کد خبر: 783454
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
با حضور شهردار و اعضای شورای شهر تبریز صورت گرفت:
با حضور رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز، سیستم تبدیل زباله تر به مواد ارزشمند در مجموعه ورزشی پتروشیمی تبریز به بهره‌برداری رسید.

مراسم آغاز بهره‌برداری از سیستم تبدیل زباله تر به مواد ارزشمند با حضور صادق نجفی شهردار تبریز، شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی شهر، سعید حاجی‌زاده رئیس کمیسیون فرهنگی و اسماعیل چمنی رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر تبریز و  جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز برگزار شد.

سیستم تبدیل زباله‌های تر و آلی به مواد ارزشمند با مشارکت بخش خصوصی و سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز برای اولین بار و به صورت پایلوت در مجتمع پتروشیمی تبریز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این سیستم به دلیل حجم بالای تولید زباله های آشپزخانه ای در مجموعه رفاهی ورزشی پتروشیمی تبریز، به صورت پایلوت در این مجموعه راه اندازی شد.

سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز با هدف بازیافت بهینه پسماندهای تر و آلی مواد غذایی و تبدیل این پسماند به کود بیولوژیک خشک و تر اقدام به خرید و راه‌اندازی دستگاه بازیابی مواد با ارزش از پسماندهای آلی و تر نموده است.

این دستگاه با حرارت‌دهی مستقیم به زباله‌های خانگی، در دمای 140 درجه سانتی گراد به مدت 6 تا 8 ساعت و آبزدایی از پسماندها، امکان تفکیک و تجزیه پسماندهای خانگی را میسر می‌کند.

بعد از اینکه زباله ها هشت ساعت حرارت‌دهی شدند بلافاصله سرد شده و پسماند خشک به عنوان کود بیولوژیک و آب خروجی نیز به عنوان کود مایع قابل استفاده خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر