کد خبر: 760480
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
يكي از كاركردهاي شوراي نگهبان اين است كه به‌عنوان يك دروازه‌بان، قبراق و محكم ايستاده و نمي‌گذارد دشمن نفوذ كند و وارد شود و انصافاً در اين راستا به خوبي عمل كرده است.
يكي از كاركردهاي شوراي نگهبان اين است كه به‌عنوان يك دروازه‌بان، قبراق و محكم ايستاده و نمي‌گذارد دشمن نفوذ كند و وارد شود و انصافاً در اين راستا به خوبي عمل كرده است.
به گزارش فارس، محمدحسين صفارهرندي، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در نشست «موشكافي جريان فتنه و نفوذ» كه در دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران و به همت بسيج دانشجويي اين دانشگاه برگزار شد، گفت: آنچه كه كشور ما را به نوعي با فتنه درگير كرد، محصول نفوذ برخي نخبگان و خواص جامعه بود، البته نفوذ به اين معني نبود كه عامل‌گيري به‌صورت صرف از طرف دشمن صورت گرفته باشد.
 عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به بصيرت بالاي ملت در 9 دي، تأكيد كرد: 9 دي اتفاق نادري است كه حاصل نفوذناپذيري ملت بود و در آن روز ملت رشادت و بلوغي از خود نشان داد كه مانند گذشته نتوانست عمليات نفوذ روي مردم تأثير بگذارد. در زمان فتنه روزهاي سختي را به خود ديديم ولي از آن به خوبي رد شديم.  صفارهرندي گفت: نفوذ يعني اثرگذاري. اگر تيري وارد جايي شود، بر آنجا اثر مي‌گذارد. بايد جنبه‌هاي مختلف نفوذ را در مورد نظام خودمان بررسي كنيم.
صفارهرندي در ادامه با اشاره به انواع نفوذ كه توسط دشمن صورت مي‌گيرد، تصريح كرد: دشمن نقاط آسيب‌پذير را پيدا مي‌كند و عمليات خودش را انجام مي‌دهد، گاهي تا مركز حكومت هم پيش مي‌رود مانند اسرائيل كه تا قلب بيروت پيش رفت، ولي از طرفي هم ديديم كه در جنگ 33 روزه، پنج كيلومتر هم نتوانست جلو برود.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ضمن بيان مطالبي در مورد نفوذ امنيتي دشمن افزود: گروهي با پنهان كردن خود در كنار مقامات عالي‌رتبه قرار مي‌گيرند و منتظرند به آنها فرماني داده شود، مانند ماجراي 7 تير كه ما شاهد شهادت دكتر بهشتي با چنين نفوذي بوديم. وي ادامه داد: در آن دوران خيلي از دشمنان تصور مي‌كردند با كارهايي كه انجام مي‌دهند، مي‌توانند انقلاب را سر جايش بنشانند و احساس مي‌كردند با اين كارها انقلاب از استكبارستيزي‌اش دست برمي‌دارد، ولي كشور ما به خوبي از اين عمليات نفوذ گذر كرد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به كاركردهاي شوراي نگهبان گفت: يكي از كاركردهاي شوراي نگهبان اين است كه به‌عنوان يك دروازه‌بان، قبراق و محكم ايستاده و نمي‌گذارد دشمن نفوذ كند و وارد شود و انصافاً در اين راستا به خوبي عمل كرده است. از وقتي كه اين ساختارها در نظام كامل شد، مي‌بينيد كه از اين طريق نفوذ ممكن نيست. وي گفت: دشمن از لحاظ نظامي تمام زور خود را در دوران جنگ تحميلي زد و بعد از آن هم زماني كه احساس كرد نظام سست شده است، خواست به آن ضربه بزند، ولي در عمليات مرصاد يك ضربه اساسي خورد.
 صفارهرندي تصريح كرد: يكي از راه‌هاي دشمن براي نفوذ اين است كه شكل نفوذ را از نوع شناخته‌شده خودش خارج مي‌كند، يعني دشمن نتيجه‌اي را كه مي‌توانست از مزدوران خودش بگيرد، از كساني مي‌گيرد كه مزدورش نيستند، ولي فكرشان همان فكر دشمن است و مانند دشمن عمل مي‌كنند. وي گفت: لزوماً اين افراد كساني نيستند كه با دشمن قرار و مدار گذاشته باشند، مانند امير انتظام و كشميري. چه بسا اين افراد از جنس انقلاب هم باشند و همچنان هم ممكن است مسئوليت داشته باشند، ولي برآورد نگاهشان به دشمن نزديك است. ‌ عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: گاهي ديده مي‌شود از تريبون‌هاي مختلف القا مي‌شود كه ما هرچه ضعيف‌تر و ذليل‌تر باشيم، بهتر است و مي‌گويند امروز استقلال معني ندارد و چرا ما بايد مستقل باشيم. صفارهرندي گفت: گاهي مي‌بينيم عده‌اي منفورترين چهره‌هاي عالم را بزك مي‌كنند، مثلاً براي تطهير اسرائيل كتاب مي‌نويسند. اين نمونه‌اي از نفوذ است. بي‌خود نيست كه وقتي دورشان شلوغ مي‌شود، به جاي اينكه پشت و حامي نيروهاي مسلح باشند، به سپاه يا نيروهاي مسلح توهين مي‌كنند.  صفارهرندي گفت: حتي آنهايي كه خيلي به ديپلماسي‌شان به‌عنوان نسخه شفابخش تكيه مي‌كنند در موقع چانه زدن با رقيب روي قدرت‌هاي انقلاب اسلامي جلو مي‌روند نه روي ديپلماسي خودشان.
صفارهرندي با بيان اينكه نفوذ فرهنگي، امروز در دستوركار است، افزود: هر كس برآورد غلط داشته باشد، نسخه غلط مي‌نويسد، برآورد غلط محصول اطلاعات غلط است مانند آنكه گفته مي‌شود فلان ابرقدرت هر كاري كه دلش بخواهد مي‌تواند انجام دهد، در صورتي كه اين طور نيست.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: برخي‌ها به شدت آلوده دنيا شده‌اند و همين هم فرصتي براي زمين خوردن آنها شده است. اينكه مي‌بينيم همان آقايي كه يك روز پاي خطبه‌اش مي‌نشستيم و عليه استكبار و امريكا حرف مي‌زد، امروز برعكس آن را مي‌گويد، به خاطر اين است كه تعلقات اين افراد عوض شده است. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: برخي از افراد هم به واسطه بچه‌هاي خود، اطرافيان خود يا كارگزاران فاسدي كه دارند گمراه مي‌شوند. مثلاً آقايي كه در مجمع تشخيص مصلحت نظام توانسته بود به‌عنوان مشاور رئيس مجمع خودش را جا بزند، در سال 88، يك نامه به كروبي مي‎نويسد و امام(ره) را جلاد و قاتل معرفي مي‌كند و به كروبي مي‌گويد قرارمان اين نبود كه از امام(ره) دم بزنيم. وي گفت: وقتي ما به آقاي هاشمي رفسنجاني گفتيم كنار شما چنين كسي بوده است، توضيحاتي داد كه البته توضيح وي ما را نااميد كرد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار