کد خبر: 776850
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا اعتراف کرد، غیرنظامیان در حملات هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) امریکایی کشته می شوند.
پرس تی وی: اوباما روز جمعه (13 فروردین) در نشستی خبری که پس از اجلاس امنیت هسته ای در واشنگتن برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص افزایش عملیات پهپادهای امریکایی در لیبی، سوریه، سومالی و سایر کشورها گفت: «تردیدی وجود ندارد که غیرنظامیان (در این حملات) کشته می شوند که (چنین) اقدامی نباید صورت گیرد.»

وی ضمن اعتراف به این مسئله که امریکا باید مسئولیت مرگ غیرنظامیان را برعهده بگیرد گفت، طی سالهای گذشته اقداماتی به منظور جلوگیری از بروز چنین حوادثی صورت گرفته است.

اوباما تأکید کرد: «در موقعیت های جنگی، همانطوری که می دانید، باید مسئولیت عملکرد نامناسب خود را برعهده بگیریم.»
وی در ادامه گفت دولت امریکا از «ضوابط شدیدی» برای گرفتن اطلاعات در خصوص اهداف مورد نظر استفاده می کند و پیش از هر اقدامی این اطلاعات برای چندین بار بررسی می شود.

سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) به طور منظم از پهپاد برای عملیات نظامی و جاسوسی در کشورهای مسلمان مانند افغانستان، پاکستان، سومالی و یمن استفاده می‌کند.

امریکا مدعی است این حمله ها به طور عمده اعضای القاعده و سایر پیکارجویان را هدف قرار می‌دهد، اما بر اساس اظهارات مقامات محلی و شاهدان عینی غیرنظامیان قربانیان اصلی این حملات هستند.

سازمان ملل حمله پهپادهای امریکایی را «کشتار هدفمند» و ناقض قوانین بین الملل خوانده است.

امریکا به منظور افزایش عملیات نظارت و شناسایی در بیشتر مناطق جهان در نظر دارد طی سال های آینده پرواز هواپیماهای بدون سرنشین خود را به میزان 50 درصد افزایش دهد.

مقامات کاخ سفید ماه گذشته میلادی (مارس) اعلام کردند، برای نخستین بار آمار مرگ و میر ناشی از حملات هوایی از سال 2009 تا کنون را منتشر می کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار