کد خبر: 931534
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴
برد پرسپولیس مقابل نود ارومیه در جام حذفی، برتری استقلال برابر سایپا در لیگ برتر
پرسپولیس با برتری مقابل نود ارومیه به یک‌هشتم نهایی جام حذفی صعود کرد و استقلال هم در هفته نهم لیگ برتر مقابل سایپا پیروز شد تا سرخابی‌ها آخر هفته خوشی را سپری کرده باشند.
پرسپولیس با برتری مقابل نود ارومیه به یک‌هشتم نهایی جام حذفی صعود کرد و استقلال هم در هفته نهم لیگ برتر مقابل سایپا پیروز شد تا سرخابی‌ها آخر هفته خوشی را سپری کرده باشند.
‌هواداران استقلال و پرسپولیس آخر هفته فوتبالی را تجربه کردند. آبی‌ها در هفته نهم لیگ برتر به مصاف سایپا رفتند و قرمز‌ها که بازی‌شان در لیگ لغو شده در جام حذفی دیدار عقب‌افتاده خود را برگزار کردند و پنج‌شنبه شب در ورزشگاه آزادی میزبان تیم نود ارومیه بودند.
 
نود ارومیه، قشقایی نشد
 
هر چقدر پرسپولیسی‌ها با برانکو در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا خوب نتیجه می‌گیرند، اما در جام حذفی در دو، سه سال اخیر با سرمربی کروات یک ناکام تمام‌عیار بوده‌اند. در چنین شرایطی قرمز‌ها پنج‌شنبه شب در اولین بازی‌شان در جام حذفی به میدان رفتند. حریف پرسپولیس هم یک تیم دسته اولی بود. تیم نود ارومیه که به تهران آمده بود تا مانند دیگر تیم‌هایی که در دو فصل گذشته پرسپولیس را خیلی زود راهی خانه کرده بودند، این‌بار هم آن‌ها باشند که مانند قشقایی نام‌شان را سر زبان‌ها بیندازند، اما این‌بار حکایت فرق می‌کرد. پنج‌شنبه شب قرمز‌ها به هر جان‌کندنی بود قدم اول را با پیروزی برداشتند تا فعلاً در جام حذفی هم مانند لیگ و آسیا همه چیز به کام برانکو و شاگردانش باشد.
پرسپولیس در اولین رقابت در جام حذفی در مرحله یک‌شانزدهم نهایی، پس از اینکه نیمه اول را دو تیم بدون گل به رختکن رفتند با شوت سرکش محمد انصاری در دقیقه ۵۷ با نتیجه یک بر صفر از سد نود ارومیه حریف گمنامش گذشت، حریفی که نتوانست مانند قشقایی شگفتی‌ساز شود و مقابل قرمز‌ها کاری از پیش نبرد. حکایت انصاری از گلش هم قابل توجه و شنیدنی است: «قبل از بازی علی سجادی، تدارکات تیم پیراهنی از شهید سالخورده به من داد که گفتم من که گل نمی‌زنم، اما انگار به برکت دعای این شهید بزرگوار موفق به گلزنی شدم.»
برانکو هم درباره اینکه پرسپولیس مقابل نود ارومیه آن تیم قدرتمند این فصل نبود، اینطور پاسخ داد: «مهم‌ترین مسئله در جام حذفی بردن است تا از این واقعیت که سه‌شنبه بازی مهمی با السد داریم، فرار کنیم. به همین خاطر این قبیل مسابقات مخصوصاً در جام حذفی یک مقدار بحران‌ساز می‌شود. از الان دیگر خودمان را برای بازی با السد آماده می‌کنیم.» محمود بیات‌لو، سرمربی نود ارومیه که تیمش نتوانست شگفتی‌ساز شود هم می‌گوید به هدفش از این بازی رسیده است: «با جمعی از بازیکنان جوان، امید و بومی به میدان آمدیم و به هدفمان که معرفی چند بازیکن بومی به فوتبال ایران بود، رسیدیم.»
با این حال، شاگردان برانکو که با برد نود ارومیه به مرحله یک‌هشتم نهایی رسیده‌اند، در این مرحله باید با سپیدرود رشت روبه‌رو شوند. مسابقه‌ای که با توجه به نشستن علی کریمی روی نیمکت گیلانی‌ها می‌تواند جذاب باشد.
 
استقلال جای سایپا را گرفت
 
در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته نهم لیگ برتر دیروز استقلال در ورزشگاه تختی تهران مهمان سایپا بود، مسابقه‌ای که از همان دقایق اول جذاب و دیدنی آغاز شد و در نیمه اول تماشاگرانی که به استادیوم رفته بودند، فرصت پلک زدن هم پیدا نکردند. مسابقه‌ای پربرخورد و پر از موقعیت‌های گلزنی که بیشتر در محوطه جریمه دو تیم دنبال شد و دروازبانان دو تیم به خصوص دروازه‌بان سایپا روز پرفشاری را تجربه کرد.
در حالی که تنها شش دقیقه از بازی گذشته بود، علی دشتی، مهاجم تکنیکی سایپا موفق شد با حرکتی دیدنی دانشگر و کریمی را از پیش‌رو بردارد و سپس منتظری را نیز جا گذاشت و با شوتی زیبا توپ را به زیر طاق دروازه استقلالی‌ها کوبید. پس از این گل زودهنگام، این استقلال بود که با ارائه یک فوتبال تهاجمی به دنبال جبران گل خورده بود. برتری آبی‌ها در دقیقه ۲۳ نتیجه داد و مدافع پیش‌تاخته این تیم موفق شد بازی را به تساوی بکشاند. دانشگر در این دقیقه در حالی که تعادل کافی هم نداشت از درون محوطه جریمه توپ ارسالی آبی‌پوشان را تبدیل به گل کرد. در نیمه اول، ضربات بازیکنان استقلال در سه مرحله هم به تیر دروازه سایپا برخورد کرد تا در نهایت نیمه اول با تساوی یک – یک تمام شود.
مانند ۴۵ دقیقه اول بازی، نیمه دوم هم با برتری استقلال آغاز شد و این شاگردان شفر بودند که با خیمه زدن روی دروازه سایپا به دنبال زدن گل برتری بودند. با این حال دفاع فشرده نارنجی‌پوشان و همچنین درخشش دروازه‌بان این تیم کار استقلال را برای رسیدن به گل برتری سخت کرده بود. در نهایت در دقیقه ۷۸ در یکی از حملات آبی‌پوشان، خطای سارفو روی صیادمنش را داور پنالتی تشخیص داد و وریا غفوری ضربه پنالتی را تبدیل به گل کرد تا استقلال در پایان با نتیجه ۲ بر یک مقابل سایپا به پیروزی برسد و با این سه امتیاز، ۱۴ امتیازی شد و به رده پنجم جدول صعود کرد و جای تیم دایی را در جدول گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار