کد خبر: 929955
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳
گفت‌و‌گو با کاپیتان سابق تیم ملی والیبال نشسته
تیم ملی والیبال نشسته کشورمان در حالی در اولین مسابقه خود در رقابت‌های پاراآسیایی به پیروزی رسید که با چند جوان جویای نام توانست مقتدرانه ۳ بر صفر کره جنوبی را شکست دهد.
تیم ملی والیبال نشسته کشورمان در حالی در اولین مسابقه خود در رقابت‌های پاراآسیایی به پیروزی رسید که با چند جوان جویای نام توانست مقتدرانه ۳ بر صفر کره جنوبی را شکست دهد. ملی پوشان معلول کشورمان فردا در دومین مسابقه خود باید به مصاف ژاپن بروند.
محمد رحیمی، کارشناس و کاپیتان سابق تیم ملی والیبال نشسته در گفت: وگو با «جوان آنلاین» گفت: بازی‌ها در سطح بالایی برگزار می‌شود، هر چند که تیم ما مقابل کره جنوبی حتی با وجود اینکه به لحاظ سنی بسیار جوان بود، اما با این حال توانست ۳ بر صفر کره را شکست دهد تا اولین پیروزی خود را در این دوره از رقابت‌ها کسب کند. والیبال نشسته ما آنقدر قدرتمند است که تیمی در آسیا و جهان در حد و اندازه کشور ما نباشد. ما در دوره‌های قبل هم قهرمان شدیم و تصور نمی‌کنم در این دوره هم تیمی بتواند این عنوان قهرمانی را از ما بگیرد. وی در ادامه افزود: تیم ملی در این مدت به‌خصوص بعد از مسابقات جهانی چهار اردوی خوب را پشت سر گذاشت. با توجه به بحث استعدادیابی، برخی نفرات تغییر کردند و ملی پوشان جوان و باانگیزه‌ای به تیم ملی تزریق شدند. به نظرم تیم با آمادگی کاملی راهی بازی‌ها شده و همه چیز مهیا است بهترین نتیجه ممکن را کسب کنیم.
کاپیتان سابق تیم ملی والیبال نشسته درباره اینکه چطور ایران به عنوان تیم قدرتمند آسیا و جهان شده است، اظهار داشت: ببینید از سال ۶۵ که تیم ملی ما شکل گرفت تا الان خدا را شکر در بحث پشتوانه‌سازی و استعدادیابی خوب کار کرده‌ایم. من از سال ۷۰ در خدمت تیم ملی بودم و سال ۹۲ از تیم ملی خدا‌حافظی کردم. در این مدت برای تشکیل اردو‌ها بیش از ۵۰ ملی پوش به تیم ملی دعوت می‌شدند تا در نهایت نفرات اصلی انتخاب شوند. کاری بسیار سخت که مربیان همواره با چالش روبه‌رو بودند، چون همه بازیکنان درسطح حرفه‌ای توپ می‌زدند. بعد از خداحافظی‌ام از تیم ملی، مربی تیم ملی جوانان شدم و بازهم در این مدت سعی کردم با استعدادیابی خوب، پشتوانه‌سازی قوی را برای تیم ملی داشته باشم. تیمی که امروز راهی جاکارتا شده با تیمی که قبلاً در پارالمپیک ریو حضور داشته کاملاً متفاوت است. بدنه تیم ما تغییر یافته و بازیکنان جوان مستعدی به تیم تزریق شده‌اند. میانگین سنی تیم ما در حال حاضر بسیار جوان است. ما الان درتیم مان بازیکنان ۲۰ ساله داریم. در واقع شش بازیکن تیم ملی زیر ۲۵ سال هستند. در کل هدف گذاری و سیاست والیبال نشسته، کنار هم قراردادن تجربه و جوانی است که نمونه آن را در این دوره از رقابت‌ها شاهدیم.
رحیمی افزود: فاصله ما با تیم‌های آسیایی بسیار زیاد است و حالا حالا‌ها تیمی از آسیا نمی‌تواند به گرد پای والیبالیست‌ها برسد. البته چند سالی است که عراق و قزاقستان هم قوی شده‌اند، اما بازهم فاصله ما با سایر رقبا زیاد است. در جهان هم تیمی نداریم که بتواند ایران را شکست دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار