کد خبر: 918438
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸
انتشار تصاویر آتش‌نشانان در حالی که کودکان را از میان دود و آتش حادثه آتش‌سوزی دو روز قبل برج پارامیس نجات داده بودند یادمان آورد که میان خبر‌های اختلاس، گرانی‌ها، سرقت، قتل و... چقدر نیازمند همدلی و فداکاری هستیم.
تب نارضایتی از وضعیت موجود از لابه‌لای خبر‌ها تا نشست‌های دورهمی مدام در حال بالاگرفتن است و هیچ افق روشنی هم برای آن وجود ندارد. در میانه همین خبر‌های ریز و درشت ناگوار، شعله‌های آتش از میان برج پارامیس در خیابان دریا در شمال غرب تهران شروع به زبانه کشیدن می‌کند. لحظاتی بعد از ساعت ۱۵:۲۵ روز یک‌شنبه آخرین روز تیرماه تیم‌های مختلف از آتش‌نشانی با تجهیزات کامل خود را به محل حادثه می‌رسانند. برج مسکونی پارامیس در ۱۶‌طبقه و با ۲۴۰ واحد مسکونی در متراژ‌های مختلف شروع به سوختن کرده است. آتش از طبقات پایین آغاز شده و به بالاترین طبقات سرایت کرده است، شدت آتش و دود به حدی است که از طبقه دوم به بعد امکان نفوذ آتش‌نشانان بدون همراه داشتن تجهیزات تنفسی وجود ندارد. اولین موضوع نجات جان ساکنان به خصوص زنان و کودکانی است که میان آتش و دود در طبقات بالای برج گرفتار شده‌اند. در اولین بررسی‌ها تخمین زده می‌شود که حدود ۸۰‌نفر در طبقات بالا گرفتار باشند.
مهدی داوری، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی که در محل حاضر شده ماجرای امداد را این‌گونه شرح می‌دهد: نیرو‌های آتش‌نشانی به محض رسیدن به محل حادثه، به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول پس از قطع جریان اصلی برق و گاز، با تجهیزات خاموش کننده، عملیات مهار شعله‌های سرکش آتش را شروع کردند. همزمان گروه دیگری از آتش‌نشانان به تجهیزات تنفسی مجهز شدند و پس از ورود به محل حادثه و جست‌وجو در قسمت‌های مختلف ساختمان، حدود ۸۰ نفر را با کمک بالابر و نردبان هیدرولیکی، به سلامت از میان دود غلیظ خارج کرده و به محلی امن انتقال دادند. میان افراد نجات یافته، کودک چند روزه و افراد سالخورده به چشم می‌خورد که خوشبختانه همگی به سلامت از ساختمان خارج شدند و تنها چند نفر دچار دودگرفتگی جزئی شده بودند که از سوی کادر پزشکی اورژانس به صورت سرپایی درمان شدند. داوری گفت: آتش‌نشانان در مجموع بیش از ۱۰۰‌نفر را در سلامت کامل از محل خارج کردند و موفق به مهار آتش شدند.

فعالیت برج بدون تأیید ایمنی
سید جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی هم درباره آخرین جزئیات حادثه می‌گوید: در حال حاضر وضعیت ساختمان با توجه به دود گرفتگی فضا‌های آن به گونه‌ای نیست که بتوان در آن سکونت کرد.
او درباره وضعیت ایمنی ساختمان هم می‌گوید: متأسفانه این برج مسکونی فاقد تأییدیه ایمنی و سیستم و تجهیزات فعال اطفای حریق بود. در حالی که ساختمان‌های بلندمرتبه باید تأییدیه ایمنی را دریافت کنند و پس از آن افراد داخل آن ساکن شوند، اما در این مورد این اتفاق رخ نداده بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار