کد خبر: 914627
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
دبیر هیات نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز :
دبیر هیات نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز درباره نامه ۱۰۰ نفر برای مذاکره با ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: این عده افراد ساده لوح هستند و در تعبیری بالاتر می‌توان این عده را افرادی عدول‌گر از ارزش‌های انقلاب دانست که به این نظام و آرمان‌های آن پشت کرده‌اند.

حجت محمدی  در پاسخ به این سووال که آیا اکنون زمان مذاکره مستقیم با آمریکا، درست یا نادرست؟، اظهار داشت: مفهوم استقلال و جوانب آن از آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی بوده است. آرمانی که در کنار جمهوریت و آزادی سه رکن اصلی انقلاب اسلامی را تشکیل می‌دادند.

این فعال دانشجوی استان آذربایجان‌شرقی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه دولتمردان آمریکا بعد از پیروزی انقلاب با زورگویی و قلدری و ترفندهای مختلف همیشه درصدد تضعیف کشورمان بوده‌اند، تصریح کرد: نباید به چنین کشوری اعتماد کرد، نمونه بارز این امر مسئله برجام است.

وی در ادامه با بیان اینکه مفهوم استقلال به معنای قطع ارتباط با دنیا نبوده و نیست، خواست نظام و انقلاب اسلامی نیز چنین نبوده است، یادآور شد: اما داشتن ارتباط  از هر نوع آن قواعد خاص خود را دارد، قواعدی که کشورها باید بدان پایبند باشند.

خشم آمریکا از عزت و اقتدار ایران است

دبیر هیات نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه هم اکنون ملت ایران با استقلال خود، به این اقتدار و عزت دست یافته است، خاطرنشان کرد: در عصر امروز آمریکا از استقلال، نفوذ، اقتدار و سربلندی ایران در منطقه و در جهان در هراس است و این امر موجب خشم دولتمردان آمریکا و از جمله ترامپ شده است.

به گفته وی در این میان برخی کشورها نظیر آمریکا با تکیه بر قدرت نظامی و سوءاستفاده از ترس و سکوت دولت‌های دست نشانده شان این قواعد بازی را بر هم می‌زنند و سعی در پایمال کردن حقوق سایر ملت‌ها دارند.

این فعال دانشجوی دانشگاه تبریز اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران را می‌توان کشوری دانست که بر این زیاده‌خواهی سر تسلیم فرود نیاورده است و این امر موجب خشم آمریکا و متحدانش شده است.

وی افزود: تاکید نظام اسلامی بر حمایت از مستضعفان و مبارزه با ستمگران امری است که موجبات ناخوشایندی آمریکا را فراهم کرده است.

نویسندگان نامه برای مذاکره با آمریکا عدول‌گر از ارزش‌های انقلاب هستند

محمدی در ادامه همچنین در پاسخ به این پرسش که شما به عنوان یک فعال دانشجویی ماهیت حرکت نویسندگان نامه ۱۰۰ نفر برای مذاکره با ترامپ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: این عده را در ساده‌ترین تعبیر می‌توان ساده لوح دانست که هنوز هدف و قصد آمریکا را از فشار آوردن به ایران درک نکرده‌اند، در تعبیری بالاتر می‌توان این عده را عدول‌گر از ارزش‌های انقلاب دانست که بدان پشت کرده‌اند.

دبیر هیات نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز اظهار داشت: رسیدن به بن‌بست و جستن تنها راه چاره در مذاکره با آمریکا به عنوان شیطان بزرگ و آن هم  بدون قید و شرط، چیزی که نه تنها با آرمان‌های نظام که با آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص) در تناقض است.

وی افزود: بی‌شک اگر این افراد درک و تحلیل سیاسی داشتند، می‌دیدند که در جریان برجام با وجود تعهدات مکتوب و در حضور مجامع بین‌المللی آمریکا از هر آنچه گفته بود و امضا کرده بود، شانه خالی کرد. حال سوال این است که با این اوصاف مذاکره بی‌قید و شرط نتیجه‌اش چگونه خواهد بود.

زیاده‌خواهی‌ها و بدعهدی‌های آمریکا علیه ملت ایران مشهود است

این فعال دانشجوی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه این عده افراد بدانند که زیاده‌خواهی‌ها و بدعهدی‌های دولت آمریکا علیه ملت ایران در گذشته بوده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در طول عمر پربرکت جمهوری اسلامی ایران، آمریکا هر جایی که توانسته و با هر ابزاری علیه ملت ایران دست به اقدام زده است. از جنگ نظامی، ترور و کشتن شهروندان عادی که در پشت پرده همه آنها آمریکا قرار داشته است.

به گفته وی این‌گونه اشخاصی که چنین خواسته‌ای را دارند بهتر است تاریخ معاصر را بار دیگر مرور کنند. بی‌شک، ناآگاهی یکی از عوامل اصلی چنین زمزمه‌هاست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر