کد خبر: 921962
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
مدیر آموزش و پرورش مشگین‌شهر:
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مشگین‌شهر گفت: 33 درصد واحدهای آموزشی مشگین‌شهر که شامل 50 باب ساختمان است به دلیل ساختار خشتی و سنگی غیرایمن است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، نوری‌زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: شهرستان مشگین‌شهر دارای 23 هزار دانش‌آموز و 2 هزار و 218 نفر شاغل و نیروی انسانی فعال است که ما در شورای آموزش و پرورش با 15 عضو تلاش می‌کنیم تا به شکل مرتب و منظم مشکلات و نارسائی‌های حوزه آموزش و پرورش را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه 33 درصد ساختمان‌ها و واحدهای آموزشی مشگین‌شهر غیرایمن است، خاطرنشان کرد: از 150 واحد آموزشی در این شهرستان 100 باب واحد آموزشی استاندارد و 50 باب واحد آموزشی خشتی و سنگی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به اینکه عمده این مدارس خشتی و سنگی در مناطق روستایی می‌باشد، بیان کرد: در حوزه تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد به رغم کارهای انجام شده هنوز 34 درصد سیستم گرمایشی مدارس این شهرستان نامطلوب به نظر می‌رسد که انتظار می‌رود نسبت به استانداردسازی سیستم گرمایشی این مدارس اقدام فوری انجام شود.

نوری‌زاده با یادآوری اینکه 50 درصد دانش‌آموزان این شهرستان در مدارس دوشیفته تحصیل می‌کنند، گفت: آرام آرام عملیات تخریب و بازسازی این مدارس آغاز شده و ما تلاش می‌کنیم تا با همکاری نوسازی مدارس این فعالیت‌ها را طی دو سه سال آینده به پایان برسانیم.

وی به عملیاتی شدن 68 درصد مصوبات شورای آموزش و پرورش مشگین‌شهر اشاره و تصریح کرد: با توجه به سردسیر بودن این شهرستان با همکاری شهرداری مشگین‌شهر بازگشایی معابر منتهی به مدارس در فصل سرد سال به ویژه روزهای برفی انجام می‌شود تا شاهد تردد راحت دانش‌آموزان و تحصیل مناسب آنها در مدارس باشیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مشگین‌شهر به شناسایی زمین مورد نظر برای احداث اردوگاه دانش‌آموزی در مشگین‌شهر اشاره کرد و افزود: در منطقه دوشانلو با مساعدت فرمانداری مشگین‌شهر 15 هکتار زمین با تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای احداث اردوگاه در نظر گرفته شده که امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز زمینه احداث این اردوگاه فراهم آید.

نوری‌زاده از تزریق یک هزار جلد کتاب با هدف تجهیز کتابخانه‌های مدارس، احداث درمانگاه فرهنگیان و تلاش برای احداث خانه معلم در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: ما 330 نفر قبولی کنکور سراسری داشتیم که 33 نفر آنها در رشته پزشکی پذیرش شدن.

وی همچنین به پرداخت 25 میلیارد ريال تسهیلات قرض‌الحسنه به معلمان و حمایت قضائی از فرهنگیان اشاره کرد و گفت: با توجه به نیمه تمام ماندن مدرسه شهر قصابه در هفت سال اخیر در دیداری که با مسئولان موسسه قلم چی داشتیم قرار شد این بنیاد علمی – آموزشی که وقف عام است در مشگین‌شهر در کنار تکمیل این پروژه یک واحد آموزشی جدید را احداث کند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مشگین‌شهر در پایان با اشاره به ضرورت تکریم معلمان در ادارات برای حل مشکلات اداری و بروکراسی گفت: با توجه به اینکه ما بالاترین و بیشترین آمار مدارس دوشیفتی را در استان داریم انتظار می‌رود فضای احداث واحدهای آموزشی جدید در این شهرستان فراهم آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر