کد خبر: 915671
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی خبر داد
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از محکومیت یک نفر و دادگاهی شدن چهار نفر دیگر به جرم حیوان آزاری در استان خبر داد.

حمید قاسمی اظهار داشت: یک نفر به جرم حیوان آزاری در میانه با رأی دادگاه کیفری به دو ماه حبس تعزیری محکوم شد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش یکی از شهروندان مبنی بر وقوع حیوان آزاری در شهرستان میانه که به یگان حفاظت محیط زیست استان رسیده بود، با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان میانه، خودرو فرد متخلف شناسایی و به دادگاه احضار و محاکمه شد.

قاسمی افزود: پس از برگزاری دادگاه، فرد مزبور به جرم حیوان آزاری و جریحه‌دار کردن عفت عمومی به دو ماه حبس تعزیری محکوم شد.

وی گفت: فرد محکوم شده دو قلاده سگ را به طرز فجیع و غیرانسانی پشت خودرو خود بسته و روی زمین کشیده بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از در جریان بودن یک پرونده حیوان آزاری دیگر در دادگاه شهرستان هوراند خبر داد.

قاسمی بیان داشت: بر اساس فیلمی که توسط اهالی منطقه به اداره حفاظت محیط زیست هوراند رسیده بود، چهار نفر به اتهام حیوان آزاری و کشتن یک قلاده روباه به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی افزود: یک قلاده روباه ماده که باردار بوده است، در درون چاه یک ساختمان نیمه کاره افتاده بوده که این افراد به جای نجات این حیوان، اقدام به آزار بی‌رحمانه و غیرانسانی این روباه از طریق سنگ پرانی به درون چاه، ضرب و شتم به وسیله چوب دستی و دست آخر به دار آویختن این حیوان زبان بسته کرده و آن را کشته‌اند.

این مقام مسوول گفت: پرونده این افراد متخلف در دادگاه در جریان است و هنوز به مرحله صدور حکم نرسیده است.

قاسمی تاکید کرد: اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان با هرگونه حیوان آزاری به شدت برخورد کرده و متخلفان را به دست قانون خواهد سپرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از شهروندان درخواست کرد، در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را با شماره تلفن‌های 33343513 و 1540 به این اداره‌کل اطلاع دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر