کد خبر: 779460
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
دریادار سیاری:
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هفت فروند قایق دزدان دریایی به یک کشتی ایرانی حمله کردند که با برخورد شدید ناوگروه چهلم مواجه شدند.
جوان آنلاين: امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ناکام ماندن حمله دزدان دریایی به یک کشتی ایرانی، اظهار داشت: روز شنبه هفت فروند قایق دزدان دریایی به یک کشتی ایرانی حمله کردند که با برخورد شدید ناوگروه چهلم (متشکل از ناو پشتیبانی تنب و ناوشکن البرز) مواجه شدند.

وی ادامه داد: حدود دو هفته گذشته نیز یکی از نفت‌کش‌های ایرانی از مسیر دریای سرخ عبور می‌کرد که با هشدار ایست به موتور یکی از ناوشکن‌های ائتلاف جهت بازرسی مواجه شد و مرتب این هشدار  توسط آنها تکرار می‌شد. یکی از ناوگروه‌ها (ناوشکن نقدی)‌ نزدیک به هزار کیلومتر با این نفت‌کش فاصله داشت که اعلام کردیم سریعاً خود را به نفت‌کش نزدیک کند و زمانی که توسط ناوشکن نقدی به ناوشکن ائتلاف هشدار داده شد که "این نفت‌کش تحت اسکورت ارتش جمهوری اسلامی ایران است و هرگونه اقدام خصمانه جواب مناسب داده خواهد شد"، ناوشکن ائتلاف مجبور به ترک منطقه شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی با ارتش‌های منطقه و فرامنطقه‌ای تفاوت‌های زیادی دارد. ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی کاملاً عملیاتی است که انگیزه دینی در آن وجود دارد و همین موضوع باعث شده دشمنان جرئت حمله به ایران را نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ناوگروه چهلم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناو پشتیبانی تنب و ناوشکن البرز جهت انجام مأموریت به خلیج عدن و تنگه باب المندب اعزام شده است.

لازم به ذکر است که این ناوگروه با هدف انجام مأموریت اطلاعاتی و عملیاتی و ایجاد امنیت خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مقابله با تعرض دزدان دریایی در این مسیر به منطقه اعزام شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار