کد خبر: 868932
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی سمنان
رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان (شاهرود) گفت: در دوران فعالیت دولت یازدهم 83 پژوهش در بخش های گوناگون توسط محققان این مرکز انجام شده است.
احمد دزیانیان  افزود: از این تعداد، 30 پژوهش در بخش تحقیقات زراعی و باغی، 24 تحقیق در حوزه گیاهپزشکی، 22 پژوهش در بخش فنی و مهندسی و هفت مورد هم در بخش آب و خاک انجام شده است.
وی با بیان اینکه 516 دانشجوی علمی- کاربردی در مقطع های کاردانی و کارشناسی در این مرکز آموزش دیده اند، اضافه کرد: آموزش به 651 دانش آموز رشته کشاورزی هم از دیگر کارهای انجام شده است.
دزیانیان ادامه داد: در این چهار سال، 20 هزار و 504 نفر روز آموزش به بهره برداران و 24 هزار و 972 نفر روز آموزش به کارکنان جهاد کشاورزی نیز انجام شده است.
وی با اشاره به 2 ثبت اختراع ملی توسط محققان این مرکز، یادآور شد: همچنین اعضای هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی استان در این مدت، در پنج کنفرانس بین المللی شرکت کرده اند.
رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان سمنان تولید 336 تن بذر زراعی، سبزی، صیفی و زینتی را از دیگر اقدامات این مرکز در دولت یازدهم برشمرد و گفت: تکثیر 10 هزار واحد عوامل کنترل زیست شناختی علیه آفات کشاورزی و تولید بیش از 400 هزار نهال اصلاح شده شناسنامه دار از ارقام تولیدی نیز در این مرکز انجام شده است.
مرکز تحقیقات کشاورزی استان در سال 1342 در کیلومتر 3 جاده شاهرود – بسطام به عنوان ایستگاه تحقیقات باغبانی مطرح و پس از فراهم شدن مقدمات در سال 1349 فعالیت خود را با هدف تحقیق در زمینه محصولات باغی و زراعی آغاز کرد.
به تدریج با ساخت واحدهای زیربنایی مانند ساختمان، انبار، حفر چندین حلقه چاه آب و خرید ماشین آلات کشاورزی در سال 1367 با ایجاد چهار بخش تحقیقاتی ( اصلاح و تهیه نهال و بذر، خاک و آب، منابع طبیعی و آفات و بیماریهای گیاهی ) به مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان (شاهرود) تبدیل شد.
این مرکز ایستگاه‌ های تحقیقات کشاورزی میامی، گرمسار و تحقیقات پسته دامغان راهم زیر پوشش دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر