کد خبر: 872895
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
دولت تدبیر و امید در 4 سال گذشته توانسته استان نوپای البرز را که زیرساخت های ضروری برای آن هنگام شکل گیری مورد توجه قرار نگرفته بود، در مسیر توسعه قرار دهد و اکنون نیز خیز بلندی را برای ارتقای این استان راهبردی برداشته است.

استان البرز در سال 89 و در دولت دهم در حالی شکل گرفت که زیرساخت های لازم برای آن تامین نشد و این مشکل به دولت تدبیر و امید منتقل شد، اما دولت یازدهم با درک درست از اهمیت و جایگاه البرز در مجاورت تهران، تلاش خود را برای جبران کاستی ها و توسعه استان به کار گرفت.

پرداخت پنج هزار و 140 میلیارد ریال تسهیلات برای رونق واحدهای تولیدی و صنعتی استان که باعث احیای 540 واحد و جلوگیری از تعطیلی بسیاری از واحدهای دیگر شد، تنها یک نمونه از اقدامات صورت گرفته است.

در این مدت همچنین با تلاش مدیران استان و مساعدت دولت زمینه اشتغال بیش از 8 هزار و 600 نفر فراهم شده است.

هم اکنون سه هزار و 384 واحد تولیدی و صنعتی با حجم سرمایه گذاری 2 هزار و 804 میلیون دلار در استان البرز فعال است که 121 هزار و 800 نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

واحدهای صنعتی و تولیدی استان البرز 3٫84 درصد واحدهای صنعتی کشور است. حجم سرمایه گذاری در این استان 4٫1 کل کشور و سهم اشتغال نیز در این استان 4٫94درصد برآورد شده است.

استان البرز از لحاظ تعداد واحدهای صنعتی رتبه 10، سرمایه گذاری رتبه 8 و از لحاظ اشتغال رتبه پنج کشور را به خود اختصاص داده است.

در دولت تدبیر و امید 2 هزار و 755 جواز تاسیس صادر شده که از مجموع آن 2 هزار و 559 مورد آن ایجادی و 196 مورد طرح توسعه بوده است. با راه اندازی کامل این واحدها 116 هزار و 300 اشتغال در استان البرز ایجاد خواهد شد.

رشد 30 برابری جذب سرمایه گذاری خارجی در 4 سال گذشته به ویژه پس از برجام از دیگر اقدامات دولت محسوب می شود. اکنون 9 سرمایه گذار خارجی در استان البرز با سرمایه گذاری 300 میلیون دلار امکان اشتغال یکهزار و 80 نفر را فراهم کرده اند.

تغییر مدیریت ها همواره با هدف تکمیل فرآیند اقدامات مثبت صورت گرفته است و در البرز نیز اکنون با تصمیم دولت خدمتگزار فضای تکمیل گام های برداشته شده در استان بسیار مهم و راهبردی فراهم شده است.

 

البرز در حوزه های سیاسی، امنیتی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت بوده و همسان تهران است

 

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز با اذعان به اهمیت البرز در آئین تکریم و معارفه استاندار البرز با بیان اینکه البرز در حوزه های سیاسی، امنیتی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت بوده و همسان تهران است، گفت: حوزه اقتصادی اکنون جزو اولویت های کشور است که نجفی با اشراف به این امر برای البرز مناسب دیده شد.

وزیر کشور افزود: مردم انتخابات بسیار با شکوه و عظیمی را به صورت قانونی، سالم و در فضایی مطمئن و امن برگزار کردند و با تبلیغات و ارائه نظرات و انتقادات و تعاملاتی که در حوزه های مختلف بود مردم رای بسیار بالایی را به دکتر روحانی دادند و دولت خود را موظف کرده که در راستای تحقق وعده ها حرکت کند.

رحمانی فضلی گفت: مردم شاهد این فعالیت ها بوده و هستند و امیدواریم تمام تلاش های صورت گرفته در خدمت به مردم این دیار مورد قبول خداوند قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: استانداری که معارفه می شود از مدیران با سابقه بوده و در گیلان نیز کارنامه موفقی داشته است و با ویژگی های منحصر به فردی که دارد در کنار تجربه های قبل از استانداری، مهارت و تجارب خوبی را داشته و دولت تصمیم گرفت در این شرایط سکان البرز را وی به دست بگیرد.

 

توسعه راه ها و زیرساخت های حمل و نقل عمومی دراین استان باید شتاب بیشتری یابد

 

اظهارات استاندار جدید البرز در مراسم معارفه نیز نشان از عزم راسخ وی برای پیگیری مطالبات مردم در استان دارد. محمدعلی نجفی در جریان معارفه خود گفت که توسعه راه ها و زیرساخت های حمل و نقل عمومی دراین استان باید شتاب بیشتری یابد.

وی افزود: در این زمینه جلساتی با وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و سایر مسئولان کشوری پیش از ورود به استان البرز داشته ام.

وی ادامه داد: فاز اول آزادراه تهران - شمال سال آینده به بهره برداری می رسد و ادامه همت با تلاش ویژه دنبال می شود.

نجفی در ادامه به بحث های زیست محیطی البرز پرداخت و افزود: دراین بخش نیز تردد کامیون ها به تهران و عبور آنها از البرز مشکلات آلودگی هوا ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: نیروگاه ها یکی دیگر از بحث های مهم زیست محیطی است که به دنبال جایگزینی گاز مایع به جای مازوت در نیروگاه شهید رجایی هستیم.

نجفی گفت: زباله های شهری و سایر مشکلات اجتماعی قطعا از سوی شوراهای اسلامی دنبال می شود و باید برنامه مناسبی در این زمینه تدوین کرد.

وی افزود: مسائل اجتماعی و ناامنی بحث مهم دیگری است که حساسیت فراوانی دارد، شورای امنیت کشور و شخص وزیر اشراف به همه این بخش ها دارند و کمک می کنند تا مشکلات البرز و تهران که دوقلو و جداناشدنی هستند، رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: بحث های امنیتی، فرهنگی و سیاسی در توسعه پایدار موثر است، باید تلاش کنیم با وحدت، استفاده ازتمام ظرفیت ها و نیروی انسانی کاردان و متعهد اندیشه دولت پیش برویم.

نجفی تاکید کرد: درمسیر توسعه نباید به حاشیه رفت چراکه از توسعه عقب خواهیم ماند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده در زمینه رفع موانع تولید این استان با توجه به نرخ بیکاری آن قابل قبول نیست.

وی افزود: البرز با برخورداری از چهار هزار واحد صنعتی بزرگ و کوچک می تواند در زمره یکی از قطب های صنعتی و بخش عمده کالای تولیدی صادراتی قرار گیرد.

نجفی ادامه داد: اگرچه اقدامات موثری دراین زمینه انجام شده ولی امروز شاهد آن هستیم که نرخ بیکاری این استان بالا و در فضای کسب و کار رتبه 29 را دارد که باید تلاش ویژه ای و پویایی خاص را دراین استان باید شاهد باشیم.

نجفی گفت: در بخش محصولات زراعی و باغی 500هزار تن انواع محصولات تولید می شود که بخش اعظم آنها صادرمی شود، فرودگاه پیام نیز بسترمناسبی برای صادرات است.

وی اضافه کرد: علاوه بر صنایع و کشاورزی حضور20میلیون گردشگر در البرز، علاوه بر گردشگرانی که برای رفتن به 14 استان دیگر ازاین استان عبور می کنند، لزوم توجه هرچه بیشتر به راه های آن را می طلبد.

البرزی ها بارها در 4 سال گذشته مهر تایید خود را پای سیاست ها و گفتمان اعتدالی دولت تدبیر و امید زده اند و در استقبال با شکوه از رئیس جمهوری در آبان ماه سال 95 و رای بالا به دکتر روحانی در انتخابات 29 اردیبهشت 96 نشان دادند که از این دولت حمایت می کنند.

 

امیدواریم نتایج کارهایی که قبلا صورت گرفته در دوره دوم دولت روحانی به ثمر بنشیند

 

سید حمید طهایی استاندار پیشین البرز که با ایران کوچک خداحافظی کرد، در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: تایید سیاست ها و گفتمان دولت تدبیر و امید با مشارکت بالای مردم در انتخابات دوازدهم رئیس جمهوری نقطه امیدی برای مجریان دراین استان شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهوری با پرشورترین استقبال مردمی مواجه شدیم که حاکی از رضایتمندی و همراهی همیشگی مردم البرز با دولت تدبیر و امید است.

طهایی با بیان اینکه ما وقت زیادی برای حوزه اقتصادی گذاشتیم، گفت: واحدهای تولیدی استان واقعا گرفتارند، اما به خاطر تعصبی که به نیروی انسانی واحد داشتند به هر قیمتی حاضر یه حفظ آن بودند.

وی افزود: کسانی که در سنگر اقتصادی فعالیت می کنند معرفت زیادی دارند.

طهایی گفت: شرکت هایی که در کشور ما سرمایه‌گذاری کردند همت بلندی دارند باید آنها را به خوبی تحویل گرفت.

وی تصریح کرد: همه کارهایی که در این مدت در استان انجام شد حول محور وحدت بود، وحدت جاده یک طرفه نیست، بنابراین اگر کسی شعار وحدت می دهد اول باید از خود مایه گذارد.

استاندار پیشین البرز افزود: امیدواریم نتایج کارهایی که قبلا صورت گرفته در دوره دوم دولت روحانی به ثمر بنشیند، به خصوص در حوزه علم و فناوری که زمینه های خوبی برای آن در استان فراهم شده و سکوی پرتاب آینده استان خواهد بود.

وی افزود: اگر این موضوع به نتیجه برسد برای آینده البرز کار بزرگی صورت خواهد گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار