کد خبر: 928754
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان از آغاز آموزش مفاهیم مدیریت پسماند در مدارس سطح شهر سمنان از 7مهرماه خبرداد .

حمیدرضا پیوندی با اعلام این خبر گفت: این آموزش‌ها به‌دنبال اجرای تفاهم‌نامه فی مابین سازمان مدیریت پسماند و اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان و همچنین برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی سازمان مدیریت پسماند در 74 مدرسه ابتدایی شهر سمنان در حال اجرا است.

وی افزود: در اولین روز این آموزش‌ها 170 دانش آموز در شش پایه مقطع تحصیلی ابتدایی مدرسه دخترانه نیمه شعبان و 183 دانش آموز مدرسه دخترانه زحمتکش با حضور کارشناسان آموزش‌های لازم و از جمله: مفاهیم مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبداء و راه‌های کاهش تولید زباله آشنا شدند .

پیوندی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی در پایه‌های تحصیلی پایین‌تر برای دانش آموختگان، آموزش پذیرتر بوده و به سرعت هم نتیجه می‌دهد،عنوان کرد: این آموزش‌ها با هدف گسترش فرهنگ تفکیک مواد بازیافتی و پسماندهای خشک و تر از مبداء ، ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان و نهادینه کردن آموزش‌های تفکیک پسماند و حفظ پاکیزگی محیط زیست ارائه می‌شود.

وی درخصوص دیگر اقدامات ویژه این سازمان در سال تحصیلی جدید بیان کرد: آموزش مفاهیم مدیریت پسماند در سال جدید با توجه به دستیابی به اهداف طرح جامع مدیریت پسماند و گسترش همکاری های مدارس با شهرداری به جهت عملیاتی کردن بحث تفیکیک زباله از مبداء اقدام به ایجاد تشکل‌های زیست محیطی دانش آموزی کرده است که در اولین آموزش تعدادی از دانش آموزان در این تشکل ثبت نام شدند .

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان ادامه داد: پس از برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی از سوی واحد آموزش سازمان مدیریت پسماند وظایف ویژه‌ایی به به این دانش‌آموزان به‌عنوان نماینده سازمان در مدارس محول خواهدشد .

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم فرهنگسازی در زمینه پسماند، امسال با هماهنگی آموزش و پرورش و در خواست آنها ، طرح آموزش چهره به چهره در مقطع تحصیلی متوسطه دوره اول نیز اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح آموزش مدارس از سال 92 آغاز شده گفت: در سال تحصیلی 97-96 نیزتعداد دو هزار و 585 نوآموز پیش دبستانی و 11 هزار و 760 دانش آموز ابتدایی با مفاهیم مدیریت پسماند آشنا شدند.

پیوندی با بیان اینکه اثرات این‌گونه طرح‌ها در درازمدت مشخص می‌شود افزود: اثرات این طرح در طول چند سال آینده و با ورود دانش آموزان به جامعه به ثمرنشسته و شاهد ارتقاء فرهنگی در این بخش خواهیم بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها