کد خبر: 818284
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان عنوان شد
استاد جامعه‌شناسی دانشگاه‌های کردستان نسبت به تضعیف مبانی هویتی بر اثر فعالیت‌های گسترده کشورهای غربی در فضای مجازی هشدار داد و گفت: همسان‌سازی فرهنگی هدف غایی جبهه غرب از ابزارهای نوین ارتباطی است.
 

به گزارش جوان انلاین از کردستان، امید قادرزاده در هشتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در سنندج که با موضوع فضای مجازی برگزار شده بود، اظهار کرد: هم‌اکنون شاهد مواجه با تکنولوژی از نوع طیفی هستیم و نوع قطبی آن کنار گذاشته شده است.

 

وی افزود: تکنولوژی‌های نوین به بخشی از روند جهانی‌شدن تبدیل شده‌اند و کارکرد جهانی‌شدن فرهنگی تلاش در جهت همسان‌سازی فرهنگی و غالب‌شدن یک فرهنگ در جهان است.

 

قادرزاده اظهار داشت: اگر از مبانی ارزشی و هویتی خودمان با بهره‌مندی از تولید محتوا در فضای مجازی محافظت نکنیم بدون شک ناگزیر خواهیم بود که به همسان‌سازی فرهنگی و تسلیم در برابر فرهنگ مهاجم تن بدهیم.

 

این پژوهشگر حوزه مجازی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: فضای مجازی با ترویج محلی‌گرایی و محلی‌اندیشی جامعه ایران را به چندپاره تبدیل کرده است و اگر این تهدید را جدی نگیریم در آینده باید منتظر عواقب سخت و ناگواری باشیم.

 

قادرزاده افزود: ابعاد دینی و هویت ملی ما ایرانیان از سوی فضای مجازی در حال تهدید است و جایگاه عاملان دین و کارکرد آن‌ها در حال تضعیف است.

 

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در کنار این امر نیز در برنامه‌های صدا و سیما تنوع و تکثری که به نیاز مخاطبان پاسخ دهد وجود ندارد و همین امر موجب گسیل قشرهای مختلف مردم به فضای مجازی شده است.

 

قادرزاده اظهار داشت: هم‌اکنون فضای مجازی در کشور ما یک نوع خلاء ارتباطی را ایجاد کرده است و شکافی نسلی، سنی و جنسیتی ایجاد کرده است و برای کاهش این تهدیدها باید متولیان امر چاره‌اندیشی کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر