کد خبر: 837415
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
معماي دستياران كولاكوويچ
سرانجام بعد از بررسي‌هاي متعدد، کولاکوويچ به عنوان سرمربي تيم ملي واليبال ايران انتخاب شد.
دنيا حيدري
سرانجام بعد از بررسي‌هاي متعدد، کولاکوويچ به عنوان سرمربي تيم ملي واليبال ايران انتخاب شد. مربي كه هفته آينده براي امضاي قرارداد خود با فدراسيون واليبال و رسمي شدن مسئوليت جديدش به تهران مي‌آيد. حضور كولاكوويچ در اين مقطع براي امضا قرارداد و نظارت بر بازي‌هاي حساس مرحله پلي‌آف ليگ برتر واليبال و انتخاب بازيکنان برتر براي دعوت به اردوي تيم ملي است. اردويي كه بعد از تعطيلات نوروز و براي حضوري مقتدرانه در ليگ جهاني برگزار مي‌شود.

با روشن شدن تکليف نيمکت مربيگري تيم ملي، حالا بايد ديد رويکرد فدراسيون و سرمربي جديدش چيست؟ بسياري معتقدند كه تيم ملي نياز به جوانگرايي دارد. البته از او به عنوان مربي ياد مي‌شود كه توجه ويژه به جوانان دارد. البته بايد در اين زمينه اختيار عمل کافي به او داده شود تا بتواند بهترين تصميمات ممکن را براي تيم ملي بگيرد، اما فارغ از كسب نتيجه، بايد به فكر تزريق بازيكنان جوان هم بود. با اين وجود، قبل از آن بايد تكليف دستياران كولاكوويچ مشخص شود. مسئله‌اي كه خسرو ابراهيم، ‌عضو هيئت رئيس فدراسيون در خصوص آن مي‌گويد: «كولاکوويچ قطعاً خودش دستيارانش را انتخاب مي‌کند و مربيان ايراني را به کولاکوويچ تحميل نمي‌کنيم. بايد صبر کرد و ديد علاقه به حضور مربيان ايراني در کنارش دارد يا از گزينه‌هاي ديگري استفاده مي‌کند.»
  
چه كسي كنار سرمربي جديد مي‌نشيند؟
سرمربي جديد تيم ملي واليبال ايران براي انتخاب دستيار ايراني خود گزينه‌هاي متعددي پيش‌رو دارد. خوان سيچلو مي‌تواند يكي از اين گزينه‌ها باشد. او بامداد امروز وارد تهران شده تا در خصوص وضعيتش مذاکره کند، البته گفته مي‌شود احتمال اينکه اين مربي به عنوان سرمربي يکي از تيم‌هاي جوانان، اميد، زير 23 سال يا حتي تيم «ب» انتخاب شود بيشتر است. پيمان اكبري و بهروز عطايي دو گزينه ديگر هستند. هرچند كه عطايي بايد تيم ملي جوانان را براي مسابقات جهاني آماده کند و اين شانس او را براي همراهي كولاكوويچ كمتر مي‌كند. اكبري، ‌سرمربي پيكان هم اگرچه تمركز روي تيمش را پيش مي‌كشد، اما گزينه خوبي است كه مي‌گويد هر جا فدراسيون صلاح بداند كار مي‌كند، اما بايد ديد نظر كولاكوويچ در اين زمينه چيست. آيا از گزينه‌هاي داخلي استفاده مي‌كند يا كادر خود را به همراه مي‌آورد. خصوصاً كه فدراسيون در نظر ندارد در اين زمينه گزينه‌اي را به او تحميل كند.
  
به آينده بسيار اميدوارم
سرمربي سابق صربستان در زمان حضورش روي نيمكت اين تيم به عنوان مربي و سرمربي 12 مدال در رقابت‌هاي مختلف كسب كرده و نتايج افتخارآفريني را رقم زده كه از جمله آن مي‌توان به برنز جام جهاني اشاره كرد. كولاكوويچ، اما هرگز موفق به كسب مدال المپيك نشده و اميدوار است اين موفقيت را با ايران به دست آورد: «من پيش از اين دو بار با تيم ملي کشورم يعني صربستان به ايران آمدم ،فرهنگ و غذاهاي ايران با کشورم فرق مي‌کرد. ايران فوق‌العاده و خيلي بزرگ است و من چيزهاي متفاوتي را در ايران ديدم که نظرم را جلب کرد، اما اين بار با شرايطي متفاوت آمده‌ام. من اين‌بار به عنوان سرمربي تيم ملي به ايران مي‌آيم و تمام تلاشم را مي‌کنم که بهترين نتيجه را بگيريم. تلاش مي‌کنيم و به آينده اميدوار هستيم. خلق شگفتي چيزي نيست که به راحتي بتوان در مورد آن قول داد، اما تلاش‌مان را مي‌كنيم. همه با هم. من احترام خاصي براي ايران قائل هستم، چون بازيکنان بزرگي مانند موسوي، معروف و غفور را تربيت کرده است. نمي‌توان در خصوص جايگاه تيم‌هاي صحبت کرد؛ چون تيم‌هاي مختلف دنيا اهداف مختلفي دارند و يک توپ نتيجه مسابقات را تعيين مي‌کند. ايران زيبا است و مردمان مهرباني دارد. آنها خيلي واليبال را دوست دارند و اين خيلي برايم مهم است. چون واليبال براي من فقط يک شغل نيست، بلکه تمام زندگي من است، بنابراين خيلي خوب است که در کشوري مانند ايران حضور دارم.»
  
كولاكوويچ بهترين انتخاب بود
ولاديمير گربيچ، نايب‌رئيس پيشين فدراسيون واليبال صربستان و دبيرکل فعلي کميته بازيکنان فدراسيون جهاني در خصوص انتخاب كولاكوويچ براي هدايت تيم ملي ايران مي‌گويد: «کولاکوويچ دقيقاً همان کسي است که بازيکنان ايران احتياج دارند. او آرام است و به بازيکنانش اعتماد به نفس مي‌دهد و تيم ايران مي‌تواند با او مسيري موفقيت‌آميز را طي كند. البته به نظر مي‌رسد ايران به جوانگرايي هم نياز دارد، اما نبايد فراموش كرد كه بازيکن‌سازي و تغيير نسل يک پروسه طولاني است. يوگسلاوي در المپيک 1996 آتلانتا با بازيکناني شرکت کرد که هيچ‌کس آنها را نمي‌شناخت ولي همين بازيکنان در المپيک 2000 سيدني، قهرمان شدند. هيچ چيز غيرممکن نيست مخصوصاً در المپيک. ايران، کشوري است که فرهنگ بالايي در واليبال دارد و من معتقدم بايد براي المپيک تلاش کنيد. هيچ چيز دست نيافتني نيست.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار