کد خبر: 886486
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
ناحیه امام صادق (ع) اصفهان برگزارکرد:
مراسم عقد ساده 10 زوج به منظور ترویج وتشویق ازدواج آسان و اسلامی آسمانی برای زوج هایی که بامهریه کم، ازپنج تايکصدوده بهارآزادی سکه در نظر گرفته بودند با حضور فرمانده ناحیه مقاومت اما م صادق (ع) اصفهان برگزار شد.

به گزارش ناهید ایزدی خبرنگار جوان آنلاین اصفهان، به مناسبت اعیاد مبارک ربیع الاول و برای تشویق جوانان به ازدواج آسان جشن باشکوهی با حضور فرمانده ناحیه امام صادق (ع) ، مسئول حوزه 6 خواهران این ناحیه ، حجت السلام صغیران ،خانواده عروس و دامادها وبسیاری از خواهران بسیجی پایگاه ها درسالن شهیددکترچمران اصفهان برگزارگردید .

مسئول حوزه 6 خواهران ناحیه امام صادق (ع) اصفهان دراین گفت گوی اختصاصی بیان کرد : هدف از برگزاری این مراسم ، ازدواج سالم و ساده به سبک اسلامی است که به همت این ناحیه برگزار و قسمتی از هزینه ها ی این جشنبه تعداد10نفر از زوج های جوان که از توانایی مالی کمی برخوردار بودند توسط  فرماندهی ناحیه امام صادق (ع)  پرداخت  وبرای آنان جشن عروسی باشکوهی برگزار گردید.

خانم حکیمی اذعان نمود:  بعضی از افراد حتی توانایی برگزاری یک مهمانی ساده برای شروع زندگیشان را ندارند که می توان از هزینه های غیرضروری این مراسمها کم کرد و با شرایط بسیار مناسب به صورتی که به جوانان و خانواده های آنها به واسطه هزینه های غیر ضروری فشاری وارد نشود زوجین زندگی مشترکشان را شروع کنند.

وی ضمن توصیه به زندگی سالم و ساده اظهارداشت: زوج های جوان باید برای یکدیگر ارزش قائل باشند و در زندگی با عشق و محبت رفتار کنند که شاه کلید اصلی این پیوند آسمانی، صداقت و راستگویی است.

مسئول حوزه 6 خواهران ناحیه مقاومت اما م صادق (ع) اصفهان با اشاره به سیره وسبک زنندگی حضرت زهرا(س) ازخانواده هاخواست برای شروع یک زندگی سالم باتشویق جوانان خودبرای  جلو گیری ازتوقعات بی مورد ونگرفتن مهریه های سنگین  ومراسمهای پر هزینه  زوجین بتوانند به خانه بخت بروند.

وی افزود:ازطرف فرماندهی ناحیه امام صادق (ع) اصفهان هدایایی به رسم  یادبود شامل یک جلد کلام الله مجید ،یک قواره چادر مشکی هدیه نقدی یک میلیون ریال وسرویس پذیرایی وجشن به زوج های جوان تقدیم گردید.

خانم حکیمی عنوان کرد برای این زوج های جوان خدمات عکسی  ،فیلبرداری سفره  آرایی عقد همراه سخنرانی دررابطه با تحکیم خانواده  ورفتار قبل وبعد ازدواج وبرنامه های شاد درنظر گرفته شد .

در ادامه این مراسم با شکوه حجت السلام صغیران  ضمن تجلیل از این عمل خدا پسندانه بیان نمود : متاسفانه درکشوراسلامیمان شاهد سختگیری های بی مورددرامرازدواج هستیم که موجب گریز جوانان از این امر خداپسندانه شد ه است واین طرح  می تواند  نمونه وترویج ازدواج آسان بین جوانان  باشد.

حجت السلام صغیران  خاطر نشان کرد : دشمن انقلاب اسلامی و دین مبین اسلام سعی در تبلیغاتی دارند که  سبک وسطح زندگی  را با معیارهای  پر زرق و برق غریی وبی بنیاد به خورد خانواده های ما بدهند و با این گونه تبلیغات  اسا س وراه اصلی و اسلامی ما که در عین سادگی پر از صفا و صممیت است را دچارانحراف نمودند و همین موضوع باعث بالا رفتن سن ازدواج و ناهنجاریهای اجتماع گردد است.  

وی با بیان این‌که معیار های انتخاب جوانان باید بر اساس ارزش های اسلامی و ایمان و تقوا باشد گفت: جوانان باید قناعت پیشه کنند و در زندگی از گناه پرهیز کرده و یکدیگر را به سمت گناه نبرند‌. وضمن پرهیز از تجمل گرایی و تشریفات  برای ازدواج که اینگونه مراسمات جوانان را به سمت ازدواج آسان‌تر هدایت می‌کند تشویق و تر غیب کنند‌.

وی در پایان  این مراسم  ازعروس و دامادها و از همه مردم ولایتمدار شهراصفهان دعوت کرد که با هدف تسهیل و تشویق جوانان در جهت ترویج ازدواج آسان همت نمایند تا این حرکت مایه تداوم این کار خدا پسندانه  باشند.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار