کد خبر: 782829
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
نيروهاي مقاومت در حال آماده شدن براي بازپس‌گيري منطقه هستند
يك روز پس از حمله گسترده تروريست‌ها به منطقه خان طومان واقع در شمال سوريه، منابع ميداني از آماده شدن نيروهاي مقاومت براي بازپس‌گيري اين منطقه و گرفتن انتقام همرزمانشان خبر مي‌دهند كه روز شنبه در همين منطقه به شهادت رسيدند.
يك‌شنبه روز آرامي براي سوريه به‌ويژه استان شمالي حلب بود. اين آرامش پس از تمديد آتش‌بس به مدت 72 ساعت ديگر صورت مي‌گيرد كه از بامداد روز شنبه شروع شده است.

رسانه‌ها گزارش دادند «با توقف درگيري‌ها در حلب برخي خانواده‌هاي سوري به منازل خود در محله‌هاي شرقي كه شاهد شديدترين درگيري‌ها بوده بازگشته‌اند و همچنين مدارس بازگشايي شده و دانش‌آموزان به سر كلاس بازگشتند.» در حالي كه حلب روز گذشته شاهد آرامش نسبي بود اما در خارج از شهر نيروهاي مقاومت در حال آماده شدن براي بازپس‌گيري منطقه خان طومان هستند. روز شنبه جبهه النصره و متحدانش در ائتلاف جيش الفتح با حملات گسترده خط دفاعي نيروهاي مقاومت را در خان طومان شكستند و بر اين منطقه مسلط شدند. فارس يك‌شنبه گزارش  داد كه نيروهاي مقاومت و مدافع حرم براي بازپس‌گيري شهرك «خان‌طومان» در حومه شهرك «حميره» در جنوب شرق حلب مستقر شده‌اند، اما به دليل شرايط نامساعد آب و هوايي عمليات آزادسازي هنوز آغاز نشده است. به گزارش «جوان» به‌گفته يك منبع ميداني، تروريست‌ها با بيش از 8 هزار نيرو در منطقه مستقر شده‌اند و از طريق مرز تركيه و استان ادلب تجهيزات پيشرفته در اختيارشان قرار مي‌گيرد. در همين حال پايگاه تخصصي «لونگ‌وارجورنال» اسنادي جمع‌آوري كرد كه نشان مي‌دهد بخش عمده اين تروريست‌ها، ايغورهاي چيني هستند. طي يك سال گذشته گزارش‌هايي از همكاري سازمان اطلاعات تركيه براي قاچاق ايغورهاي چين براي جنگ به سوريه منتشر شده است.
  
كمك انگليس در سوريه كجا مي‌رود؟
رسانه‌هاي انگليسي گزارش دادند كه ميليون‌ها پوند از كمك‌هاي انسان‌دوستانه انگليس به سوريه، توسط افراط‌گرايان فعال به دست گروه‌هاي تروريستي در اين كشور افتاده است. روزنامه تلگراف نوشت: پول‌هاي به دست آمده براي حمايت‌هاي مالي از كشور جنگ زده سوريه توسط دپارتمان توسعه بين‌الملل انگليس به اين كشور ارسال مي‌شود اما براساس گزارش منتشر شده در روزنامه «ميل آن ساندي» اين دپارتمان اعتراف كرده است كه خطرات جدي مبني بر اينكه حجم گسترده‌اي از اين كمك‌هاي مالي براي اهداف تروريستي استفاده شود، وجود دارد. بر اساس تخمين مسئولان، از سال 2011 در كل 510 ميليون پوند كه به عنوان كمك مالي به سوريه ارسال شده است، نزديك به كمتر از يك درصد اين مبالغ به دست افراط‌گرايان افتاده است كه اين مقدار پول برابر با 5 ميليون پوند است،  البته اين اولين بار نيست كه دپارتمان توسعه بين‌الملل انگليس چنين اعترافي را بيان مي‌كند. در سال 2013 اين دپارتمان اعتراف كرده بود كه 500هزار پوند از كمك‌هاي مالي انگليس به سومالي در دست الشباب (گروه تروريستي) قرار گرفته است. در همين حال، روزنامه ديلي‌ميل گزارش داد، «علي العسيمي» كه در يكي از دانشكده‌هاي رده بالاي نيروي دريايي انگلستان تحصيل كرده، به سوريه رفته و به عضويت داعش درآمده است. كارشناسان دفاعي انگليس هشدار دادند، سطح بالاي مهارت و دانش اين افسر فراري نيروي دريايي درباره سيستم دريايي انگليس و ناوگروه‌ها و مسائل امنيتي و محيطي، مي‌تواند تهديدي عليه اين كشور باشد.
  
سيمور هرش: اسد در قدرت باقي مي‌ماند
سيمور هرش، روزنامه‌نگار و نويسنده مطرح امريكايي در گفت‌وگو با سايت خبري العهد در پاسخ به سؤالي درباره سياست واشنگتن در مورد سوريه در صورت پيروزي هيلاري كلينتون در انتخابات رياست جمهوري گفت: پيش‌بيني آينده غيرممكن است، آنچه مي‌توانم در اين مرحله بگويم اين است كه مسلماً دولت اوباما (رئيس جمهوري فعلي امريكا) همچنان بركنار رفتن بشار اسد (رئيس جمهوري سوريه) از قدرت اصرار دارد و اين در حالي است كه تمامي شواهد دال بر پيروزي ارتش سوريه با كمك روسيه، ايران و حزب‌الله در جنگ فعلي است و بشار اسد نيز در قدرت باقي خواهد ماند.
به گزارش ايسنا، وي درباره اظهاراتش در كتاب «قتل اسامه بن‌لادن» درباره حمايت عربستان از تروريست‌ها و عدم اعمال فشار بر رياض از سوي امريكا گفت: هيچ نشانه‌اي دال بر اينكه دولت اوباما عربستاني‌ها را براي توقف حمايت‌هايشان از گروه‌هاي مخالفان ميانه رو سوريه تحت فشار گذاشته باشد، وجود ندارد و سياست امريكا در حمايت از مخالفان شورشي سوريه ادامه دارد. هرش در كتاب «قتل اسامه بن لادن» فاش كرده بود عربستان به حمايت خود از گروه‌هاي افراطي در سوريه ادامه مي‌دهد و اين امر به دولت اوباما اجازه نمي‌دهد كه عربستان را جهت توقف تجهيز اين گروه‌ها به اسلحه، تحت فشار بگذارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار