کد خبر: 746788
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
رییس اداره آموزش و پژوهش حفاظت از محیط زیست استان خبرداد:
رییس اداره آموزش و پژوهش حفاظت از محیط زیست کردستان گفت: برنامه ریزی برای ساخت 53 سد در شهرهای مختلف استان کردستان یک فاجعه زیست محیطی است.
نبی احسنی در نشست هم اندیشی تشکل های زیست محیطی کردستان در سنندج با اشاره به اینکه برخی از این سدها احداث، شماری نیز در دست احداث و تعدادی هم در دست مطالعه است افزود: برخی از این سدها حتی دارای ارزیابی زیست محیطی نیستند اما در حال مطالعه و ساخت قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید در حوزه محیط زیست نیز اجرا شود، اظهار کرد: حتی در ارتباط با کسانی که آب را هدر می دهند باید تذکر داده شود.
وی با بیان اینکه ایران کشوری در حال توسعه است و توسعه نیز با فعالیت های عمرانی همراه است، گفت: دولت امکان حفاظت از محیط زیست را نخواهد داشت و تنها چاره این است که این سازمان به عنوان یک دستگاه حاکمیتی عمل کند.
احسنی سپس به برخی از مشکلات محیط زیست کردستان اشاره کرد و افزود: هراز گاهی تانکرهای حامل سوخت در استان واژگون می شوند و سوختی را که حمل می کنند وارد منابع آب و خاک استان می شود.
بر اساس امار هم اکنون هفت سد در استان کردستان در دست اجرا، هشت سد در دست بهره برداری و 32 سد در دست مطالعه است.
وی اظهار کرد: آبیاری میوه و سبزی ها در برخی نقاط کردستان از طریق فاضلاب به عامل برخی از بیماری ها تبدیل شده است.
وی ادامه داد: محیط زیست کردستان نیز از نبود اعتبار رنج می برد و با مشکلات متعددی روبرو است.
احسنی همچنین دغدغه تشکل های زیست محیطی را بیان کرد و از دستگاه های اجرایی استان خواست در اجرای طرح های عمرانی اعمال سلیقه نکنند و موارد زیست محیطی را بیشتر لحاظ کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر