کد خبر: 779481
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه ایران به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل کرده است، گفت: طرف مقابل نیز باید تعهدات خود را به طور کامل اجرا کند.
مهر: مارتین تلاپا معاون امور اقتصادی و کشورهای اروپائی وزارت امور خارجه جمهوری چک که در رأس یک هیات اقتصادی – تجاری مشغول دیدار از کشورمان است با مجید تخت روانچی همتای ایرانی ملاقات کرد.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان در این ملاقات ضمن مثبت و روبه رشد توصیف کردن روند تعاملات و مناسبات دو کشور در سطوح و ابعاد مختلف سیاسی، پارلمانی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی و علمی اظهار داشت: ایران و چک از ظرفیتهای زیادی برای گسترش همکاریها برخوردار هستند و همه مولفه ها برای این مهم در اختیارند.

تخت روانچی ادامه داد: دو کشور اکنون پس از تبادل هیاتهای مختلف در مرحله ای قرار گرفته اند که باید تفاهمات و توافقات بعمل آمده را به مرحله اجرا درآورند. در این میان همکاریهای مالی و بانکی از اهمیت کلیدی برخوردار هستند که لازم است شرایط آن با تلاش مشترک طرفین فراهم شود.

معاون امور اقتصادی و کشورهای اروپائی وزارت امور خارجه جمهوری چک با تاکید بر اراده سیاسی کشور متبوعش مبنی بر گسترش و تعمیق مناسبات با کشورمان اعلام داشت: بعد از توافق هسته ای که یک توافق تاریخی است، فضای بسیار خوبی برای توسعه همکاریهای دو کشور ایجاد شده است که لازم است مغتنم شمرده شود.

وی افزود: فعالان اقتصادی- تجاری چک از انگیزه فراوانی برای از سرگیری و توسعه همکاریها با ایران برخوردار هستند. آنها تنها قصد فروش کالا به ایران را ندارند بلکه مایلند پروژه های مشترک را با طرف های ایرانی اجرا کنند. در این راستا دولت چک سعی می کند حمایت های لازم را بعمل آورد و راه را برای همکاری های مالی و بانکی که بسیار تعیین کننده می باشند، هموار سازد.

تخت روانچی در ادامه با تاکید بر ضرورت همکاری و تلاش مشترک تمامی کشورها برای اجرای برجام، اعلام داشت: ایران به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل کرده است. لذا طرف مقابل نیز باید تعهدات خود را به طور کامل اجرا کند.

همتای چکی با استقبال و حمایت از توسعه همکاریها و تعاملات میان ایران و اتحادیه اروپائی، آمادگی کشور متبوعش را برای حمایت از عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی اعلام داشته است.

در ادامه طرفین با تبادل نظر در خصوص تحولات و بحرانهای منطقه ای و تاکید بر تداوم و تعمیق رایزنی های دو کشور و تلاش مشترک و جمعی در مبارزه با تروریسم و افراطی گری، از فرآیندهای جاری سیاسی برای حل مسائل و بحرانهای منطقه ای مخصوصا سوریه و یمن، حفظ تمامیت کشورها و ارائه کمک های بشردوستانه حمایت کرده اند.

مارتین تلاپا و هیات همراه در جریان این سفر از استان خراسان جنوبی(بیرجند) دیدار و ضمن ملاقات با مقامات استانی، در همایش فرصت های اقتصادی دو کشور شرکت می کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار