کد خبر: 868212
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت در مراسم افتتاح پروژه شهرک سلامت اظهارکرد: شاهد بهره برداری از فاز نخست بزرگترین پروژه بهداشت وسلامتی در دیارنصف جهان هستیم و به واقع تمام تلاش عوامل برای پیشرفت این پروژه ستودنی است.

به گزارش خبرنگار جوان ،سید حسن قاضی زاده هاشمی  در آئین افتتاح شهرک سلامت اظهار داشت : این شهرک با کمک بخش خصوصی به مدیریت آقای صرامی راه اندازی شده وایشان به عنوان اولین سرمایه گذار متحمل صدمات بسیاری شده اما اکنون راه برای مشارکت بخش خصوصی  در پروژه های بزرگ باز شده است.

*  هنوز با ایده آل فاصله داریم .

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اصفهان نه صرفا به خاطر گردشگران برای مردم اصفهان دچار کاستی هایی در تخت های بیمارستانی است و در دولت یازدهم زحمات زیادی کشیده شده و تعداد قابل توجهی خانه بهداشت مرکز جامع سلامت و بیمارستان ساخته شده است اما هنوز با ایده آل فاصله داریم و اگر بخش گردشگری را اضافه کنیم تعداد تخت های بیمارستای برای اصفهان بیشتری نیاز است.

وی با اشاره به اینکه ایران مقام اول پزشکی در منطقه را دارد، گفت: آمادگی همکاری و مشارکت با بخش خصوصی در حوزه سلامت را داریم وقطعاَدرآینده نزدیک شهرک سلامت اصفهان میزبان بیماران کشورهای همسایه خواهد شدو این نقطه عطوف پیشترفت پزشگی می باشد .

دکتر قاضی زاده هاشمی بیان کرد: صنعت گردشگری سلامت در دنیا با رقمی ۱۵۰ میلیارد دلار یکی از صنایع مهم است و کشورهای همسایه همچون ترکیه برنامه ریزی خوبی در این زمینه کرده اند این در حالی است از نظر علم پزشکی ایران مقام اول را در منطقه دارد.

وزیر بهداشت اعلام کرد: تا آخر شهریور ماه سند درمان کشور ابلاغ می شود در سند مشخص شده در هر نقطه از ایران چه تعداد تخت برای بخش خصوصی  و بخش دولتی مورد نیاز است.

* در بخش های تصویب قوانین باید بهتر عمل کنیم.

قاضی زاده هاشمی اظهارکرد: ۷۰هزار تخت بیمارستانی احتیاج داریم که نه تنها در توان دولت نیست بلکه اعتقاد داریم وظیفه دولت هم نیست چرا که وظیقه دولت قانون گذاری است از این رو مشارکت بخش خصوصی احتیاج است.

وی بیان کرد: امیدواریم در دولت دوازدهم بتوانیم بخشی از تصدی گری خود را در حوزه سلامت کم کنیم و از کار اداره بیمارستان خارج شویم و بتوانیم در بخش های تصویب قوانین بهتر عمل کنیم.

قاضی زاده هاشمی اظهارکرد: اصفهان یکی از قطب های اقتصادی کشور است و امیدواریم شاهد حضور بیشتر مشارکت بخش خصوصی باشیم.

وزیر بهداشت عنوان کرد: مجموعه شهرک سلامت از دید من بی نظیر است و امیدوارم شاهد ارایه خدمات خوب در این شهرک باشیم.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: مردم اصفهان در تمام حوزه ها حقی بر گردن کشور داشته و امیدداریم در حل مشکلات حوزه درمان این استان بتوانیم گام برداریم.

سپس استاندار اصفهان اظهار داشت: با سفر وزیر بهداشت ۴ رکورد ملی در اصفهان به ثبت رسید که می توان به اولین سفر وزیر دولت دوازدهم به شهر اصفهان و همچنین افتتاح اولین طرح بزرگ دولت به پیشواز از هفته دولت اشاره کرد.

* آمادگی برای احداث بیمارستان ۱۵۰۰ تخت خوابی و ۱۳۰ مرکز بهداشت را داریم.

رسول زرگرپور با بیان اینکه توافق نامه ای  با وزیر بهداشت برای احداث ۱۳۰مرکز بهداشت با اعتبار هزار میلیارد ریال با مشارکت شهرداری و وزارت بهداشت امضا و اجرایی شده است ، گفت: برای اجرای این پروژه با فراهم کردن 20 هکتار زمین و ورود سرمایه‌گذار ایتالیایی و۲۵۰ میلیارد ریال اعتبارکه قبل از اینکه پروژه آغاز شود پرداخت شد و ۵۰ درصد دیگر نیزشهرداری برنامه ریزی نموده واکنون آمادگی برای احداث بیمارستان ۱۵۰۰ تخت خوابی و ۱۳۰ مرکز بهداشت را داریم.

وی گفت:در اجرای این پروژه مشکلات عدیده ایی وجود داشت و این طبیعی است که کارهای بزرگ مشکلات بزرگ را در پی خواهد داشت وامیدواریم کارآفرینان مشکلات را رفع نمایند  .

 استاندار اصفهان با بیان اینکه امیداوریم فازهای دوم و سوم شهرک سلامت نیز با جدیت وتلاش سرمایه گذاران پیگیری شود و شاهد افتتاح فازهای دیگر هم باشیم،  گفت: استان هم امتیازاتی برای اجرای اینگونه پروژه ارائه داده است.

استاندار تصریح کرد: بخشی از زمین این پروژه دارای کاربری فضای سبز است ولی مدیریت شهری قبول کرده که  فضای سبز را تغییر کاربری دهد.

شهردار اصفهان نیز درحاشیه  افتتاحیه فاز اول شهرک سلامت بیان نمود :شمارش معکوسی برای افتتاحیه پروژه ها داشتیم البته هر هفته نیز مراسم هرهفته چند افتتاح برای  پویایی و نشاط شهر برگزار می شد.

مهدی جمالی نژاد با اشاره به اینکه  هرهفته نیز برای افتتاح پروژه های محله محور نیز در مناطق حضور پیدا می کردیم تا ۱۱۸۰ پروژه محله محور افتتاح شود، گفت: ابر پروژه های شهر نیز مثال زدنی و تاکنون نیز پروژه های بی نظیری در شهر افتتاح شده  است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بسیاری از پروژه ها برای اولین بار در اصفهان اجرا شده است، عنوان کرد: مجموعه گردشگری ،تفریحی آکواریوم ، پمپ بنزین های کوچک و غیره برای اولین بار در شهر اصفهان افتتاح و در اختیار شهروندان قرار گرفته می شود.

* سال گذشته نیز ۲ برابر ۱۰ سال گذشته سرمایه گذار بخش خصوصی را جذب کردیم.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه متاسفانه حضور سرمایه گذاران در بخش خصوصی کمتر دیده می شد اما  در ۲ سال اخیر نیز حضور سرمایه گذاران بیشتر شده است، اضافه کرد: خوشبختانه در سال گذشته نیز ۲ برابر ۱۰ سال گذشته سرمایه گذار بخش خصوصی را جذب کردیم و این مهم نیز نشان دهنده رویکرد مشارکت شهرداری با سرمایه گذاران است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه فاز اول شهرک سلامت نیز برای اولین بار در کشور و در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان احداث شد، گفت: این پروژه نیز با کش و قوس های  فراوانی تکمیل شد.

وی با بیان اینکه شهرک سلامت با بخش خصوصی در ۴ فاز اجرا می شود، گفت:فاز اول این پروژه امروز نیز با حضور وزیربهداشت به بهره برداری رسمی رسید.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه فاز اول شهرک سلامت با تلاش شبانه روزی نیروها تکمیل شد، گفت: همچنین تلاش مشارکت بخش خصوصی برای اجرای این طرح بی نظیر بود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرک سلامت مجموعه کاملی از خدمات درمانی است، اظهارکرد: این مرکز به مساحت  ۲۷۵ هزارمترمکعب و دارای ۳۶ کلینیک تخصصی است همچنین  فاز اول شهرک سلامت با مساحت ۸۴ هزارمترمربع با اعتبار ۴۰۰میلیارد تومان دارای کلینیک های تخصصی است.

وی با توجه به اینکه فاز دوم، سوم و چهارم این پروژه نیز در دست اجرا و در حال تکمیل شدن است، گفت: فاز دوم شهرک سلامت دارای مرکز پرتو گرافی به متراژ ۳۴ هزار مترمربع، ام. آر. آی و مرکز جامع آزمایشگاهی مجهز به آخرین مهندسی پزشکی و غیره است و عملیات اجرایی این پروژه چند ماه آینده تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گرفته می شود.

*هتل۴ ستار۱۲ طبقه در شهرک سلامت احداث می شود.

جمالی نژاد گفت: فاز سوم شهرک سلامت نیز دارای بیمارستان ۱۵۰۰ تخت خوابی به مساحت  ۱۲۴ هزارمترمربع  و هزینه ۱۲۰۰ میلیارد تومان است که توسط بانک های آلمانی تامین شده است.

وی خاطر نشان کرد: در فاز چهارم این پروژه نیز هتل ۴ ستاردیده شده است که عملیات اجرایی آن همزمان با بیمارستان آغاز می شود، این هتل نیز دارای ۱۲ طبقه با اعتبار  ۱۶۵ میلیارد تومان احداث می شود ومجموعه شهرک سلامت از بهترین کلینیک ها تشکیل و پزشکان و متخصصان مجربی نیز در این مکان حضور می یابند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه یکی از اهداف شهرداری ساماندهی خدمات درمانی بود، گفت: با اجرای این پروژه ساماندهی خدمات درمانی نیز از نقطه شرقی اصفهان آغاز شد و امیدواریم با مجموعه هایی که در شمال، جنوب و غرب اصفهان احداث می شود تمام شهر اصفهان را برای خدمات درمانی ساماندهی کنیم.

جمالی نژاد تاکید کرد: امیدواریم خدمت درمانی در رینگ سوم و رینگ چهارم متمرکز کنیم و توزیع عادلانه خدمات را در امور پزشکی شاهد باشیم.

وی در ادامه  با اشاره به کانون های سلامت خانواده تاکید کرد: کانون های سلامت خانواده نیز می تواند الگویی برای سایر کلان شهرها باشد.

سخنران بعدی این افتتاحیه مدیر وقائم مقام شهرداردرامور سرمایه گذاری ومشارکتها  بود که باابرازخوشحالی گفت  :امروز برگ زرین دیگری از دفتر  افتخارات بخش سلامت کشور ورق زده شد ومفتخریم با توجه به اینکه جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف همواره عاملی برجسته برای تداوم رشد اقتصادی هر شهری به شمار می رود درآمد پایدار شهری با سرمایه گذاری بخش خصوصی محقق می شود.

سید مرتضی حسام نژاد تصریح کرد: شرایط برد ،برد را برای سرمایه‌گذار و شهرداری در این پروژه فراهم آوردیم، همچنین ارتقای کیفی خدمات بهداشتی و درمانی، توسعه چشمگیر گردشگری سلامت، عرضه نوین لوازم پزشکی و ساماندهی در حوزه سلامت در این پروژه دنبال می‌شود.

*سرمایه گذاری بخش خصوصی حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان می باشد.

وی  افزود : با بیان اینکه در سالهای اخیر با مقوله سرمایه گذاری، مشارکت و توسعه از مسیر مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی مواجه شده و جنبه های مثبت آن را بسیار خوب و مثبت دیده ایم کل منابعی که به صورت اعتبارات استانی برای منابع پیمانکاری ارایه شده، ۳۰ میلیارد تومان است و آنچه توسط بخش خصوصی در قالب سرمایه گذاری در حال انجام است، حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان می باشد و در پروژه شهرک سلامت هم سرمایه گذار بخش خصوصی نقش پررنگی داشته است.

حسام نژاد گفت: در دو سال گذشته شاهد جهشی بزرگ در زمینه مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده ایم که نقطه عطفی در پروژه های شهری به شمار می رود.

وی ادامه داد: عملیات احداث شهرک سلامت در سال ۸۹ کلید خورد که آورده شهرداری زمین و پروانه و آورده سرمایه گذار، طراحی و ساخت پروژه بود.

مدیر و قائم مقام شهردار در امور سرمایه گذاری و مشارکت ها خاطرنشان کرد: امور سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان در اوج شرایط رکود سال گذشته چیزی حدود ۲.۵ برابر ده سال گذشته یا ۲۵ برابر متوسط یکساله قرارداد منعقد کرده است.

وی تصریح کرد: ارتقای کیفی خدمات بهداشتی و درمانی در پروژه شهرک سلامت بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

حسام نژاد راه اندازی شهرک سلامت را نقطه عطفی در جذب گردشگری سلامت خواند و افزود : این شهرک علاوه بر اینکه از نظر ارایه خدمات مناسب به شهروندان اصفهان مناسب خواهد بود، برای هموطنان سایر شهرها و استان های کشور هم مؤثر خواهد بود و رویکرد جذب گردشگر سلامت خارجی را رقم می زند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار