کد خبر: 685133
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۱
نقد و نظر
مصطفي معين، وزير علوم دولت اصلاحات كه از سال 82 از مسئوليت‌هاي اجرايي و سياسي كناره‌گيري كرده است، علت غيبت خود در عرصه سياسي را حضور در عرصه اجتماعي به عنوان يك مقدمه ضروري‌تر و مهم‌تر عنوان كرد.
مصطفي معين، وزير علوم دولت اصلاحات كه از سال 82 از مسئوليت‌هاي اجرايي و سياسي كناره‌گيري كرده است، علت غيبت خود در عرصه سياسي را حضور در عرصه اجتماعي به عنوان يك مقدمه ضروري‌تر و مهم‌تر عنوان كرد.

معين در گفت‌وگويي تفصيلي با روزنامه آرمان در پاسخ به اين سؤال كه سرنوشت تشكيل جبهه دموكراسي‌خواهي به كجا انجاميد، گفته است: از طرف من كوتاهي به عمل نيامد چون به اين مسئله اعتقاد داشتم و هنوز در هر جايي كه نياز باشد به اهميت آن اشاره مي‌كنم. او سپس علت عدم پيگيري تشكيل اين جبهه را در مخالفت تلويحي جريان‌هاي اصلاح‌طلب و همفكر خودش عنوان كرده و گفته است: شرايطي پيش آمد كه برخي دوستان كه نمايندگي از احزاب مختلف داشتند در عمل كوتاهي هايي داشتند و سبب شد كه آن كار ادامه پيدا نكند.

اذعان تلويحي معين به ناهمراهي اصلاح‌طلبان با تشكيل جبهه دموكراسي خواهي در حالي است كه اين جماعت وي را با شعار دموكراسي خواهي به گود انتخابات فرستادند و او متوجه اين موضوع نشد كه در نظام جمهوري خواهي يك مدل حكومتي بيشتر تعريف نشده و آن عبارت است از مردم سالاري ديني. از اين رو چون فردي سياستمدار نبود، حزب مشاركت او را بازيچه اهداف انتخاباتي خود كرد. تا آنجا كه سعيد حجاريان در يك برنامه تلويزيوني از وي اعتراف گرفت كه حاكميت دوگانه است.

به اين ترتيب آرمان و هدف جماعت تجديد‌نظر طلب با دموكراسي خواهي ادعايي آنها كه عبارت بود از حاكميت دوگانه لو رفت. افكار عمومي ژست‌هاي اپوزيسيوني مديران وزارتخانه تحت مديريت معين و حتي و زد و خوردهاي فيزيكي در دانشگاه‌ها كه ناشي از اين تفكر بود را از ياد نبرده‌ است.

شايد اصرار چندباره روزنامه آرمان درباره بازگشت معين به عرصه سياسي كشور كه البته با بي‌ميلي وي به اين عرصه صورت گرفته ناشي از اين نگاه باشد كه جماعت تجديد نظر طلب گويي مي‌خواهند پوست خربزه ديگري زير پاي وي بيندازند؛ موضوعي كه به نظر مي‌رسد دكتر معين هم متوجه آن شده است، لذا ترجيح مي‌دهد در عرصه اجتماعي به فعاليت بپردازد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار