کد خبر: 684534
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
استاندار سمنان:
استاندار سمنان با اشاره به مزایای طرح نذر خون که از سوی سازمان انتقال خون کشور اجرا می شود، این طرح را گامی به سوی توسعه فرهنگ عاشورایی در جامعه دانست.

'محمد وکیلی' ضمن اهدای خون در اداره کل انتقال خون استان سمنان، گفت: مزیت های طرح نذر خون چندمنظوره است، مردم می توانند نذرشان را ادا کنند و از سویی نیاز بیماران به خون برطرف می شود.

وی با بیان اینکه اهدای خون می تواند جای بسیاری از فرهنگ های انحرافی گذشته را بگیرد، خاطرنشان کرد: نذر خون توسعه فرهنگی دینی و فرصتی مناسب برای کمک به همنوعان است.

وی اهدای خون را فرصتی برای کمک به رفع بخشی از نیازهای جامعه به ویژه بیماران دانست و افزود: در استان سمنان که سالانه شاهد عبور میلیونی زائران هستیم و واژگونی و حوادث رانندگی در جاده ها اتفاق می افتد، نذر خون می تواند به فرهنگ مطلوبی در این زمینه تبدیل شود و نیاز بیماران اینگونه حوادث را برطرف کند.

وکیلی با بیان اینکه نذر خون هم می تواند فرهنگی عاشورایی در جامعه باشد، اظهار داشت: کسانی که نذر دارند به جای حرکتهای مختلف، می توانند با اهدای خون فرهنگ جدید و پسندیده ای در جامعه ایجاد کنند.

استاندار سمنان گفت: خیرین علاقمند می توانند اداره کل انتقال خون را در تامین تجهیزات و دستگاههای مورد نیاز کمک و در این زمینه همکاری کنند که حرکتی ارزشمند است و ثواب بسیار دارد.

استان سمنان در شاخص های تعداد اهداکننده خون نسبت به کل جمعیت و میزان اهدای خون رتبه برتر کشور را دارد.

استاندار سمنان به همراه 'محمد همتیان' معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی و تعدادی از کارکنان استانداری سمنان به منظور حضور در طرح نذر خون و تشویق مردم به حضور در این طرح، به اهدای خون پرداختند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر