کد خبر: 899653
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
گزارش «جوان» از پشت پرده دستور كنترل قيمت‌ها تا ارديبهشت
بعد از دستور ممنوعيت افزايش قيمت كالاها كه از سوي رئيس اتاق اصناف نيز در قالب ابلاغيه‌اي به تمام رؤساي اتاق‌هاي اصناف اعلام شد، ظاهراً بخش‌هاي مختلف برنامه‌هاي گراني خود را قرار است از اول ارديبهشت سال بعد كليد بزنند و برخي از آنها هم‌اكنون زنبيل گراني را در صف تأييد دولتي آنها گذاشته‌اند.
مهران ابراهيميان

بعد از دستور ممنوعيت افزايش قيمت كالاها كه از سوي رئيس اتاق اصناف نيز در قالب ابلاغيه‌اي به تمام رؤساي اتاق‌هاي اصناف اعلام شد، ظاهراً بخش‌هاي مختلف برنامه‌هاي گراني خود را قرار است از اول ارديبهشت سال بعد كليد بزنند و برخي از آنها هم‌اكنون زنبيل گراني را در صف تأييد دولتي آنها گذاشته‌اند.
براساس مصوبات كارگروه تنظيم بازار كه ۱۳ دي‌ماه سال گذشته ابلاغ شد، افزايش قيمت تمام كالاها و خدمات حداقل تا پايان فروردين‌ماه ۱۳۹۷ ممنوع شده و مقرر شد نسبت به اعمال قانون در مورد متخلفان اقدام شود.
علي فاضلي رئيس اتاق اصناف ايران در اطلاعيه‌اي نوشته بود كه تا پايان فروردين سال ۹۷، افزايش قيمت هرگونه كالا و خدمات صنفي توسط واحدهاي صنفي ممنوع است.
اين در حالي است كه حال اين روزهاي بازارهاي خريد زياد خوب نيست و كاسب‌ها از فروش و تعداد مشتريان كمتر در سال‌جاري گلايه دارند. در همين حال در روزهاي آخر سال اخباري مخابره مي‌شود كه نشان از موج گراني در ارديبهشت خواهد بود.

افزايش ۳۰درصدي قيمت مواد شوينده

رئيس انجمن توليدكنندگان مواد شوينده در روزگذشته خبر از افزايش ۳۰درصدي مواد شوينده از ارديبهشت ماه داده و گفته است:
در حال حاضر مواد اوليه موردنياز به كار گرفته شده در توليد موادشوينده بين ۵۵ تا ۶۰درصد رشد يافته است، بختيار علم‌بيگي در گفت‌وگو با ايسنا بيان كرد: با توجه به افزايش قيمت ارز و بالارفتن قيمت مواد اوليه به كار گرفته شده در مواد شوينده بايد شاهد افزايش قيمت اين محصولات باشيم.
به گفته وي، اگر شرايط در ابتداي سال آينده نيز به همين منوال پيش برود و دچار نوسان مجدد در قيمت ارز و بالارفت قيمت مواد اوليه نباشيم، تقريباً با افزايش ۳۰درصدي قيمت موادشوينده در سال ۱۳۹۷ روبه‌رو خواهيم بود.
علم‌بيگي در پاسخ به سؤالي مبني بر گراني برخي موادشوينده طي روزهاي اخير اظهار كرد: تنها يكي از شركت‌هاي توليدكننده قيمت‌هاي خود را افزايش داده بود كه با استعلام سازمان مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان از انجمن توليدكنندگان موادشوينده، آرايشي و بهداشتي با اين اتفاق برخورد شد و قيمت‌ها به روال قبلي بازگشت.

گراني 15درصدي لوازم خانگي

در همين حال محمدرضا دياني رئيس انجمن توليدكنندگان لوازم خانگي نيز از افزايش ۱۵تا ۲۰درصدي قيمت لوازم خانگي در سال ۱۳۹۷ خبر داده است.
محمدرضا دياني در نشستي خبري گفت: هر چند در سال‌جاري رشد خوبي در توليد لوازم خانگي داشتيم، اما تقاضاي عقب‌ماندگي در اين حوزه همچنان وجود دارد و به دليل وابستگي مواد اوليه به نرخ ارز شرايط‌مان بسته به زمان تغيير مي‌كند.
وي ادامه داد: براي اينكه بتوانيم نسبت به سال گذشته سهم مواد خود را در قيمت تمام‌شده داشته باشيم، بايد سود ۱۵ تا ۲۰ درصدي قيمت لوازم خانگي مدنظر قرار گيرد و با توجه به اينكه در سال‌جاري به‌‌رغم شرايط سخت موجود توليدكنندگان لوازم خانگي با همان نرخ‌هاي قبلي كار خود را ادامه داده‌اند، ۱۵تا ۲۰درصد نسبت به قيمتي كه بايد در بازار داشته باشيم، عقب هستند و به طور حتم با توجه به شرايط سخت موجود اين تداوم ادامه نخواهد داشت و با آغاز سال آتي شاهد رشد قيمت در اين حوزه خواهيم بود.
در همين حال ظاهراً خودروسازان داخلي نيز ساعت خود را براي رسيدن به ارديبهشت ماه كوك كرده‌اند تا افزايش قيمت‌ها را كليد بزنند. افزايش قيمتي كه در سال‌جاري بارها مطرح شد، ولي از آذرماه با يك عمليات رواني – رسانه‌اي و با همت ممنوعيت ثبت‌سفارش خودروهاي خارجي براي ارديبهشت برنامه‌ريزي شد.
در همين حال ساير نهادهاي غيردولتي و عمومي نيز به تبعيت از دولتي‌ها افزايش قيمت‌ها را در دستور كار قرار داده‌اند و بسياري از خدمات به‌خصوص در بخش حمل‌و‌‌نقل شهري و برون‌شهري در انتظار به پايان رسيدن سال و نوروز هستند.

افزايش قيمت بليت مترو از اول ارديبهشت 97

به عنوان نمونه معاون حمل‌و‌نقل و ترافيك شهرداري تهران از افزايش قيمت بليت مترو از اول ارديبهشت سال آينده خبر داد. براساس تصميم اخير شوراي شهر تهران محسن پورسيدآقايي در جمع خبرنگاران درباره افزايش قيمت بليت مترو، توضيحاتي را ارائه كرده و گفت: افزايش قيمت بليت مترو به تصويب رسيده و برهمين اساس سه قيمت خواهيم داشت كه بليت تك‌سفره هزار تومان خواهد شد كه حداكثر 14درصد مردم از آن استفاده مي‌كنند. نرخ بليت مترو فرودگاه امام خميني(ره) نيز 7500 تومان كل مسير تصويب شد و نرخ بليت مترو حومه به تهران نيز هزار و 500 تومان شده است. قيمت‌هاي بليت سفرهاي زميني نيز قرار است بعد از تعطيلات نوروز افزايش يابد. در همين حال رانندگان تاكسي نيز تا ابلاغ نرخ جديد كرايه‌هاي تاكسي اجازه افزايش كرايه‌ها را ندارند اما به احتمال قوي تكليف آنها نيز تا ارديبهشت روشن خواهد شد.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
0
0
سایت جوان " کنترل قیمت ها در عید " دروغ بزرگی ست " که این
دولت نصیب مردم به مدت 5 سال کرده ست " گرانی پشت گرانی " عیدانه این دولت به مردم در سال 97 " ادامه مسیر گرانی خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار