کد خبر: 932191
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
اتمام فیلمبرداری صحنه‌های طاقت‌فرسای جنگی ماجرای نیمروز 2 (رد خون)
حسین مهدویان و محمود رضوی پس از پشت سر گذاشتن دو همکاری مشترک موفق این روز‌ها سخت درگیر تولید ماجرای نیمروز ۲ با موضوع سازمان منافقین و عملیات مرصاد هستند.
جواد محرمی
حسین مهدویان و محمود رضوی پس از پشت سر گذاشتن دو همکاری مشترک موفق این روز‌ها سخت درگیر تولید ماجرای نیمروز ۲ با موضوع سازمان منافقین و عملیات مرصاد هستند.
ماجرای نیمروز ۲ برای محمود رضوی به عنوان اثری که سه گانه‌اش درباره منافقین را تکمیل می‌کند معنا دارد. این تهیه کننده جوان و موفق سینمای ایران در کارنامه‌اش همکاری با فیلمسازانی، چون اصغر فرهادی، بهروز شعیبی و حسین مهدویان را تجربه کرده است. او چند سال اخیر زندگی‌اش را به ساخت آثاری با موضوع منافقین اختصاص داده است. از ماجرای نیمروز ۲ که نام سینمایی رد خون برای آن درنظر گرفته شده است به عنوان تکمیل کننده سه‌گانه‌ای یاد می‌شود که «سیانور» بهروز شعیبی گام نخست آن بود و این آخری با موضوع عملیات مرصاد به احتمال زیاد گام نهایی آن خواهد بود.
زوج هنری محمود رضوی و حسین مهدویان پیش از این در دو اثر موفق ماجرای نیمروز ۱ و لاتاری همکاری داشته‌اند. ماجرای نیمروز ۱ دو سال پیش در جشنواره فجر با استقبال خوبی از سوی قاطبه مخاطبان و منتقدان مواجه شد و توانست عنوان بهترین فیلم جشنواره را به خود اختصاص دهد. سومین ساخته بلند سینمایی مهدویان با نام لاتاری نیز سال پیش اگرچه از سوی هیئت داوران به بهانه خشونت! بالای فیلم به شکلی شبهه‌ناک مورد داوری قرار گرفت و با بی‌اعتنایی مواجه شد، اما در اکران با استقبال مردم روبه‌رو شد و توانست فروش خوبی را در گیشه پشت سر بگذارد.
سال‌ها بود که ساخته نشدن آثار سینمایی درباره بخش‌های مهمی از تاریخ معاصر ایران یکی از انتقاد‌های جدی بود که درباره سینما مطرح می‌شد، اما بهروز شعیبی این طلسم را شکست و با ساخت فیلم سیانور به بخش کوچکی از این مطالبه پاسخ گفت. داستان سیانور برگرفته از وقایع درونی سازمان منافقین پیش از انقلاب اسلامی است. این فیلم بازگو کننده اختلافات میان دو دسته در این سازمان مخوف و درگیری میان چهره‌های کلیدی آن مانند تقی شهرام، مرتضی صمدیه‌لباف و مجید شریف واقفی در متن یک داستان عاشقانه نافرجام است؛ داستانی که در دهه ۱۳۵۰ می‌گذرد و با پایان یک سکوت طولانی! امیر و هما پس از مدتی یکدیگر را می‌یابند در حالی که یک انتخاب بیشتر ندارند؛ سیانور یا زندگی! و هما سیانور را انتخاب می‌کند.
فیلم سیانور به رغم دارا بودن قابلیت‌های سینمایی در جشنواره فجر با بی‌اعتنایی از سوی هیئت داوران مواجه شد. محمود رضوی در گام بعدی تصمیم می‌گیرد مقطع حساس دیگری از زیست منافقین را دستمایه فیلم نماید. ماجرای نیمروز محصول این خواست است. همکاری او با حسین مهدویان که تازه تجربه شیرین سیمرغ بهترین فیلم از جشنواره را دشت کرده بود منجر به ساخت فیلمی شد که خیلی‌ها آن را بهترین فیلم تاریخ سینمای ایران در ژانر سیاسی می‌دانند؛ ادعایی که پربیراه نیست. این موفقیت باعث شد تا رضوی کار سوم را کلید بزند. گفته می‌شود با پایان فیلمبرداری صحنه‌های طاقت‌فرسای جنگی در فاز اول فیلمبرداری ماجرای نیمروز ۲ در کرمانشاه، گروه تولید در حال ادامه فیلمبرداری فیلم در تهران است. داستان این فیلم، در حاشیه یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخ معاصر کشور روایت می‌شود و در طول یک ماه گذشته، صحنه‌های جنگی آن در اسلام آباد غرب جلوی دوربین رفته است. فیلمبرداری این بخش، طاقت‌فرساترین پلان‌های ماجرای نیمروز ۲ را شامل شده است. در این بخش‌ها، علاوه بر استفاده روزانه چند صد هنرور بومی از بیش از ١٠٠ دستگاه ادوات جنگی سبک و سنگین، چندین فروند هلی‌کوپتر و... که با آن‌ها صحنه‌های ویژه‌ای خلق و فیلمبرداری شد، استفاده شده است.
اکنون گروه تولید ماجرای نیمروز در تلاش است تا با تدوین همزمان و کار روی جلوه‌های ویژه کامپیوتری فیلم همزمان با فیلمبرداری، آن را در آخرین روز‌های مهلت ارسال فیلم به جشنواره فجر آماده کند. ماجرای نیمروز ۲ با عنوان رد خون به جلوی دوربین است. بی‌تردید حالا و در چهارمین سال پی‌در‌پی حضور پدیده جوان سینمای ایران در سینمای ایران مشتاقان و علاقه‌مندان جشنواره فیلم فجر بی‌تابانه در انتظار اتمام فیلم دیگری از مهدویان و تجربه مشترک او با محمود رضوی هستند؛ اثری که می‌توان از حالا حدس زد بخشی از بار هیجانی جشنواره فجر را بر دوش خواهد کشید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار