کد خبر: 740817
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
با گذشت حدود سه سال از رکود بازار مسکن، سئوال اغلب متقاضیان این است که آیا قیمت مسکن در ماه‌های آینده گران می‌شود یا منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها باشیم؟
 مهر: ۶ ماه از آغاز سال ۹۴ گذشته است اما تغییری در بازار مسکن دیده نمی‌شود و همچنان شرایط سه سال گذشته بر بازار حاکم است. در این میان سئوال اغلب مردم این است که آیا خانه گران می‌شود یا ارزان؟ در واقع شرایط چند سال گذشته که پس از یک دوره رکود، قیمت‌ها افزایش چندبرابری پیدا می‌کرد، باعث شده است که مردم نگران جهش دوباره قیمت‌ها باشند.

بنابراین بخشی از متقاضیان مسکن که به دنبال خرید خانه جدید هستند، نگرانند تا در فاصله بین فروش تا خرید، مسکن گران شود، همچنین مستاجران هم نگران گرانی دوباره مسکن هستند.

براین اساس، متقاضیان در بنگاه‌های مسکن و یا در هر محفلی به دنبال این سئوال می‌گردند که تا چه زمانی می‌توانند به این رویه بازار مسکن اعتماد کرده و نگران افزایش قیمت‌ها نباشند.

هرچند که رکود، بخش دیگری از بازار مسکن را نشانه گرفته و به شدت ساخت وساز را کاهش داده اما ثبات قیمت‌ها موجب ورود بخشی از متقاضیان به بازار شده است که از گرانی مسکن در آینده بیم دارند.

حسام عقبایی رئیس اتحادیه املاک استان تهران گفت: پیش بینی افزایش قیمت تا پایان سال را نداریم و این وعده را به مردم می‌دهیم که نگران جهش قیمت‌ها نباشند و با خیال راحت خانه‌شان را فروخته و در فرصت مناسب مسکن دیگری خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه شرایط کنونی احتمال افزایش قیمت و تورم را در بخش مسکن به دنبال ندارد، افزود: با توجه به اینکه نقدینگی وارد بازار مسکن نشده است، قیمت‌ها تغییری نخواهد داشت.

نظر مشاوران درباره قیمت مسکن


همچنین یکی از مشاوران املاک با اشاره به اینکه سئوال اغلب مشتریان هنگام مراجعه به بنگاه این است که خانه گران می‌شود یا ارزان؟ گفت: ما به همه مشتریان می‌گوییم که احتمال گرانی امسال وجود ندارد اما برای متقاضی که قصد خرید خانه دارد، فرصت مناسبی است.

این فعال بازار مسکن در پاسخ به اینکه همیشه پس ازچندسال رکود، قیمت‌ها گران می‌شود، به نظر شما دوباره چنین اتفاقی می‌افتد، افزود: تاکنون اینطور بوده اما اینکه برای این دوره هم چنین اتفاقی می‌افتد یا نه، نمی‌توان به صراحت گفت اما ما به مشتریان می گوییم که اگر خانه مناسب پیدا کردند، خریداری کنند و در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها نباشند.

یکی دیگر ازبنگاه‌های املاک در پاسخ به این پرسش به صراحت می‌گوید که قیمت‌ها بازهم افزایش پیدا می‌کند.

وی معتقد است که کاهش ساخت و ساز در این مدت در نهایت منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود، چراکه تعداد مسکن از متقاضیان کمتر است.

البته تعدادی از بنگاه‌ها هم هستند که از نگرانی مردم استفاده کرده و با بیان صحبت‌هایی مبنی بر اینکه تا ماه های آینده مسکن گران می‌شود، سعی به فروش واحدهای خود دارند، اما اغلب بنگاه‌ها معتقدند که امسال تغییر محسوسی در قیمت‌ها نداریم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
0
0
سایت محترم"اگرقیمت مسکن "همان قیمت
سه سال پیش ست.چرا؟مستاجرین هرسال
می باید افزایش اجاره بدهند.این افزایش اجاره هرسال بوسیله مالک بر اساس چه معیاری درکشورمان برقرار ست.یعنی مستاجر
می باید افزایش قیمت اقلام مالک را بپردازد؟
ایا؟فکر نمی کنید "برای این موضوع که کنترلی
برمالک نیست"فکری کرد؟چرا؟ مسئولین توجه
جدی به امر مستاجرین نمی کنند؟اگر جوانان
باید ارامش داشته باشند"باید این مشگل انها
که درصد بسیار بالائی از درامد یک جوان را به خود اختصاص می دهد"حل گردد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار