کد خبر: 883620
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
در اعتراض به بیانیه معارضان در «عربستان»
نماینده دولت سوریه در مذاکرات ژنو با ابراز اعتراض کشورش به بیانیه معارضان در عربستان، اعلام کرد که هیأت سوری در اعتراض به این بیانیه، مذاکره مستقیم با معارضه نخواهد کرد.
به گزارش جوان آنلاين، «بشار الجعفری» رئیس هیأت مذاکره‌کننده به نمایندگی از دولت دمشق در مذاکرات حل بحران سوریه در ژنو، اعلام کرد که کشورش با معارضه مذاکره مستقیم نمی‌کند.  
 
الجعفری که نماینده دائم کشورش در سازمان ملل نیز هست، اعلام کرد که دمشق با معارضه در ژنو مذاکره مستقیم نخواهد کرد تا اعتراض خود را به بیانیه «ریاض-2» نشان بدهد.
 
معارضان خارج‌نشین سوریه که مورد حمایت آمریکا، فرانسه و عربستان هستند، اخیرا در نشستی در عربستان مدعی شدند که برای دوره انتقالی که بشار اسد طی آن از قدرت کنار می‌رود، به مذاکرات ژنو می‌روند.  
 
بشار الجعفری همچنین تأکید کرد، «آنکه بیانیه کنفرانس ریاض-2 را تهیه کرده، تلاش کرده تا مأموریت فرستاده سازمان ملل [در امور سوریه] را تخریب کند و در مسیر مذاکرات ژنو-8 سنگ‌اندازی کند.
 
نماینده سوری با اعلام اینکه «هیأت دمشق شنبه، ژنو را ترک خواهد کرد» از استفان دی‌میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه نیز انتقاد کرد و گفت که او اشتباهات زیادی مرتکب شده است.
 
به گفته الجعفری، «دی‌میستورا پا را از حد اختیاراتش فراتر گذاشت وقتی که بدون مشورت با ما، مسائلی را [در مذاکرات] مطرح کرده است». 
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار