کد خبر: 830567
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
دلنوشته‌اي كه دختر شهيد مدافع حرم در نخستين شب شعر «آوردگاه» خواند
نخستين شب شعر «آوردگاه» هفته گذشته به همت بنياد فرهنگي صبح قريب و با هدف بزرگداشت رزمندگان و شهداي مدافع حرم با حضور محمدرضا رئوف شيباني سفير سابق ايران در ...
آرمان شريف
نخستين شب شعر «آوردگاه» هفته گذشته به همت بنياد فرهنگي صبح قريب و با هدف بزرگداشت رزمندگان و شهداي مدافع حرم با حضور محمدرضا رئوف شيباني سفير سابق ايران در سوريه و جمعي از شاعران و خانواده شهداي مدافع حرم در فرهنگسراي اميد برگزار شد.
به گزارش «جوان»، هدف از برگزاري اين شب شعر رفع مظلوميت از چهره مدافعان حرم و توجه هر چه بيش‌تر اصحاب فرهنگ و ادب و ساير اقشار لايه‌هاي اجتماعي ايران اسلامي به رزمندگان جبهه مقاومت معرفي شده بود.
اميد گلزاري مديرعامل بنياد فرهنگي صبح قريب درباره انتخاب اين عنوان براي مراسم شب شعر  گفت كه ادبيات و شعر اثرگذاري بيشتري دارند و اگر موضوعي به صورت منظم مطرح شود اثرگذار است. شايد زبان شعر و ادبيات در رفع مظلوميت از چهره‌ مدافعان حرم نقش‌آفرين باشد.
گلزاري همچنين در مراسم برگزاري نخستين شب شعر «آوردگاه» ضمن تبيين ضرورت قدرداني از رزمندگان و خانواده‌هاي شهداي مدافع حرم گفت: «قدرداني از رشادت‌ها و ايثارگري‌هاي مدافعان حرم مايه‌ امنيت و حفظ كيان ميهن اسلامي ايران است و آوردگاه كمترين خدمتي است كه صبح قريب براي بزرگداشت حركت مدافعان حرم انجام مي‌دهد.  پس از خوشامدگويي مديرعامل بنياد فرهنگي صبح قريب، نايب رئيس هيئت مديره‌ اين بنياد با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري در خصوص مظلوميت مدافعان حرم خاطرنشان ساخت: آوردگاه بايد به بستري براي رونمايي و معرفي ابعاد فرهنگي و هنري فاخر تبديل شود و برنامه داريم كه اين جريان فرهنگي را در ساير حوزه‌ها ادامه دهيم.»
همچنين در اين مراسم جمعي از شعراي نامي كشور همانند مصطفي محدثي خراساني، سعيد بيابانكي، ناصر فيض، اميد محمدي‌نژاد، علي‌محمد مودب و ميلاد عرفان‌پور اشعار و متون ادبي خود را كه در وصف شهداي مدافع حرم و اهميت حراست از حريم اهل بيت پيامبر اعظم (ص) سروده شده بود، قرائت كردند.
قرار است اشعار سروده شده اين شب شعر به صورت مجلدي منتشر شود. همچنين عنوان « آوردگاه » به يك برند براي بنياد صبح قريب تبديل و در آينده «آوردگاه موسيقي»، «آوردگاه طراحي و نقاشي»، «آوردگاه عكس و فيلم» و ديگر حوزه‌هاي هنري و فرهنگي در قالب اين برند تعريف و اجرا شود.
در ادامه مراسم فرزند شهيد جاويدالاثر مدافع حرم «مرتضي كريمي» دلنوشته‌اي را براي پدرش خواند. از شهيد «مرتضي كريمي» جانشين فرمانده گردان امام حسن مجتبي(ع) كه 21 دي ماه سال گذشته در خانطومان سوريه به شهادت رسيد، دو دختر به نام‌هاي «حنانه» 10 ساله و «مليكا» 6 ساله به يادگار مانده كه دختر بزرگ اين شهيد دلنوشته‌اي را براي حاضران در مراسم قرائت كرد.
فرزند شهيد كريمي دلنوشته خود را اينطور خواند: «پدرم مي‌داني ماه و روزي است كه دلتنگ توام! آرزو دارم با تو باشم بابا. مادرم مي‌گويد: پدرت در همه جا همراه ماست و خودت مي‌داني خوابم هم همه وقت تواند پس تا ابد منتظرم. پدر تو به من ياد دادي كه هميشه با ياد خدا كارهايم را آذين دهم و جز نامش افتتاحي نجويم و نگويم پس به نامت‌ اي مهربانترين مهربانان.
بابائيم سلام! گفته‌اند حرف دلم را برات بنويسم ولي مگر مي‌شود يك دنيا حرف را در يك كاغذ كوچك جاي داد؟ حرف‌هاي ناگفته بسيار دارم كه با تو بگويم. از دلتنگي‌هايم و خاطرات فراموش‌نشدني و از روزهاي با تو بودن، از شاگرد اول شدن من و از بزرگ شدن مليكا، از گريه‌هاي پنهاني مادر، از عكس پر از خاطرات روي ديوار. خيالت راحت، همه هوايم را دارند اما دلم در هواي توست.
پدرم! آن روز با تو مردانه عهد بستم كه چنان باشم كه بگويند: اين يادگار شهيد مرتضي كريمي است و مايه افتخار تو باشم. سخت است ولي با تو مي‌توانم. پس يارم باش!»
در پايان اين مراسم از خانواده شهيدان محمد اينانلو، حسين اميدواري، مجيد قربانخاني، مرتضي كريمي، احمد گودرزي، امير سياوشي، شهيد مرتضي خدادادي از شهداي لشكر فاطميون و جمعي از جانبازان مدافع حرم تقدير به عمل آمد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار