به قیمت‌های خرید و فروش در بازار آزاد آن هم در شرایطی که طبق مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت فروش خودرو در کارخانه‌های سازنده باید پنج درصد کمتر از نرخ‌های حاشیه بازار باشد، بسیار عجیب به نظر می‌رسد؛ به‌گونه‌ای که مدیران خودرو برخی محصولاتش را تا حدود ۳۰ میلیون تومان گران‌تر از قیمت‌های بازار می‌فروشد.

در این زمین براساس قیمت‌های اعلامی در سایت این شرکت دو خودروی MVM X. ۲۲ اسپورت اکسلنت و MVM X. ۳۳ اسپورت به ترتیب ۲۷ میلیون تومان و ۲۰ میلیون تومان گران‌تر از نرخ‌های بازار از سوی این شرکت عرضه می‌شوند.

مدیران خودرو در حالی MVM X۲۲ اسپورت اکسلنت را ۱۶۷ میلیون تومان و X. ۳۳ اسپورت را ۱۹۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری کرده که MVM X. ۲۲ اسپورت اکسلنت در حدود قیمتی ۱۴۰ میلیون تومان و MVM X. ۳۳ اسپورت به قیمت حدود ۱۷۳ میلیون تومان در بازار آزاد به فروش می‌رسد.

در این شرایط مشخص نیست نهاد‌ها و سازمان‌های نظارتی به‌ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی اصلی نظارت بر خودروسازان و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به چه کاری مشغول هستند و چرا با چنین گران‌فروشی آشکار و رسمی‌ای برخورد نمی‌کنند؟!
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار