کد خبر: 928086
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
امام جمعه تبریز
امام جمعه تبریز گفت: نیاز کنونی جامعه برای مقابله با دشمنان و رفع مشکلات، وحدت و همدلی آحاد مردم است.

حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم  در آیین گردهمایی و بازدید فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس از روند اجرایی قطار شهری تبریز افزود: همان طور که در هشت سال جنگ تحمیلی تمامی نیروها اعم از بسیجی، سپاهی، ارتشی، نیروهای جهادی و همه آحاد جامعه با وحدت و همدلی بر دشمن پیروز شدند اکنون نیز برای تکرار پیروزی جامعه به این همدلی نیاز داریم.
وی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس همه آحاد جامعه به دور از تمام مسایل سیاسی، جناحی، گروهی و مادی برای پیروزی اسلام، اطاعت از امر امام (ره) و حب دین و وطن به مقابله با دشمن شتافتند.
امام جمعه تبریز یادآوری کرد: یکی از موفقیت های دوران جنگ تحمیلی اتکا داشتن انقلاب اسلامی به آحاد مردم بجای اتکا کردن به توان نیروهای مسلح کلاسیک بود.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه انقلاب اسلامی تنها با وجود نیروهای مسلح به پیروزی نمی رسید، ادامه داد: آحاد مختلف مردم در دوران دفاع مقدس دست به دست دادند و نگذاشتند دشمن به اهداف خود در شروع جنگ تحمیلی برسد.
وی گفت: دشمن جنگ تحمیلی را با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی، تجزیه کشور به ویژه مناطق حساس از جمله خوزستان و تسلط بر نفت منطقه آغاز کرد ولی در نهایت با ایثارگری آحاد مردم و رزمندگان به اهداف خود دست نیافت.
امام جمعه تبریز با تاکید بر گرامی داشت هفته دفاع مقدس در هر سال، یادآوری کرد: اگر این ایام گرامی داشته نشود نسل آینده نخواهد دانست که پدران آن ها چه زحمات و ایثارگری هایی برای حفظ انقلاب اسلامی انجام داده اند.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه دوران دفاع مقدس نیز باید مانند قیام عاشورا زنده نگه داشته شود، افزود: علت زنده ماندن قیام عاشورا بعد از حدود 14 قرن از این حادثه، تکرار عزاداری های دهه عاشورا است.
در این آیین فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس از مراحل مختلف قطار شهری تبریز بازدید کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر