کد خبر: 929232
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
خبرگزاری فرانسه گزارش داده دولت این کشور آنچه دارایی‌های وزارت اطلاعات ایران خوانده شده را در آن کشور توقیف کرده است.

جوان‌آ‌نلاین: فرانسه در ادامه اتهامات و اقدامات ضد ایرانی خود آنچه گفته می‌شود دارایی‌های وزارت اطلاعات ایران در این کشور است را توقیف کرده است. 

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، پاریس علاوه بر این، دارایی‌های مربوط به دو شهروند ایران را هم توقیف کرده است. 

فرانسه این اقدام را در ارتباط با دستگیری یک زوج ایرانی در بلژیک به ظن تلاش برای بمب‌گذاری در نشست گروهک منافقین در پاریس انجام داده است. 

در پی برگزاری نشست گروهک تروریستی منافقین در روز شنبه 30 ژوئن (نهم تیرماه)، یک زوج ایرانی دارای تابعیت بلژیک به ظن تلاش برای بمب گذاری در این نشست از سوی پلیس بلژیک بازداشت شدند. همچنین یک دیپلمات ایرانی شاغل در اتریش نیز به همین اتهام در آلمان بازداشت شده و سه نفر دیگر هم با اتهام مشابه از سوی پلیس فرانسه دستگیر شده‌اند.

ایران در نخستین واکنش رسمی به این جریان اعلام کرد بازداشت شدگان از اعضای گروهک تروریستی منافقین هستند.

«بهرام قاسمی»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز روز چهارشنبه از احضار سفیر فرانسه به دلیل حمایت از فعالیت‌های فرقه تروریستی منافقین خبر داد.  

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «دستیار مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه روز سه‌شنبه با احضار سفیر فرانسه در تهران حمایت این کشور از فعالیت های گروهک تروریستی منافقین را شدیدا مورد اعتراض قرار داد. در این احضار به سفیر تاکید شد نباید اجازه داد تا برخی جریان های افراطی که دارای ماهیت تروریستی هستند - اگرچه کوچک و بی ارزش - در پناه اصل آزادی بیان به ترویج افراط گرایی و تروریسم بپردازند.»

قاسمی افزود: در این دیدار همچنین با اشاره به تجمع اخیر منافقین در پاریس و حضور مقامات تندرو و افراطی آمریکایی در آن، به حضور تعدادی از مقامات سابق و ایراد سخنان مداخله گرانه و تفرقه افکنانه علیه مردم ایران اعتراض شد. 

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار