کد خبر: 863915
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹

مربی اسبق تیم ملی بوکس ایران دلیل ضعف این رشته المپیکی را در سال‌های اخیر نبود همکاری بین جامعه بوکس دانست.

علیرضا استکی در گفت و گو با ایسنا با انتقاد از شرایط فعلی بوکس ایران اظهار کرد: در همه ورزش‌ها و خصوصاً بوکس مدیریت اهمیت بسیار بالایی دارد. همه اهالی بوکس باید جمع شویم تا بهترین کسانی که کار بلد هستند را انتخاب کنیم. برخی افراد حرف می‌زنند و برخی افراد کار می‌کنند ما باید افرادی که واقعاً مدیریت می‌فهمند را انتخاب کنیم تا خودشان را نشان دهند. یک ‌سری افراد تنها برای اینکه از تیم ملی به جایگاهی برسند وارد این عرصه می‌شوند و این وظیفه ما است که آگاهانه از افرادی استفاده کنیم که بدون هیچ چشم ‌داشتی خالصانه برای تیم ملی کار می‌کنند.

او افزود: ما در مسیر پیشرفت بوکس و بهبود شرایط فعلی فدراسیون باید از افرادی مثل غلامرضا کریمی استفاده کنیم که سال‌هاست بدون هیچ چشم داشتی در کنار تیم‌های ملی کار می‌کند. افرادی که خالصانه برای بوکس ایران زحمت می‌کشند باید خود را نشان دهند. یکسری افراد مثل کریمی برای دیده شدن در بوکس نمانده‌اند و باید از چنین افرادی در کارها استفاده کرد.

مربی تیم ملی بوکس درادامه با انتقاد از برخی مصاحبه‌های مغرضانه اظهار کرد: امیدوارم این مسائل دیگر وجود نداشته باشد که بخاطر یکسری مشکلات بخواهیم با مصاحبه‌های مغرضانه خود آبروی کسی را لکه‌دار کنیم. من در جایگاه علیرضا استکی خیلی حرفا برای گفتن دارم اما هیچ‌گاه نخواسته‌ام با آبروی کسی بازی کنم که صحبت نکرده‌ام. خدا را شکر پرونده ما در زمینه‌های مدیریتی و مالی همیشه سفید است و امیدوارم که دیکر این مسائل را در بوکس شاهد نباشیم.

* همه به دنبال منافع شخصی هستند

وی ضمن انتقاد از مدیریت ضعیف فدراسیون بوکس مدعی شد: زمانی هم که در کنار تیم ملی بودم دلیل نتایج ضعیف را نبود بازی‌های تدارکاتی اعلام کرده‌ام. شش ماه است که مربی کوبایی آورده‌ایم اما باز هم در مسابقات قهرمانی آسیا نتایج ضعیفی را کسب کردیم. مشکل بوکس مربی نیست، ضعف‌های بوکس ایران نبود بازی‌های تدارکاتی و عدم جذب اسپانسر به دلیل مدیریت ضعیف است. این در حالی وجود دارد که ما می‌توانیم به راحتی در بوکس جذب اسپانسر داشته باشیم.

استکی خاطرنشان کرد: متأسفانه همه در بوکس ایران به دنبال منافع شخص هستند و هیچ کس به دنبال پیشرفت بوکس نیست به قول معروف همه می‌گویند "من" و "مایی" وجود ندارد. باید دید چه کسی کار می‌کند و به فکر جامعه بوکس است تا آن‌ها را به روی کار بیاوریم. باید از افراد دلسوز در بوکس استفاده کنیم تا همه این مسائل دست به دست هم ندهند که بوکس ایران هر روز بدتر از روز گذشته شود. من از جایگاه یک بوکسور به مربیگری تیم ملی رسیده‌ام به همین دلیل می‌دانم که دود همه این مشکلات به چشم قهرمانانی می‌رود که با هزار آرزو پا به  این عرصه گذاشته‌اند و خانواده‌هایشان آرزوهای زیادی دارند. امیدوارم که هرچه زودتر این مشکلات برطرف شود.

مربی تیم ملی بوکس درباره احتمال اعزام نشدن تنها سهمیه بوکس ایران به مسابقات بوکس قهرمانی جهانی در آلمان نیز گفت: ایران سال گذشته هم سه سهمیه برای شرکت در این رقابت‌ها داشت که آنها را هم اعزام نکردند و این ربطی به مسائل مالی و مربیگری تیم ملی ندارد. من نمی‌توانم در مورد رفتن یا نرفتن این بوکسور تصمیمی بگیرم. فکر می‌کنم همه این بحث‌ها به سیاست‌های مدیریتی فدراسیون مربوط است اما امیدوارم هرچه که هست به صلاح بوکس ایران باشد.

او درباره اظهارات حسین نهرودی مبنی بر بدون مربی ماندن تیم ملی بوکس در صورت اعزام مربی کوبایی به همراه سجاد کاظم‌زاده به مسابقات جهانی آلمان گفت: نیازی به اعزام شدن خیمنز نیست و مربیان زیادی حتی خود آقای نهرودی نیز می‌توانند به همراه تنها سهمیه ایران به این مسابقات عازم شوند. اما بایداین را بدانیم که اعزام این بوکسور باعث بالا رفتن تجربه قهرمانی او می‌شود. اگرتن او به تن بزرگان بخورد پس از بازگشت به ایران می‌تواند در تمریناتش با بوکسورهای دیگر برای تیم ملی مفید باشد.

* دلیل جدا شدنم میدان دادن به جوان‌ترها بود

استکی همچنین درباره دلیل جدا شدنش از کادرفنی تیم ملی گفت: به دلیل شرایط فعلی اردوهای تیم ملی که به صورت دوره‌ای در شهرستان‌ها برگزار می‌شد از تیم جدا شدم تا مربیان شهرستانیه جوان بتوانند در کنار تیم ملی حضور یابند. جدا شدنم از تیم ملی دلیل خاصی ندارد اما امیدوارم همه برنامه‌هایی که فدراسیون دارد برای پیشرفت تیم ملی کمک کننده باشد.

او ضمن اشاره به تغییرات اخیر در فدراسیون بوکس اظهار کرد: من ۱۲ سال است که خاک این ورزش را خورده‌ و به قول معروف در جوانی پیر شده‌ام. الان شرایط فرق کرده است و باید جوانترها در کنار تیم ملی باشند. انتخاب حسین نهرودی به عنوان مدیر تیم‌های ملی کار خوبی است زیرا در این سال‌ها کارنامه‌های خوبی را از این عزیز شاهد بوده‌ایم. اما اعتقاد دارم که او نیز باید در کنار تیم ملی از جوانترها بیشتر استفاده کند.

علیرضا استکی در بخش دیگر از این گفت و گو راجع به شرایط امیر علی‌اکبری نیز گفت: متأسفانه چند روز پس از مسابقات تایلند او دچار بیماری شد که این یک اتفاق غیر منتظره و ناراحت کننده بود. چهار روز است که تمرینات را تعطیل کرده‌ایم تا بهبودی امیر حاصل شود. این یک اتفاق بد بود اما بیماری دست خود آدم نیست و امیدوارم هرچه زودتر این مشکل برطرف شود.

او درباره زمان مبارزه امیر علی‌اکبری نیز گفت: فردا اعزام می‌شویم تا روز یکشنبه این مبارزه انجام دهد. البته چون این مبارزه به صورت تک بازی است از اهمیت آن چنان بالایی برخوردار نیست ولی خب به هرحال بیماری او یک اتفاق ناراحت کننده بود. این آخرین بازی او است و پس از آن باید منتظر رنکینگ او باشیم تا برنامه‌های مبارزات او مشخص شود.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار