کد خبر: 892403
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷
هنوز دو روز از اعلام نامزدي «سامي عنان» رئيس پيشين ستاد مشترك ارتش مصر در انتخابات اين كشور نگذشته دستگاه امنيتي «عبدالفتاح السيسي» با بازداشت وي به آمال و آرزوهاي او براي تبديل شدن به رقيب جدي پايان داد. همزمان كمپين انتخاباتي السيسي رسماً مدارك كانديداتوري او در انتخابات رياست جمهوري آتي را به هيئت انتخابات ارائه داد. 

با آغاز شمارش معكوس براي آغاز انتخابات رياست جمهوري مصر، فرماندهي كل نيروهاي مسلح مصر روز سه‌شنبه با صدور بيانيه‌اي «سامي عنان» تنها رقيب السيسي را به تخلف از قوانين نظامي متهم كرد. روزنامه «الأخبار» لبنان در مقاله‌اي با عنوان «السيسي رقيب دوست ندارد؛ انتخابات مرد تنها» نوشت: به سرعت دراماتيكي سامي عنان از يك نامزد احتمالي انتخابات رياست‌جمهوري كه در حال جمع‌آوري امضاي مردمي بود به يك متهم در بازداشت يكي از مراكز دستگاه قضايي نظامي تبديل شد. به نوشته اين روزنامه فرماندهي كل نيروهاي مسلح مصر سامي عنان را به تخلف از قواعد و عرف نظامي از طريق اعلام نامزدي در انتخابات رياست‌جمهوري، بيان سخنان انتخاباتي با هدف ايجاد اختلاف و شكاف بين ارتش و ملت و نامزدي در انتخابات بدون كسب اجازه و موافقت نيروهاي مسلح متهم كرد. عنان همچنين به جعل اسناد رسمي براي درج نام خود در فهرست اطلاعات رأي‌دهندگان متهم شد و بلافاصله پس از قرائت اين بيانيه فرماندهي كل نيروهاي مسلح مصر از تلويزيون رسمي اين كشور، تيمي از نيروهاي پليس نظامي به منزل عنان رفته و او را براي بازجويي به دستگاه قضايي نظامي منتقل كردند و پس از آن دادستاني نظامي انتشار هر گونه اخباري درباره وي در رسانه‌ها را ممنوع كرد.

همزمان «محمود رفعت» مسئول تبليغات انتخاباتي «سامي عنان» نيز فاش كرد كه پس از انتشار خبر بازداشت عنان در صفحه توئيتري خود، از سوي سرلشکر «عباس كامل» و امارات تهديد به قتل شده است. رفعت در صفحه توئيتر خود با اشاره به تهديد به قتل از سوي دولت امارات و رئيس دستگاه اطلاعات عمومي مصر نوشت كه «اين تهديدات هرگز مرا از ياري سامي عنان بازنخواهد داشت.» همزمان با خروج تنها رقيب السيسي از گردونه رقابت، مشاور حقوقي سيسي نيز اعلام كرد اسناد مربوط به نامزدي سيسي براي دور دوم در انتخابات رياست‌جمهوري را به هيئت ملي انتخابات داد كه شامل امضاهاي مستند جمع‌آوري شده براي تأييد نامزدي او نيز بود. انتخابات رياست جمهوري مصر در داخل مصر به مدت سه روز (۲۶ تا ۲۸ مارس) و خارج از اين كشور از (۱۶ تا ۱۸ مارس ) آغاز مي‌شود و شهروندان مصري به پاي صندوق‌هاي رأي مي‌روند و قرار است نام كسي كه پيروز انتخابات مي‌شود در دوم ماه مه ميلادي اعلام شود. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار