کد خبر: 929322
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۰
دنيا حيدري
صحبت‌های وزیر در خصوص دیدار رهبری با ورزشکاران و مدال‌آوران بازی‌های آسیا قابل تأمل است، نه فقط، چون به این مهم اشاره دارد که دیدار مقام معظم رهبری با فرزندان خود از جامعه ورزش پدرانه بود و در یک فضای عاطفی و معنوی صورت گرفت، بلکه از آن جهت که تأکید می‌کند رهبر با صبر و حوصله شنونده صحبت تک‌تک ورزشکاران بود، ورزشکارانی که برخی از آن‌ها از مناطق محروم و پیام‌آور مردم مناطق خود بودند.
سلطانی‌فر خود اقرار می‌کند که رهبری در همان اندک زمان دیدار با ورزشکاران، شنونده حرف‌های تک‌تک آن‌ها بوده، حرف‌هایی که او می‌گوید برخی از آنها، نه فقط حرف دل ورزشکاران که حرف مردم مناطقی بوده که از آن آمده بودند. این یعنی شخص اول مملکت با وجود تمام مشغله‌ها و گرفتاری‌هایی که دارد در همان زمان کوتاهی که برای دیدار با ورزشکاران داشته، این فرصت را در اختیار آن‌ها قرار داده تا آنچه در دل دارند به زبان بیاورند. مسئله‌ای که می‌تواند درسی مهم برای آقایانی باشد که از دیدار با ورزشکاران و شنیدن مشکلات و مسائل آن‌ها سر باز می‌زنند. البته از حرف‌های وزیر ورزش اینگونه برمی‌آید که دیدار با رهبری برای او در همان فضای معنوی خلاصه شده، فضایی دوستانه که بی‌شک تا ماه‌ها قرار است به توصیف آن بپردازد. حال آنکه آن فضای معنوی و اتفاقاتی که در همان دقایق کوتاه رخ داد، می‌تواند درس خوبی برای آقایان باشد تا با به کار‌گیری آن گامی بلند در راستای حل مشکلات ورزش بردارند. با این حال تجربه ثابت کرده که همه آن چیزی که آقایان از دیدار با رهبری به یاد می‌آورند، فضایی معنوی است که از تعریف و توصیف آن سیر نمی‌شوند.
در دوستانه و صمیمانه بودن دیدار رهبری با ورزشکاران کوچک‌ترین شکی وجود ندارد. از این دست دیدار‌ها بار‌ها و بار‌ها تکرار شده است. دیدار‌هایی که البته پیام‌های بسیاری هم داشته که متأسفانه در لا‌به‌لای حاشیه‌ها گم شده و کمتر کسی به آن توجه کرده است. درست مثل روزی که مقام معظم رهبری با تقدیر از علیرضا کریمی برای عدم رویارویی با کشتی‌گیر رژیم صهیونیستی خواستار پرداخت پاداشی ویژه به این ورزشکار شدند و وزیر ورزش هم با رویی گشاده از این پیشنهاد استقبال کرد و تأکید داشت که دو برابر به این کشتی‌گیر پاداش داده خواهد شد، اما همه حرف‌ها بعد از آن دیدار به دست فراموشی سپرده شد!
این داستان بار‌ها و بار‌ها تکرار و تکرار شده است. دیدار مقام معظم رهبری با ورزشکاران و دادن پیام‌های تبریک بابت موفقیت آنها، نشان‌دهنده اهمیت ورزش در جامعه و توجه خاص ایشان به ورزش است، اما همواره از این دیدار‌ها و پیام‌ها برداشت تبلیغاتی شده تا عملی. در حالی که پیام‌های تبریک رهبری می‌تواند نشانگر تأکید ایشان بر لزوم توجه و اهمیت به ورزش و گوشزدی جدی به مسئولان برای حمایت از ورزشکاران و برداشتن موانع از سد راه آن‌ها باشد. همانطور که رهبری در اکثر دیدار‌های خود به طور واضح و غیرواضح به این مسئله اشاره داشته‌اند و مسئولان را موظف به حمایت از ورزش و ورزشکار دانسته‌اند. برداشت آقایان مسئول از سلطانی‌فر وزیر ورزش گرفته تا رؤسای فدراسیون‌ها از صحبت‌های رهبری، هرگز لزوم توجه به ورزش و حل مشکلات آن نبوده و در خرسندی از دریافت پیامی از رهبری خلاصه شده و بس!
آیا به راستی وزیر ورزش و دیگران متوجه پیام رهبری از این دیدار‌ها و تبریک‌ها نمی‌شوند یا ترجیح می‌دهند تنها به جنبه تبلیغاتی آن بپردازند و از واقعیتی که به آنان گوشزد می‌شود، شانه خالی کنند که همواره شاهد صحبت‌های آن‌ها در خصوص فضای دیدار با رهبری هستیم، نه تحلیل رفتار و گفتار ایشان با ورزشکاران!
اینکه آقایان تنها محو فضای معنوی دیدار با رهبری شوند، آن هم به گونه‌ای که پیام ایشان را از این دیدار‌ها و گفت و شنود‌ها نگرفته باشند، قابل قبول نیست. این رفتار آقایان که تا هفته‌ها و ماه‌ها تنها از فضای معنوی دیدار با رهبری می‌گویند، نشان‌دهنده بی‌توجهی آن‌ها به واقعیتی است که رهبری در تک‌تک این دیدار‌ها و پیام‌ها گوشزد می‌کنند، اما متأسفانه نادیده گرفته می‌شود که اگر غیر از این بود امروز شاهد این همه مشکل در ورزش نبودیم. مشکلاتی که بدون شک بسیاری از آن‌ها با اندک توجهی از سوی آقایان حل و فصل می‌شود، اگر درسی که باید از دیدارهایشان با رهبری گرفته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار