کد خبر: 918998
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
مراسم بدرقه کاروان ویژه حج جانبازان، سفیران وحدت و ایثار روز جمعه پنجم مرداد ماه با حضور معاون فرهنگی و آموزشی و سایر مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران در هتل انقلاب تهران و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش «روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران »، سید مستجاد حسینی مدیرکل ورزشی و اردویی بنیاد در این مراسم با اشاره به حضور 115 نفر در کاروان ویژه جانبازان حج سال جاری، اظهار داشت: کاروان حج جانبازان به همراه پزشک، ویلچرساز، مدیر کاروان، مستندساز و همراهان جانبازان، به این سفر معنوی اعزام شد و همراهان این کاروان نیز در دوره‌های مختلف و برنامه‌های توجیهی، آموزش‌های لازم را در حوزه‌های پزشکی، ایمنی، دارو و درمان و رعایت امور امنیتی و دیپلماتیک در سالن جانباز شهید رسول زاده طی کرده‌اند.

مدیرکل ورزشی و اردویی بنیاد افزود: در خلال سفر، دوره‌های آموزشی با محوریت آموزش سبک زندگی، اصلاح تغذیه و مهارت‌های زندگی برای اعضای کاروان برگزار می‌شود همچنین ورزش یکی از برنامه‌های ثابت روزانه برای جانبازان در مکه مکرمه و مدینه منوره خواهد بود.

حسینی با اشاره به حضور مستندساز در این کاروان اظهار داشت: مستندسازی با تجربه در طول سفر، تمامی حالات معنوی جانبازان در سفر حج را ثبت و ضبط خواهد کرد و با توجه به شرایط خاص جانبازان، بهترین هتل‌ها با امکانات ویژه برای این عزیزان در نظر گرفته شده است و با هماهنگی سازمان حج و زیارت تمامی شرایط برای ایثارگران مهیا شده است.

وی در پایان تأکید کرد: به ایثارگران در حج امسال پنج هزار سهمیه اختصاص داده شده است که امیدوار هستیم این افراد در این سفر معنوی به جانبازان کاروان ویژه حج بپیوندند تا فضای معنوی بیشتری ایجاد شود ضمن اینکه 35 نفر جانباز، دو مادر شهید، 34 همسر جانباز، 33 نفر همراه مرد جانباز، 12 نفر قطع نخاع ویلچری، 17 نفر جانباز 70 درصد و 6 نفر جانباز حاد جسمی کاروان ویژه جانبازان را تشکیل می‌دهند.

حسین غلامی مدیر کاروان نیز با اعلام اینکه هتل محل اقامت کاروان ویژه جانبازان در مدینه منوره «جلنار طیبه» و در مکه مکرمه «دارالخدیجه» است، گفت: برای دستیابی بیشتر به جانبازان و به وجود نیامدن مشکل برای آنها، برچسب‌هایی را با شماره رییس و معاون کاروان آماده کرده‌ایم تا پشت تلفن‌های همراه خود نصب کنند.

وی با اشاره به امکانات فراهم شده برای جانبازان مانند اتوبوس‌های ویژه، خاطرنشان کرد: سختی‌های جسمی برای جانبازان در طول سفر به مراتب از افراد عادی بیشتر است ولی این عزیزان عاشق رفتن به سفر زیارتی مکه مکرمه و مدینه منوره هستند و همیشه در آرزوی این سفر بوده‌اند و اعمالشان را با همراهی عوامل کاروان و همراهانشان با دقت انجام می‌دهند.

گفتنی است، کاروان ویژه حج جانبازان صبح روز شنبه ششم مرداد ماه ساعت 2 بامداد عازم مدینه منوره شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار