کد خبر: 862874
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
معاون مالی و اقتصادی ذوب‌آهن :
معاون مالی و اقتصادی شركت سهامی ذوب‌آهن گفت: در سال گذشته بيش از 52 هزار ميليارد ريال كنترل و مديريت هزينه در شرکت سهامی ذوب‌آهن صورت گرفته و با مدیریت مالی در این شرکت، كاهش هزينه‌ها به ميزان بيش از 6000 ميليارد ريال رسیده است.

به گزارش  جوان به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان،  سعید امیدقائمی در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سهامی ذوب‌آهن اظهار کرد: در سال 1395 و در حوزه مدیریت و تأمین منابع مالی، با عنایت به وجود بحران نقدینگی در شرکت از یک‌سو و نرخ‌های بالای بهره بانکی که از سال‌های قبل به شرکت تحمیل‌شده از سوی دیگر عملکرد این مدیریت را بسیار حساس کرده و با چالش همراه کرده است.

وی با اشاره به عملکرد معاونت مالی و اقتصادی این شرکت در سال گذشته افزود: در بخش مدیریت منابع نقدی بیش از 30 هزار میلیارد ریال توزیع و مدیریت نقدینگی صورت گرفته و در بخش تأمین منابع مالی بالغ بر 12 هزار و 376 میلیارد ریال از طریق بانک‌های مختلف تجدید و بروزرسانی شده‌ است.

معاون مالی و اقتصادی شرکت سهامی ذوب‌آهن گفت: در بخش تأمین منابع مالی نیز با تلاش کارشناسان این واحد بیش از هزار و 290 میلیارد ریال در تسهیلات مالی، بخشودگی جرایم و کاهش نرخ هزینه تأمین مالی را شاهد هستیم؛ از دیگر دستاوردها نیز می‌توان به تلاش برای استفاده از مصوبات ستاد تسهیل و تهاتر بدهی‌های شرکت با بدهی‌های دولت و سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد که نتایج این تلاش‌ها به صورت اصلاح ساختار ترازنامه و کاهش فشار دولت برای وصول مطالبات در سال 1396 به ثمر خواهد رسید.

وی یادآور شد: در بخش خدمات مالی حاصل تلاش کارشناسان این  واحد در زمینه بخشودگی جرایم مالیاتی، اخذ معافیت‌های مالیاتی و تدوین لایحه‌های دفاعی منتج به 2 هزار و 382 میلیارد ریال منافع برای شرکت ذوب‌آهن شده است.

امیدقائمی تصریح کرد: با عنایت به الزامات قانونی و تأکید ارگان‌های نظارتی در سال‌های اخیر و در خصوص اهتمام ویژه  مبارزه با پولشویی در شرکت، اداره مبارزه با پولشویی در حوزه معاونت مالی و اقتصادی ایجاد شد، در این واحد ضمن تدوین آیین‌نامه‌ها، رویه‌ها و دستورالعمل‌های لازم براساس قوانین کشور، 8 هزار و 400 مورد از معاملات شرکت با اشخاص و پیمانکاران مورد بررسی قرار گرفته است؛ همچنین در راستای اشاعه نهادینه‌سازی حدود 2 هزار و 640 نفر-ساعت‌ آموزش برای پرسنل و مسؤولان شرکت برگزار شده است.

وی عنوان داشت: از دیگر دستاوردهای معاونت مالی و اقتصادی ذوب‌آهن وصول مطالبات شرکت به میزان هزار و 800 میلیارد ریال بوده است که این رقم در شرایطی که شرکت با محدودیت شدید نقدینگی روبروست، از حساسیت بالایی برخوردار است؛ مبلغ زیادی از این مطالبات مربوط به مطالبات راکد موجود در حساب‌ها بوده که با تلاش کارشناسان این بخش شناسایی و نسبت به وصول آن اقدام شده است.

معاون مالی و اقتصادی شرکت سهامی ذوب‌آهن تأکید کرد: در سال گذشته به منظور بهایابی محصولات بیش از 30 میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه کنترل و ثبت سیستم شده که از یک‌سو بیش از 5.6 میلیون تن انواع مواد مصرفی و 2.2 میلیون تن شمش و محصول نهایی مورد ارزیابی و موازنه نهایی قرار گرفتند؛ بهای تمام‌شده انواع مواد، محصول نیمه‌ساخته، محصول ساخته‌شده و خدمات در قالب بیش از 100 هزار رکورد محاسباتی بهایابی می‌شود.

وی اذعان داشت: تحقق اهداف مالی و اقتصادی هر بنگاه اقتصادی منوط به تحلیل و پیش‌بینی دقیق و در ادامه اولویت‌بندی، تدوین و کنترل اثر بخش بودجه آن است، با ورود شرکت به بازار فرابورس و تشدید نظارت‌ها بر بودجه شرکت ، این فعالیت عملاً در کانون توجهات قرار گرفت و پاسخ‌گویی در مورد آن به شدت افزایش یافته است؛ در این راستا حوزه مالی و اقتصادی با تقویت سیستم‌ها و کادر کارشناسی، اقدام به اصلاح ساختار، محتوا و حتی کالبد گزارش بودجه کرد به صورتی که به راحتی اطلاعات لازم را در اختیار ذی‌نفعان شرکت قرار داده و نقطه‌نظرات سازمان‌های نظارتی را پاسخگوست که در سال گذشته در این بخش بیش از 73 هزار میلیارد گردش مالی پیش‌بینی، طبقه‌بندی، اولویت‌بندی و تخصیص اعتبار شده است.

امیدقائمی اضافه کرد: علاوه بر این بیش از 52 هزار میلیارد ریال کنترل و مدیریت هزینه صورت گرفته و این حوزه با نقش محوری خودمنشاء کاهش هزینه‌ها به میزان بیش از 6 هزار میلیارد ریال شده است، البته در این بخش همراهی مسؤولان شرکت و شکیبایی همکاران قابل تقدیر است و قطعً بدون این مهم، چنین دستاوردی امکان‌پذیر نمی‌شد.

وی در پایان بیان داشت: طی 3 ماهه نخست سال 96 شرکت سهامی ذوب‍‌آهن در فروش میلگرد و تیرآهن درآمدهای مطلوبی داشته و قیمت سهام ذوب‌آهن طی هفته گذشته روند صعودی داشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر